Het Verzekeringstopic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je paard verzekerd?

Ja, de mijne is/zijn verzekerd
28 (43%)
Nee, ik maak zelf een DA-potje
30 (46%)
Als ik een paard zou hebben zou ik het wel doen
6 (9%)
Als ik een paard zou hebben zou ik het niet doen
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 65

Ragdollcat

Re: Het Verzekeringstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:33

Bij de Hippo? dat is een oplichter, dat heb ik vernomen van iemand dat ik ken en zelf meegemaakt van nabij.

Zelf verzeker ik mijn paard niet hoor, dat nooit.

Vroeger wel toen mijn paard nog jong was maar was achteraf gezien puur weggegooid geld. dus dat nooit meer.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:41

Ik sta op het punt om een eigen paard te kopen en heb me daarom eens flink verdiept in alles.
Ik ga wel verzekeren en bij Hippozorg. Ik kies voor een basis verzekering uitgebreid. Dit houdt in dat ik mijn aankoopbedrag van het paard terug krijg bij ongevallen, dood, dood na aanleiding van een ziekte, ongeschiktheid door ziekte, ongeval of kreupelheid. Kortom, een vrij uitgebreid pakket.
Ik kies hier voor omdat het paard wat ik ga kopen vrij duur is en ook nog jong is. De kans dat hij een flinke trap krijgt in de opfok en daardoor ongeschikt word om te berijden is groter dan wanneer hij reeds onder het zadel was en ik hem op een pensionstal zou zetten waarbij ik er inspraak in heb met welke en hoeveel paarden hij op de wei komt te staan.
Als hij eenmaal onder het zadel is en alles goed lijkt te gaan haal ik de verzekering wel weer vanaf. Dan vind ik de kans dat er iets echt mis gaat toch een stuk kleiner. Daarnaast speelt ook mee dat ik nu nog aan het studeren ben en tegen de tijd dat hij onder het zadel gaat ik klaar ben met mijn studie en hopelijk een leuke baan heb. Dan is het nog steeds heel erg als het paard ongeschikt zou worden maar heb ik een groter inkomen waardoor de financiele klap een stuk minder erg is.
Verzekeren tegen ziektes doe ik niet, daarvoor heb ik een potje.

Alldressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:29

Ik zou Equine Risk adviseren. fijne verzekering met duidelijke info telefonisch..gewoon bellen met je vragen. Dat gaat een stuk sneller dan worstelen met lettertjes.
Goede kwaliteit prijsvergelijking. Deze verzekering is in het BIT blad ook vergeleken met andere verzekeringen en is als beste uit de bus gekomen. www.uwpaardverzekeren.nl

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:10

Alldressage schreef:
Ik zou Equine Risk adviseren. fijne verzekering met duidelijke info telefonisch..gewoon bellen met je vragen. Dat gaat een stuk sneller dan worstelen met lettertjes.
Goede kwaliteit prijsvergelijking. Deze verzekering is in het BIT blad ook vergeleken met andere verzekeringen en is als beste uit de bus gekomen. http://www.uwpaardverzekeren.nl

En zij zijn betrouwbaar? Want ik begrijp dat zij dus enkel via internet opereren?

Alldressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:16

Salka: Zij opereren net als alle andere paardenverzekeringen...en zijn zeker betrouwbaar.

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:38

ik heb er heel lang over nagedacht toen ik mijn paard kocht. Hangt ook af van het prijskaartje van je paard denk ik. En wellicht mischien ook een beetje wat je met je paard doet. Een maandelijkse VZ die toch eea dekt is best aan de prijs. Uiteindelijk heb ik gekozen om mijn paard niet te verzekeren.

Rutger101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:47

Ik heb mijn paarden al een jaar of drie verzekerd bij Equipe Paardenverzekeringen. Equipe 4 is uitgebreid met aanvullende Ziektekosten voor 4500,- euro. Premie 45,46 per maand.
Duidelijke informatie wat wel en niet onder de verzekering valt. Heb destijds vergeleken met andere verzekeraars maar qua prijs-kwaliteit verhouding is bij Equipe veruit de beste, vind ik. Tot op heden zijn alle rekeningen snel terugbetaald, dus ben ook erg tevreden over de service. Volgens mij kwam déze verzekering ook als beste uit de bus bij het BIT onderzoek?!

Alldressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:13

Ik heb destijds de verzekeringen vergeleken en waarom ik niet voor Equipe heb gekozen is omdat zij bij ongeschiktheid maar 85% uitkeren en zij hebben ook een hoger eigen risico op de ziektekostenuitkering. namelijk een eigen risico van 25% met een minimum van € 50,00
Bij Equine Risk krijg je bij zowel dood als bij ongeschiktheid 100% uitgekeerd en op de Ziektekosten is er een eigen risico van maar 20% met een minimum van € 40,00. Vandaar mijn keuze...