paar probleempjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:02

Ik hoop voor jou en je pony dat het goed uitpakt.
Een maatje kan idd de oplossing zijn. Echter - met name onder de shetjes - bestaan er ook de 'meester-houdini's' die er een sport van maken om steeds de vrijheid te zoeken.
Eens kritisch kijken naar je omheining lijkt me zeer verstandig. (goede bedrading, genoeg stroom, etc.)
Want 2 pony's op stap is helemaal geen pretje.
Succes.

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:04

jah waar de shet eerst in stond was dezelfde draad. en hij is daar nog nooit uitgebroken, dus heb goede hoop. als ik de draar raak krijg ik genoeg stroom hahaha, ik heb het de staleigenaar aangegeven.
ze leren mekaar niet alleen de goede dingen maar ook de slechte....

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:48

Fijn dat je er een pony bij hebt kunnen zetten, hopelijk is het shetje de oplossing voor dit probleem en worden ze vriendjes. En inderdaad opletten dat ze niet met z'n tweeën aan de wandel gaan ;)

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:40

het is wel wennen voor beide. Ze moeten nog niet veel van elkaar hebben. Toen de staleigenaar hooi in de ruif had gedaan, maken ze ruzie wie er mag eten. Binky is wel de underdog, hopelijk wennen ze aan elkaar en gaat dit wel weer over. Het is normaal toch dat ze niet gelijk vriendjes zijn? DE shet beet vanavond goed en de domme binky bleef gewoon staan. hij gaf wel een bok en een gil maar sloeg niet naar de shet. Leert hij zo ook dat hij van zich af moetg aan bijten???

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:43

is heel normaal , er is zijn bijna geen paarden die je zonder slag of stoot zomaar bijelkaar in de wei kan gooien , rangorde moet ten alle tijden bepaald word , is gewoon de wet van de (paarden) natuur.

ik vind zoals jij het omschrijft juist verwonderlijk goed gaan ;) vriendjes worden ze echt wel :))

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:48

lammelanne schreef:
het is wel wennen voor beide. Ze moeten nog niet veel van elkaar hebben. Toen de staleigenaar hooi in de ruif had gedaan, maken ze ruzie wie er mag eten. Binky is wel de underdog, hopelijk wennen ze aan elkaar en gaat dit wel weer over. Het is normaal toch dat ze niet gelijk vriendjes zijn? DE shet beet vanavond goed en de domme binky bleef gewoon staan. hij gaf wel een bok en een gil maar sloeg niet naar de shet. Leert hij zo ook dat hij van zich af moetg aan bijten???

Hij leert zo respect te hebben voor de shet. Hij hoeft helemaal niet van zich af te leren bijten, hij moet leren zich sociaal te gedragen naar andere paarden, zoals de shet.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:09

Kun je hem niet 's nachts op stal zetten?

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 00:04

@ pandora:
nee geen mogelijkheid om hem op stal te zetten