Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:20

Tja wij wouden ook de verzekering eruit gooien, toch maar voor de zekerheid een jaartje aangehouden, en dat was maar goed ook..

Dit jaar al €2000,- DAkosten (peesblessure). Wij waren dus (400 + 200) ca €600,- kwijt aan kosten (premie + eigen risico) t.o.v. €2000,- anders.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:21

@eowyn04: Verzekering neemt paard in beslag als ze iets heeft wat blijvend is. Als ik haar dan "terug" wil, dan betaal ik de slachtprijs. Geld wat ik zou krijgen, krijg ik ook gewoon (zou ik een ander paard voor kunnen kopen) en dan heb ik ook het afgekeurde paard nog. Komt wel een melding dat paard niet doorverkocht mag worden.

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:28

Ik ben erg blij geweest met mijn verzekering. Ondanks dat ik niet voor alles verzekerd was. Mijn paardje is erg ziek geweest (2jaar) veel verschillende klinieken geweest. Waar ik zelf naar toe wilde, deed de verzekering absoluut niet moeilijk over. Ook niet over alternatieve therapie. Ik heb altijd mn geld terug gehad. Wat altijd binnen 3 weken op mijn rekening stond. Ook toen ik mijn paard heb moeten inslapen hebben ze atlijd vriendelijk gehandeld. Ook hierbij stond het zo op mijn rekening.
Oke er is 1 rekening die niet betaald werd, maar dat kwam omdat ik mijn paard daar niet voor verzekerd had. Tuurlijk zullen verzekeraars nooit te veel geld uitkeren!, maar ik vind ook dat jezelf moet opletten wat je verzekerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:33

eowyn04: hier in Duitsland is het verplicht om voor je paarden ook een WA verzekering te hebben, voor als ze schade veroorzaken aan andermans spullen. Net zoals de oude WA verzekering in NL voor mensen (die heet tegenwoordig anders geloof ik?!?).

MyWishMax

Re: Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:38

Wij hebben al onze paarden verzekerd gehad en tot nu toe, jammer genoeg, bij elk paard elk jaar dik de premie eruit gehaald. Wij hebben Hippo. Geen last van een maximum bedrag oid en tot nu toe is alles vergoed geloof ik.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:43

Vergeet niet dat het jaar waarin een paard 20 word (of 18 net welke verzekering je hebt geloof ik) onder andere voorwaarden is verzekerd.

Die van mij is alleen nog verzekerd voor de dood. Ik betaal nu dan alleen nog 35 euro per jaar en krijg iets van 400 a 500 euro terug. Hier moeten alle kosten qua dierenarts (als je die nodig hebt) nog van af. Daarom zet ik nu standaard elke maand een bedrag op zij mocht er iets gebeuren.

Even afkloppen, dat bedrag groeit aardig, maar heb ook al een tijd geen dierenarts nodig gehad gelukkig!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:53

Helaas heb ik een paar maanden geleden van de verzekering gebruik moeten maken en mijn paard af moeten laten maken.
Hij was verzekerd voor de dood en voor ongeschiktheid voor de sport.
Moet zeggen dat het traject naar het afscheid nemen toe redelijk gelopen is.
Echter daarna is het me ontzettend tegengevallen.
Kreeg eerst een brief thuis met daarin het verzoek mijn gegevens te vermelden voor het overmaken van het bedrag, vreemd die gegevens hebben ze toch. Elke maand wordt de premie afgeschreven.
Daarna kreeg ik een overzicht en bleek dat ik vanf de maand waarin mijn paard overleden was tot een eind van het jaar toch premie verschuldigd bleef.
Stond zo in de polisvoorwaarden.
Komt er in het kort op neer eind juni komt mijn paard te overlijden en ik moet toch eind december betalen.
Ben hier zo boos overgeworden dat ik meteen alle paarden (8 stuks) uit de verzekering gehaald heb.
Daarna nog wel contact gehad en het aanbod om het deels terug te draaien maar daar begin ik niet aan, ben zo teleurgesteld en het vertrouwen in de maatschappijen echt verloren.
Kortom ik verzeker niet meer.
Wij hadden uitgerekend dat bij 6 paarden er elke twee jaar 1 dood moet vallen om kiet te spelen. (niet dat ik het daarom doe) dus maar een aparte rekening waar elke maand het premiebedrag naar toe gaat.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:27

