Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nanne schreef:Is het vakantie?
[/quote]
[/quote]
Ik vind het allemaal ook nogal penny aan doen maar helaas is het echt waar.Nanne schreef:Griebels,
Ik denk dat het per paard verschilt, maar in mijn ogen worden veulens er niet slechter van. In het wild gaan wel meer dingen anders dan bij gedomesticeerde paarden.
Maar goed, dat is niet de vraag of discussie hier.
en helaas ook nog steeds mensen met paarden!
funnyhorses schreef:Toch sta ik versteld van het feit dat sommige mensen het normaal vinden om zo'n jong dier te longeren.
Een jong paard is nog volop in de ontwikkeling,wat denk je wat dat met de pezen en gewrichten doet?Zeker als het zo'n beunhaas is die 0,0 feeling ervoor heeft!!!
Met een veulen gaan wandelen is heel wat anders dan meteen aan een longeerlijn pakken en wat rond hetsen,wat dat is het dan voor het dier.Tegen de tijd dat ie 2jaar is is er waarschijnlijk hoefkatrol en derg. en tja dan moet ie maar de kop af want een kreupel dier willen ze niet!
Tis van de zotte!

LDRD schreef:Een gerenomeerde kliniek raadde het mij juist jaren geleden aan. Volgens hen zouden meer mensen dit moeten doen, want het zou juist het benen/pezen werk aanzienlijk versterken. Hier zou studie naar gedaan zijn. De betreffende studie ken ik verder niet, of hij moet doelen op het onderzoek van een zweedse professor. Deze veulens werden alleen niet gelongeerd maar regelmatig over een soort hindernisbaan gestuurd.
Chubby schreef:Daarom zeg ik ook, dat longeren zal het probleem nog niet zijn. De vraag is alleen of iemand (die dermate onwetend overkomt) het hierbij zal laten of over een week of wat eens een zadeltje probeert en ach, als we dan toch bezig zijn, over een maand of wat mag het buurmeisje gaan inrijden...
Wáárom zijn paarden toch zo braaf en meewerkend soms
LDRD schreef:Een gerenomeerde kliniek raadde het mij juist jaren geleden aan. Volgens hen zouden meer mensen dit moeten doen, want het zou juist het benen/pezen werk aanzienlijk versterken. Hier zou studie naar gedaan zijn. De betreffende studie ken ik verder niet, of hij moet doelen op het onderzoek van een zweedse professor. Deze veulens werden alleen niet gelongeerd maar regelmatig over een soort hindernisbaan gestuurd.

Duhelo schreef:4 maand is normaal, na 160 dagen mogen ze het veulen afspenen
en de dierenbescherming kijkt naar drie dingen
1) schuilstal
2) water
3) of ze voeding hebben (als ze niet te mager staan veronderstellen ze dat ze voeding krijgen.
stel dat er een van de drie dingen niet voldoet, of allemaal niet, dan duurt het nog eeuwen voor ze er iets aan doen