Nonxballard schreef:Ja, het lijkt mij gewoon beter.
Ook speelt er mee, dat ik bang ben omdat hij erg geliefd is, niet omdat ik hebberig ben ofzo, maar, dat er nog veel kinderen bij hem komen kijken, en hij daardoor eigenlijk niet het verschil ziet, dat ik nu alleen voor hem zorg, en niet iedereen snap je?
En ik denk dat het idd onze band meer zal versterken als hij doorheeft dat ik alleen voor 'm zorg.
dan zou ik het doen. Hem verhuizen.
Bij ons op de manege kon je je paard wel in de prive stallen zetten en dan konden de lesklanten er niet meer bij ( tenzij ze zelf een paard hadden).
Maar ik wou toen voor mijn paard een verandering van omgeving. en dat heeft hem toen goed gedaan.
Op de manege waar ik met m'n eigen paard sta, staan de manegepaarden in een loopstal. Als de kinderen ze dan voor de les moeten gaan pakken, doen sommige ook wel eens heel zuur. Oren plat, hoofd wegtrekken of kont naar je toedraaien. Is gewoon een kwestie van kijken hoever ze kunnen gaan. Meestal als ik op ze afloop, m'n stem even verhef en ze een halster om doe zonder aarzelen, lopen ze als makke lammetjes mee
Met de jaren leer je zien of een paard alleen dreigt of ook echt iets doet. ( De meeste dreigen dus alleen
), niet al denken dat het misgaat bij voorbaat, gewoon de stal inlopen als je bij ieder braaf paard zou doen, geen gedoe, klaar. Draaien en dreigen? Prima, dan loop je toch mee met hem totdat hij stilstaat ipv weg te lopen? Ziet hij gauw genoeg in dat het helemaal geen zin heeft.