Lieve Tiki... Iemand gerechterlijk advies?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:14

Een ethmoidaal hematoom is een tumoreus gezwel. Zonder behandeling was je paard er dood aan gegaan, alleen is het lastig te zeggen hoe lang dat had geduurd. Uiteindelijk dringt het door het zeefbeen heen tot de hersenen, en tsja dan houdt het op. Of voor die tijd een fatale bloeding. Dus niet ingrijpen was ook geen verstandige keus geweest. De hoefbevangenheid is secundair aan het bloedverlies door de operatie, zonder operatie geen hoefbevangenheid zeg maar. En de operatie was weer noodzakelijk door de tumor. Ik zou dus stellen dat je paard overleden is ten gevolge van de complicaties van een noodzakelijke (non-facultatieve) ingreep. Juridisch weet ik niet hoe het zit, maar dan lijkt het me toch vreemd dat de verzekering stelt dat de hoefbevangenheid losstaande bijkomende pech was?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:21

CookieXL schreef:
@MarvanTom; Het SRK, onze rechtsbijstand, vindt dat het paard is overleden aan een onschuldige aandoening..
Ook DA van de vorige eigenaar vond de bult op haar hoofdje niet verontrustend.. Onze twijfel hierin of ze wel een echte DA heeft benaderd, aangezien ze zelf veterinair geschoold is.

Als zij zelf gediplomeerd dierenarts is dan hoeft ze er toch geen dierenarts bij te hebben gehad? Ze kan dan toch zelf geconstateerd hebben dat het een schiefel was?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:47

Lotte1990 schreef:
CookieXL schreef:
@MarvanTom; Het SRK, onze rechtsbijstand, vindt dat het paard is overleden aan een onschuldige aandoening..
Ook DA van de vorige eigenaar vond de bult op haar hoofdje niet verontrustend.. Onze twijfel hierin of ze wel een echte DA heeft benaderd, aangezien ze zelf veterinair geschoold is.

Als zij zelf gediplomeerd dierenarts is dan hoeft ze er toch geen dierenarts bij te hebben gehad? Ze kan dan toch zelf geconstateerd hebben dat het een schiefel was?

Weet jij wat een schiefel is?
Ik loop al aardig wat jaartjes rond in de paardenwereld, maar heb nog nooit gehoord van een schiefel die NIET op een been zat.
Een hematoom welke door de schedel van het paard naar buiten komt, lijkt mij niet onschuldig, dus ik begrijp CookieXL's vraag wel.
We hebben het hier niet over een puist ofzo.

Het probleem zal vast zijn dat die desbetreffende DA (als die al is geweest) vast geen rapport heeft opgemaakt.
En de 'bevindingen en uitspraak' van verkoper zelf zijn dus ook twijfelachtig in deze context.
Ik zou persoonlijk ook elke steen boven willen hebben en er is hier wel degelijk sprake van oorzaak, gevolg en causaal verband: de basis voor een verzekeringsclaim, zeg maar.