suzanner schreef:
Ik ben erg blij geweest met mijn verzekering. Ondanks dat ik niet voor alles verzekerd was. Mijn paardje is erg ziek geweest (2jaar) veel verschillende klinieken geweest. Waar ik zelf naar toe wilde, deed de verzekering absoluut niet moeilijk over. Ook niet over alternatieve therapie. Ik heb altijd mn geld terug gehad. Wat altijd binnen 3 weken op mijn rekening stond. Ook toen ik mijn paard heb moeten inslapen hebben ze atlijd vriendelijk gehandeld. Ook hierbij stond het zo op mijn rekening.
Oke er is 1 rekening die niet betaald werd, maar dat kwam omdat ik mijn paard daar niet voor verzekerd had. Tuurlijk zullen verzekeraars nooit te veel geld uitkeren!, maar ik vind ook dat jezelf moet opletten wat je verzekerd.

Klinkt goed allemaal. Welke verzekeringsmaatschappij heb jij dan? Voor welke dingen ben je verzekerd, en wat betaal jij qua premie? Ben wel benieuwd, ik twijfel nog steeds! Ze heeft vaak kleinigheidjes, hoefzweer, koliekje etc. nog niks erg gelukkig. (afkloppen!!)

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:32

Ja wel nuttig. een vriendin van mij had een paard gekocht, voor 25000 euro. Heeft ze toen laten verzekeren. een maand later ligt het paard door in de stal. ;)
Voor zon paard zou ik het doen, voor een paard van 1000 euro niet natuurlijk ;) !!!

mlep01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:35

Voor paarden onder een bepaald bedrag neit nuttig, daarboven wel.

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:42

Ik heb mijn Prio sinds 28 maart en heb hem gelijk beperkt laten verzekeren. Ik heb hem verzekerd bij Hippo.
En mijn vriendje staat nu al vanaf 8 september in de kliniek en bij ze hebben bij Hippo nog geen minuut moeilijk
gedaan over de facturen die ik ze stuur! Dus ik kan zeggen dat ik super tevreden ben met mijn verzekering bij
Hippo. Ik heb voor de eerste 5 jaar :Y) denk ik mijn premie er al uit!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:47

Je moet het aankijken van.

Eventueel continue verwondingen
Is jou paard regelmatig ziek of niet.
Moet je paard veel naar osteopaat of tandarts.

Tsja het ligt dus helemaal aan je paardje.
Meestal aan kosten te zien is het goedkoper niet verzekerd te hebben maja het ligt eraan hoe veel het voorkomt er wat met je paard is.

Kosten vergelijken met het verleden van je paard en je weet of je wel of niet moet verzekeren.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:50

ik ben met mijn paarden (3 stuks) verzekerd bij Hippozorg.
En ik ben er blij mee daar ik mij verzekeringspremie die ik dit heb betaalt heb er al uit heb.
Tevens heb ik alles betaald gekregen en netje op tijd en ze deden niet moeilijk

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:00

Wij hebben er 1 lopen die in een jaar tijd :

-Pees blesurre
-Steentje in het been had + ontsteking.
-Gat in het oor.

En dat was een knap mooie auto geweest.

Overgens heeft dat paard in 14 jaar.

