[JV] Verschil jureren bij paarden of pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:51

Daarom moet je met een pony ook niet tussen de paarden gaan rijden. dat moet je die pony gewoon niet aandoen.......dat heeft ie niet verdiend.[/quote]

Dat ligt er maar helemaal aan.Mijn eerst merrie was pony maar paard gefokt(GArant)heeft bij de pony's en bij de paarden z dresuur en gesprongen.
Meisje bij ons op ponyclub werd uitgemeten,had ze ineens een paard.Met dressuur kun je niet teruggeplaatst worden,start tussen de paarden en behaals evengoed wp en prijzen!Ze is zelfs nog Z geworden tussen de paarden!!
Het kan dus wel,hangt af van kwaliteit.

De punten bij pony's zijn doorgaans milder dan die bij de paarden,maar das mijn mening.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:00

nou in ieder geval heb ik nooit verschil gemerkt of ik nou z2 bij de pony s reed of z2 bij de paarden met m n pony. en ik zou maar niet bij de pony s en paarden tegelijk starten, krijg je een officiele waarschuwing voor. misschien hebben ze t nooit gemerkt omdat je geen winst hebt gereden ofzo????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:04

Emeraldo, ik vind dat echt heel raar. Je bent nl OF een ponycombinatie OF een paardencombinatie maar niet beiden. Het waren echte officiële wedstrijden voor wp'en? Zie het reglement hieronder, je mag dus niet naar keuze ponys en paarden starten.

artikel 125 schreef:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winstof
verliespunten.

/knip
Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:53

Ja, het waren officiele wedstrijden, en ik heb ook winstpunten behaald. En ze hebben me nog speciaal gevraagd of ik bij hun (paarden) mee kwam rijden. Ik rij wel alleen maar 'thuiswedstrijden'. Dus die mensen in het secretariaat weten dat ik bij de pony's en paarden rij. En uit het laatste stukje van Lielle maak ik op dat dat gewoon mag...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:18

maar ik kan me niet voorstellen dat je mag jojo-en tussen de ponys en de paarden. Maar goed, zelf weten. Persoonlijk zou ik er eens iemand anders over laten bellen. Zou toch zonde zijn als je hierdoor problemen kreeg.

PS overigens zeker niet persoonlijk bedoeld hoor!