Petrie vs. Lipica dressuurlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:07

ilse86 schreef:
ik heb de petries besteld. ook vanwege de hardheid van de laars en het feit dat de dichtstbijzijnde lipica dealer een uur rijden is bij ons vandaan. Als er een keer wat met de laars is, kan ik gewoon in de buurt terecht. Heb de petrie olympic gekozen. fijne laars, mooi stug. mag best pijn doen met inlopen/rijden. geeft niks. ze blijven dan ook langer mooi!
Vind de laarzen van lipica echt prachtig hoor! Misschien een volgende keer.

Daarbij: de petrie cambridge zipper kosten 255 euro. 2 uur rijden heen, 2 uur terug. komt neer op ongeveer 40 euro benzinegeld. dan na 12 weken weer naar raamsdonksveer. 40 euro benzinegeld. komt neer op 335 euro. de petries kosten 375, maar haal ik in de buurt. mocht er een keer wat mee aan de hand zijn, kost het me weinig benzinegeld.

als de rits kapot gaat, en dat gebeurd nogal eens met de olympic. krijg je geen garantie

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:07

Magnummm schreef:
_Lott: Tegenwoordig kunnen zij bij Lipica ook niet meer fatsoenlijk aanmeten :P

waarom heb ik dan 2 paar goed aangemeten laarzen staan?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:08

Ik heb de polo van lipica, ben er erg blij mee, zitten heerlijk (alleen even au bij inrijden). Bij mij leek het ook alsof ik een ballonkuit had, maar na het inlopen en inrijden was dat wel weg. Ik heb bewust voor een rits voor gekozen, omdat ik een balein wilde behouden, en die zit niet bij een rits achter. Verder heb ik een extra hoge dressuurboog en harde buitenkanten gekozen, ok vind dat harde erg fijn, geeft goede steun!Mijn volgende paar (voorlopig nog niet nodig hihi) worden ook weer polo's van lipica!
Ik heb ze bij lipica zelf laten aanmeten, ok, wel een flinke rit vanuit Amersfoort, maar het was me het wel waard.
Afbeelding

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:09

_Lott schreef:
Magnummm schreef:
_Lott: Tegenwoordig kunnen zij bij Lipica ook niet meer fatsoenlijk aanmeten :P

waarom heb ik dan 2 paar goed aangemeten laarzen staan?

Waarom ken ik dan teveel mensen die baggerslechte laarzen krijgen, waarbij én de kwaliteit én het maatwerk niet is zoals Lipica vroeger was..
Maargoed, ik wil niemand afkatten. Maar ik ben echt klaar met die rot Lipica's. Ik ben met mijn vorige paar echt wel 10 of meer keer teruggeweest naar de winkel. Elke keer wel iets.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:09

_Jessie schreef:
Ik zou voor doen, zie mijn laars Laura. Grote kans dat je anders ook zo'n uitsteek kuit krijgt :o

Thanx, daar zit ik ook wel over te denken. Moet wel zeggen dat ik zelf een hele smalle kuit heb.
Ik ben ook bang dat de rits achter kwetsbaarder is omdat de laars bij de enkel toch inzakt en je er volgens mij met een rits voor minder last van hebt.

Mijn 1e paar kwam ook nog bij die man thuis vandaan. 2e paar laten maken toen ze in een pandje zaten, nu zitten ze inmiddels in een flink pand. Nog geen ervaring met de zoons dus. Wel een keer 1 laten repareren omdat de bies van de balijn losging en de balijn in m'n enkel prikte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:10

Heb in 2005 Lipica's besteld en heb deze tot een drie tal maanden geleden met plezier gebruikt, geen slijtage plekken te zien. Enige beschadiging die ze hebben is een "kras" in het leer omdat ik langs prikkeldraad af gegaan ben :(:) Helaas zijn ze voor het mooie te laag geworden... Zijn nu dus "reserve"laarzen. Heerlijke laarzen. Heb nu voor tijdelijk petrie's want wil terug lipica's bestellen maar deze petrie's kon ik goedkoop overnemen dus vandaag petrie's. :) Deze krijgen nu echter al stilaan slijt plekken... Ik ga dus echt terug voor lipica's. :)
Mijn lesgever heeft de duurdere versie dan die wat ik heb en die heeft hij nu een jaar met normaal gebruik (enkel rijden ) en die zien uit... := Hij viel haast flauw toen ik hem zei dat mijn laarzen al vijf jaar oud waren met even intensief gebruik als die van hem.... :o (toen gebruikte ik mijn lipica's nog.)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:13

@ Lott: Dat is waar, maar ik heb eigenlijk achteraf gezien vrij makkelijke maten. Hij had rond de enkel iets smaller gemogen, maar dan kun je, door het stugge leer, last krijgen als het leer inzakt.
Wat betreft de prijs heb je gelijk, maar aangezien raamsdonksveer 2 uur rijden is vanuit tukkerland, is het niet zo leuk meer.