-Scheurtje in de pees gehad.
-Neus beentje kapot.
-2 verrekt spieren gehad.
-4 tanden laten flexen
-Brand wond.
-Schaafwond in de knie , 3 hechtingen

De eerste 3 dingen zijn tegelijke tijd met een ongelukje gebeurt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:02

Die van ons zit volledig in de ziektekosten verzekering en daar betaal ik €28 per maand voor, met 25% eigen risico en max €2500 vergoeding per jaar. Ik denk dat ik daar wel een heel eind mee kom :)

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:03

Ik heb vroeger bij Amev Hippo gezeten dat is geloof ik nu Hippozorg, nou mijn paard komt daar niet meer terecht. Mijn vorige paard welke ik onlangs heb verkocht was aangereden door een sukkel van 21 met de leaseauto van papa. Toevallig heeft een boerin waar ik net voor bij liep het allemaal gezien. Politie alles erbij heeft ook duidelijk verklaard dat die 21 jarige onnodig een ongleuk heeft veroorzaakt. Nou Amev Hippo deed behoorlijk moeilijk over de kosten. Heb er een jaar over gedaan. Omdat ze niet wilde procederen tegen de tegenpartij want die gingen ondanks het procesverbaal toch niet accoord.

Mijn verzekering wilde het toen gooien op een 50/50 deal. Nou niet dus. Uiteindelijk wel geld gehad, maar jou paard op de eerste plaats zetten ho maar.

Vind dat er toch ook wel veel verschil in welke verzekering je hebt. Heb nu Bierum zitten ergens in Friesland. Daar staat de bezorgdheid toch iets meer voorop, terwijl ik wel al flink kosten heb gemaakt bij hun. Ook dat is afweging denk ik.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:04

eowyn04 schreef:
waar heb je verzekerd? En wat zijn je kosten?

Hoor net dat ze dan ook ontzettend moeilijk doen, als het erop aan komt. ;(

Ik zit bij Hippo Zorg, de kosten weet ik zo niet, heb er meerdere verzekerd. Sowieso onder de 100 euro per paardje.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:05

HorseTopShop schreef:
Ik heb 1 van mijn paarden 11 jaar verzekerd gehad en toen hij iets had, kreeg ik het niet vergoed.
(Hij was met zijn oog aan een haak blijven hangen en moest daarvoor naar Utrecht)
Hij heeft plastische chirurgie gehad en heeft 3 weken in Utrecht gestaan, wat me toen 1200 GULDEN heeft gekost.

Heel veel word niet vergoed dus je kunt beter zelf maandelijks wat geld opzij zetten.

Ik laat mijn paarden i.i.g. nooit meer van mijn leven verzekeren.

Hier sluit ik me bij aan, alleen een ander pechgeval.....

Ik verzeker ook nooit meer! Dier heeft het overigens niet overleeft en geen cent gezien!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:08

GamblersCup schreef:
eowyn04: hier in Duitsland is het verplicht om voor je paarden ook een WA verzekering te hebben, voor als ze schade veroorzaken aan andermans spullen. Net zoals de oude WA verzekering in NL voor mensen (die heet tegenwoordig anders geloof ik?!?).

in nederland valt je paard voor de WA verzekering onder huisdier (verschilt per verzekering hoeveel paarden hier max onder vallen) wanneer je zelf WA verzekerd bent is je paard dit dus ook. heb je geen aparte verzekering voor nodig.

en verder geld: wat je niet zelf financieel op kunt vangen moet je verzekeren.

ik heb mijn paarden nooit verzekerd gehad. ook nooit geen spijt van gehad. hoogste rekening tot nu toe was zo'n 500 euro ofzo.
ik vindt paardenverzekeringen over het algemeen erg duur en heb teveel verhalen gehoord over rekeningen die niet betaald worden, toestemming vragen enz. dat speelde wel mee in mijn afweging.
hond/pup ook (bewust) niet verzekerd. dat hadden we achteraf beter wel kunnen doen, want die heeft toen hij 7 maanden oud was een week in de kliniek gelegen. tja, dat is dus de gok die je waagt en in dit geval was dat een duur gokje.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 15:19

Het blijft altijd wikken en wegen denk ik.

Mijn honden heb ik idd ook niet verzekerd.

