Wat kan ik het beste doen ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:43

hm ik zou eens naar je toe kunnen komen per trein, maar waar je mee moet beginnen is heel duidelijk haar zijn, ze haat je niet ze is je gewoon de baas en de enige manier omdat er uit te krijgen is zodra zij alleen al denkt om te gaan drammen een paar goede rukken geven aan haar halstertouw, doe ook het touw om haar neus als je met haar loopt zo heb je meer te zeggen. als jij niet wilt dat zij loopt dwing je haar om stil te staan. pak desnoods haar lip beet om door te dringen en knijp er even in van hallo ik ben hier. Zij moet leren dat jij de baas bent. probeer trekken te voorkomen want dat win je niet, je moet haar voor zijn en dat kan je het best van iemand leren die je kan laten zien wat je moet doen maar met deze tips kan je misschien al wat. Kan je haar al longeren? zo nee neem daar les in. een jong paard is heel moeilijk en je kan veel fout doen. als je haar eten geeft moet ze wachten tot ze mag eten van jou. als je met haar gaat lopen doe je haar een hoofdstel in als ze dat al kan en anders de manier van het halster. Je mag best wat duidelijker laten merken van joehoe ik ben hier , zij mag dat absoluut niet. het draaid om respect wat ze voor jou moet krijgen. dus streng en respectvol zo streng als je maar durft en consequent. Paarden zijn onder elkaar ook niet al te vriendelijk. En haflingers zijn enorme drammers als ze de kans krijgen. pb maar voor vragen