Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xx_Kelly_xx schreef:Nee zadel blijft goed liggen. Ik ben heel zuinig op me paard (haar rug) stap bijna altijd met krukje op, en rij altijd met dekje en bontje.
xx_Kelly_xx schreef:Overdag komt ze inderdaad in de paddock, morgen gaat ze dus weer van smorgens vroeg totdat ik kom in het weitje. Dan kijken we verder. Ik heb niks recentelijk verandert aan mijn tuig, alles is nog hetzelfde.
Ik hoop dat we snel het probleem vinden, want dit is haar niet. Zo ken ik haar totaal niet, het is juist een paard, die ondanks nog een beetje moeite heeft met dresuur, heel werkwillig is.
Als ze rugproblemen heeft, komt ze hier dan weer goed uit?

ikke schreef:Ik vraag me echter eerder af wat je in de afgelopen weken ECHT veranderd hebt. Van weidegang naar meer op stal? Hoeveelheid voer? Hoeveelheid en intensiteit van de beweging?
Ik zie nergens iets voorbij komen wat dit uitsluit.............

Beli schreef:MAAR 3 kg biks??
Ik vind dat heel erg veel!!!
Op het land kon de die energie misschien kwijt maar op stal en een paddock niet. buiten dat had ze daar ook meer energie nodig om op temperatuur te blijven war is nu ook anders doos snachts op stal en de deken....
xx_Kelly_xx schreef:ikke schreef:Ik vraag me echter eerder af wat je in de afgelopen weken ECHT veranderd hebt. Van weidegang naar meer op stal? Hoeveelheid voer? Hoeveelheid en intensiteit van de beweging?
Ik zie nergens iets voorbij komen wat dit uitsluit.............
Wat echt een grote verandering is, is van het 24/7 op weiland naar stal, met overdag de paddock. Voor de rest weinig, krijgt 3 kilo biks op een dag, en veel hooi. Daarnaast is het weer veranderd, het word kouder, heeft een deken op, maar die had ze in het weiland ookal.

Rana25 schreef:Ga je paard alsjeblieft niet minder voeren, ieder paard heeft minimaal twee a drie kilo brok nodig om in alle voedingsstoffen te voorzien. (tenzij anders op medische indicatie uiteraard)
Paarden worden met minder brok inderdaad rustig, maarja ze hebben dan ook geen energie, en dus ook geen energie om zichzelf goed warm te houden...
Het klinkt mij eigenlijk als verkrampte spieren door de kou.
Hoeveel grams deken heb je op liggen? het is namelijk een stuk kouder geworden de laatste dagen. 300 a 400 grams deken is echt geen overbodige luxe.
Zeker een paard wat 'nieuw' is en daarom waarschijnlijk op een iets andere manier getraind word als dat het dier gewend was kan makkelijk een vorm van spierpijn oplopen en als er dan kou overheen komt kan dat al heel snel op de spieren slaan.