denise04 schreef:Is het geen verveling bij dat paard yvetjes? Misschien gaan grondwerken, het paard bezig houden in zijn koppie, meer naar buiten, noem maar op....
Ik zou het toch opgelost willen hebben (nou ben ik natuurlijk bevooroordeeld doordat ik naar een 24/7 buiten plek ben verhuisd, dat was voor mijn paardje de oplossing)
Dat kun je proberen maar ik denk dat zodra dat oaard weer in stal staat hij zich zal gaan vervelen, dus weer langs het tralies. Mischien kun je iets kopen wat hem in stal bezig houdt. Je hebt een soort dingen waar je bix in kan doen, en als dat ding dan rolt komt het er een beetje uit. Als hij op die manier met zijn eten bezig is duurt het ook weer wat langer voordat hij niets te doen heeft.
.
(en hoe langzaam als het niet echt interessant voor ze is
) En als het schrapen niet stopt dan heeft het paard gewoon andere belangen die zwaarder wegen en wordt het bij jezelf zoeken naar de oplossing (bijv. "ik moet gewoon meer bewegen": tekort aan beweging. "Ik vind dit gewoon een vervelende plek om te staan": misschien helpt een andere plek. "Ik heb niet geleerd stil te staan, stilstaan wat is dat": training. "Ik heb helemaal geen belang bij het samenwerken met mijn eigenaar,ik heb er lak aan": ...
... )