Rookverbod op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Re: Rookverbod op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:46

weten die mensen dan niet dat ook hun paarden in de rook staan en die longen zich niet kunenn herstellen.

Korte metten mee. roken in de stal is echt een not done.

2 keer waarschuwen en dan maar ander stalling zoeken.

Stalbaas moet ook optreden

Wat kinderachtig trouwens dat ze er zo mee omgaan. elke openbare ruitme mag niet meer gerookt worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:49

Ik vind het ook echt niet kunnen. De manege hier in Geleen is in de jaren 90 volledig afgebrand doordat twee meisjes hadden zitten roken binnen bij het stro. Gelukkig toen geen gewonden gevallen, maar het had veel erger kunnen aflopen! Roken in een stal met zo veel droog stro en hooi is gewoon levensgevaarlijk!

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:16

Wat vreselijk asociaal van die mensen dat ze gewoon blijven roken. Ik denk niet dat jij moet optreden, maar dat je melding moet maken bij de stalbaas en hem ook erop moet attenderen dat hij er écht iets aan doet. En wat iemand anders ook al zei: als ze niet luisteren is het jij weg, of zij weg.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:25

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:31

Mooi artikeltje uitprinten van een stalbrand door een smeulend object en overal ophangen..
Misschien dat er een lampje gaat branden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:36

ik zou zeggen: "normaal vind ik het niet mijn taak om iemand op de regels te wijzen, máár in dit geval gaat het ook om de veiligheid van mijn paard en sta ik erop dat als jullie gaan roken dat op de bestemde plaats doen en niet ergens anders".
Lijkt mij duidelijk en netjes :o

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:29

bij ons is echt absoluut een verbod doe je het 1 keer,,, dan mag je vertrekken!
er isbij ons dan ooit eens een schuur afgebrand en paarden hebben in de fik gestaan * gelukkig voor mijn tijd*

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:32

Gewoon je mond optrekken.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:48

Toen ik rookte, rookte ik ook weleens een sigaretje bij de paarden, op de afgesproken plek idd.
Ik ben nog nooit met peuk richting/in de buurt van stro/hooi/stallen geweest en vind dat ook niet kunnen.
Ik zou er wel degelijk wat van zeggen en aangeven dat je dit niet vind kunnen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:34

Hier nog een roker, maar ik rook nooit in de stallen zelf (mag bij ons ook niet). Stel je voor dat je een brand op je geweten zou hebben. Moet er niet aan denken zeg.

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:14

Gewoon er wat van zeggen, mensen die roken moeten zelf maar hun plekje zoeken daar en niet op de plekken waar het niet mag ook al staat hun paard daar en betalen ze ervoor.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:37

Myfairytale schreef:
Ik zou de rokers op het gevaar wijzen en dan hun eigen paarden er ook in betrekken. Zó van dat hun paarden dan ook niet op tijd gered kunnen worden en dat ook zij zullen stikken door of de rookontwikkeling of omkomen door het vuur zelf.

Miss dat dat helpt?

Dit zal niet helpen, had ook zo'n figuur op stal die stond rustig de dekens te wisselen met peuk in dr mond. Dan krijg je een antwoord het vliegt niet zo maar in de fik, want die as is koud.

Ik zou inderdaad aan de stalbaas vragen om dit te melden en harder op te treden.