Mijn vriendin heeft de olympics ook en die heeft nog nooit last gehad met de rits. Maar goed, ik denk dat je ook wel een beetje geluk moet hebben. Hoor ook van Lipica dat de ritsen niet altijd lekker blijven.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:48

Ik heb eigenlijk qua draag comfort helemaal niks aan te merken op mn lipica's want ze zitten erg lekker maar ik vind het zo onwijs slecht dat ze niet op maat zijn.
Heb ze ook al 3x terug gestuurd. na 2x dragen was de rits kapot
nieuwe rits gekregen scheurt na 2x rijden mijn leer aan de achterzijde bij de hiel.
Geef ik aan dat mijn rechter voet iets te krap is dus heel klein beetje opgerekt moet worden is mijn linker laars opgerekt :S
En ze zijn te hoog, ze komen bijna over mijn knieholte heen

Ik weet niet of ik een nieuw paar zou bestellen. Zou dan wel de polo's bestellen. Wat kosten die van jou kleinvosje?
Aan de ene kant ja want prijs is oke en ze zitten goed
maar nee want deze zijn ook al niet op maat (via ruitersport zaak gegaan)

Splendesco

Re: Petrie vs. Lipica dressuurlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:01

Ik heb zelf petries en zit er over te denken om lipicas erbij te nemen als wedstrijdlaars. Mijn petries zijn ook niet goed aangemeten, moet altijd twee paar sokken aan. Wil graag grijze laarzen en dit keer wel met rits. Want zonder rits is echt vreselijk, heb spijt dat ik petries zonder rits heb gekocht.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:08

Ben vorig jaar bij Lipica zelf wezen kijken en vond de kwaliteit van het leer zwaar bedroevend. Ook 0,0 service bij alleen het kijken al. Mijn oude laarzen waren van Cavallo en ondanks de lange levertijd heb ik toch weer voor de Cavallo's gekozen. Goede kwaliteit, harde buitenkant en zachte binnenkant met een rits schuin-voor. Als je de Cavallos aanhebt voel je het verschil. Zowat dus ook niet in hoeven lopen en met mn oude laarzen heb ik toch goed 10 jaar kunnen doen!
Voor mij dus ook geen lipica's

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 09:45

Splendesco schreef:
Ik heb zelf petries en zit er over te denken om lipicas erbij te nemen als wedstrijdlaars. Mijn petries zijn ook niet goed aangemeten, moet altijd twee paar sokken aan. Wil graag grijze laarzen en dit keer wel met rits. Want zonder rits is echt vreselijk, heb spijt dat ik petries zonder rits heb gekocht.

Dat is ook verrot ja! Altijd met rits doen! Nadeel van een rits is dat ie eens stuk kan gaan, maarja, dat kost dan een keer 25 euro bij een schoenmaker.. Voordeel is dat je zo in en uit de laars kan stappen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:52

Super leuk en aardig maar zowel de Lipica en de Petries worden alle gemaakt in Raamsdonksveer! Zij maken daar nog meer merken en hebben er een licentie voor.

De grap zit hem in bij wie je je laarzen laat aanmeten. Een gemiddelde ruitersport zaak is vaak slecht in aanmeten omdat het maar een bijzaak is. en daarbij advies welk leer komt ook uit de winkel die ze aanmeet. Zoek daardoor eens naar een goede tussendealer. Het zal niet zitten in de fabriek;) waar het vandaan komt want dat is allemaal Raamsdonksveer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:53

Appieee schreef:
Pff nou mijn Petrie's verdwijnen een deze dagen de prullebak in en ik hoef ook nooit meer een nieuw paar! Vind ze echt verschrikkelijk. Zo hard en stug, duurt eeuwen voor ze ingelopen zijn... Ze gaan lang mee, dat wel. Maar erg comfortabel vind ik ze niet en dat heb ik ze ook nooit gevonden, ik heb ze nu zo'n vier jaar gehad gok ik. :n

Zelf ga ik nu Lipica proberen, inderdaad jammer van de levertijd maar ik vind ze erg mooi en relatief goedkoop als je ziet wat je er zelf allemaal aan kan samenstellen. Lipica's kan je ook met een harde buitenlaag nemen geloof ik, misschien zou dat dan iets voor jou zijn?

Ik kan je dus (nog) niet zeggen of ik Petrie of Lipica fijner vind... Maar voor mij dus geen Petrie's meer!

Vind Lipica laarzen mooi en degelijk. Ik heb zelf jaren geleden Lipica's gehad (aangemeten bij Lipica zelf) waar ik jaaaaren en jaaaren mee heb gedaan.
Nadeel is de afstand, eerst aanmeten en dan de levertijd. Zeker als je omhoog zit omdat je oude paar stuk is.
Mijn laatste aankoop is dus een rundleren Petrielaars met rits. Overigens is de moderne laars niet meer zo hard (ze gaan ook met hun tijd mee) en eigenlijk zaten ze vrij snel erg lekker.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:00

Overigens (vergat ik te vermelden) heeft Lipica nu wel heel leuke modellen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:02

_Jessie schreef:
Wat kosten die van jou kleinvosje?