Iris heeft inmiddels 3 peesblessures achter de rug en nog een aantal dingen.
Daarvan heb ik ook nooit wat van gezien bij de toen hippo.
Heb haar er toen ook gelijk uitgehaald.

Eowyn, dacht is, jong, laat ik die maar verzekeren.
Tot nu toe eigenlijk alleen kleine dingen gehad.
wat ik eigenlijk makkelijk financieel kan opvangen zeg maar.

En jaaaaa hoor, natuurlijk krijg ik nu net een telefoontje van de staleigenaresse dat die twee van mij door de spiralen van de losgooi bak zijn gescheurd/gesprongen.
Begreep dat ze niks hadden, maar ze stonden wel met zijn tweeen bijna op de weg.
Net nu ik de bezig ben om de verzekering op te zeggen, duhhhhh. (is nog geen januari :+ )

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:22

Nou, ik ben super blij met mijn verzekering met ziektenkosten. Heb mijn paard echter voor een niet te hoog bedrag verzekerd zodat de kosten nog redelijk blijven. Heb sinds ik haar heb de verzekering er ieder jaar nog 3 dubbel en dwars uitgehaald en ze hebben nooit moeilijk gedaan. Gewoon opsturen en kreeg uitbetaald. Nog niet eens een telefoontje ofzo....
En je weet nooit van te voren of ze iets krijgen dus wanneer je niet alles zomaar uit eigen zak kunt betalen zeg ik: DOEN

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:34

Elke verzekeraar haalt zijn kosten en winst uit de premies, dus als je een financiele buffer hebt om plotselingen medische kosten op te vangen is het over het algemeen goedkoper dan een verzekering afsluiten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:39

Ik heb toen de keus gemaakt het niet te doen. Ik heb veel pech gehad met mijn paard, een abbonement op de dierenart zegmaar en toch was ik nog goedkoper uit dan met een verzekering voor mijn paard.
Sinds ik op mijn huidige pensionstal sta, heb ik weinig kosten meer gemaakt aan de dierenarts (in 1,5 jaar 'maar' 100euro, excl entingen) en dat had niet opgewogen tegen de kosten van een verzekering.
Ik doe het niet bij mijn huidige paard en een volgende ook niet.. :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 21:00

Letizia schreef:
Die van ons zit volledig in de ziektekosten verzekering en daar betaal ik €28 per maand voor, met 25% eigen risico en max €2500 vergoeding per jaar. Ik denk dat ik daar wel een heel eind mee kom :)

Mag ik vragen welke verzekering?
En voor welk bedrag heb je je paard dan verzekerd? (evt per pb)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:05

eowyn04 schreef:
Het blijft altijd wikken en wegen denk ik.

Mijn honden heb ik idd ook niet verzekerd.

Iris heeft inmiddels 3 peesblessures achter de rug en nog een aantal dingen.
Daarvan heb ik ook nooit wat van gezien bij de toen hippo.
Heb haar er toen ook gelijk uitgehaald.

Eowyn, dacht is, jong, laat ik die maar verzekeren.
Tot nu toe eigenlijk alleen kleine dingen gehad.
wat ik eigenlijk makkelijk financieel kan opvangen zeg maar.

En jaaaaa hoor, natuurlijk krijg ik nu net een telefoontje van de staleigenaresse dat die twee van mij door de spiralen van de losgooi bak zijn gescheurd/gesprongen.
Begreep dat ze niks hadden, maar ze stonden wel met zijn tweeen bijna op de weg.
Net nu ik de bezig ben om de verzekering op te zeggen, duhhhhh. (is nog geen januari :+ )

Dat ligt echt aan het type verzekering. hier hippo en paard gehad met meerde peesblessures en KS, overal geld van terug gehad. Pony met HKO, atrose, noem maar op, elke 3 maanden bij de kliniek, ook overal geld van terug gehad. Huidig paard heeft anderhalf jaar elke 2 maanden bij de DA gelopen voor controles van zware blessure en nu weer door peesblessure, krijgen ook overal geld van terug. Niet alles, maar wel 75% of 80%?