Die van mij hebben geloof ik 280 gekost. Ik vind Petrie ook veel te duur, en als je zuinig met de laarzen omgaat, kunnen ze prima lang mee. Ik doe ze elke keer na het rijden in een laarzentas, en rij niet met de laarzen als het hard regent of de bak heel blub is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:04

Ik heb een tijdje Petries gehad, maar die heb ik uit pure ellende verkocht.
Wat een ondingen. Zo ontzettend stug en totaal niet in te lopen.

Heb toen via een ruitersportzaak Lipica's gehad, maar die zaten niet optimaal.
Waren eigenlijk voor iemand anders, maar die liet niks meer horen en de maten kwamen aardig overeen met die van mij.
Maar toch niet optimaal, dus heb ze verkocht.
Maar wat een verschil qua lopen en rijden met die laarzen zeg :j

Komende week ga ik dan ook naar Raamsdonksveer om eigen Lipica's aan te laten meten :D
Wel een lange wachttijd, maar daarvoor krijg je wel een laars geheel naar eigen wens en in de juiste maten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:05

dan scheelt de prijs niet veel met Petrie laarzen standaard. Wel met de polo want die is 500 bijna haha
Als je alle bezine kosten mee rekent enzo. Ik vond het moeilijk om te beslissen wat voor laars ik wil....
Derby, petrie, cavallo.....Lastig lastig. Mijn lipica's zijn mijn eerst leren laarzen en dan zijn ze gelijk niet goed aangemeten dan weet ik niet meer zo goed wat ik moet
maar ik heb geen standaard maten, ik moet altijd laarzen aan laten meten helaas

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:07

Jessie, dat klopt wel, dat het niet veel verschilt in prijs met de standard. Je moet ze natuurlijk ook niet met de standard vergelijken want dat is een hele andere laars. Als je ze vergelijkt met de Petrie Polo zijn ze bijna de helft goedkoper, en zijn er veel meer mogelijkheden qua kleur en extra's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:08

lipica's zouden niet mijn voorkeur hebben! petrie ook niet maar dat is meer omdat die zo idioot hard zijn.

Mijn lipica's waren naar 4 maanden al lelijk (zo'n slijt plek aan de binnenkant van je been) en dat terwijl ik slechts 1 paard 3 a 4 keer perweek rijd. Verder waren ze ook niet echt goed aangemeten aangezien ik 3 keer terug heb gemoeten om ze te laten aanpassen. Nu 2 jaar later is mijn zooltje ook los gegaan. En de rits is al kapot gegaan. Verder verzorg ik mijn laarzen goed, Bijna iedere week vet ik ze in met schoenpoets van kiwi. Dus dat kan het probleem niet zijn geweest..

Nee mijn keus zou het niet meer zijn. Mijn volgende paar worden wss derby of de niro of iets in die richting.

De service van lipica is wel prima moet ik zeggen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:17

Ja klopt als je ze met de polo vergelijkt zelf wel ja maar de Athene (zwarte polo die wil ik dan) zijn 360 scheelt wel 100 euro....
Ik vind het wel fijne laarzen maar ik zou ze volgende keer wel bij lipica zelf aan laten meten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:29

Ik heb petrie laarzen die op maat gemaakt zijn, en ik ben er zeer tevreden over hoor :).

Ok ze zijn wat stug, maar dat komt ook omdat ik er nooit mee loop. Trek ze aan op het moment dat ik
op de pony wil stappen, en ze gaan direct weer uit als ik eraf kom. Heb ze nu 4 jaar, en ze zien er nog
uit als nieuw.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:35

Mijn petrie's waren eigenlijk na een goede maand echt niet meer stug... :=

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:29

Ik heb met mijn Petries 11 jaar gedaan, maar de Petries van nu vind ik bagger, de kwaliteit van het leer wordt steeds slechter.
Meerdere laarzenmakers geven ook aan dat de kwaliteit van leer terugloopt, omdat de koeien van tegenwoordig niet meer zo oud worden.
Het leer is dus te jong feitelijk waardoor die kwetsbaarder is. Daarnaast hebben we steeds minder goede leerlooiers.

Ik ga ook nieuwe laarzen kopen, maar zit toch zwaar te twijfelen, wellicht koop ik maar gewoon 2 paar, van elk merk 1 :+ :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:31

IMO zou het ze dan schoon staan als ze de prijs ook omlaag halen... Prijs-kwaliteit verhouding.. :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:32

Ben ik helemaal met je eens! :D
Maar bij welk willekeurig product verlagen ze de prijs nog tegenwoordig, ze vragen alleen maar steeds meer!