Paardenvierdaagse mei 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:46

Brainless schreef:
Ik heb even bij de tarieven gekeken.....

23E per nacht voor 1 paard?!
Dat gaat hem dus echt niet worden helaas... wordt een dure vakantie alles bij elkaar.

Gne-gne €6,- PPaard bij Henk.
Ik geloof dat ze daar met een vork schrijven! (voor wie het niet snapt; als je in een dure kroeg een biertje bestelt wordt er niet één streepje op de rekening gezet, maar net als met een vork 4 streepjes!)

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:15

Is het niet een beetje flauw om steeds te zeggen dat het te duur is? Wees blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om iets op poten zetten en iets leuks willen organiseren. Als je het te prijzig vindt kun je er toch gewoon voor kiezen om niet mee te doen en daarmee klaar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:18

@Odi
Maar vergeleken bij de andere 4daagsen (oa epe en zorgvliet) is deze nu eenmaal wel buitensporig duur.
Helemaal voor stalling van je paard. Ik neem 2 paarden mee.. dat is dan een flinke kostenpost.

snowdon

Re: Paardenvierdaagse mei 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:23

Je bent niet verplicht daar je paard te stallen he ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:27

Ok dat is waar, maar zijn er dan alternatieven?
Waar in de buurt kan ik 2 paardjes stallen waarvan 1 niet op de wei mag?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:29

Ik ben er niet zo bekend, maar stonden er geen alternatieven op de site?
Of als je er over mailt?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 00:42

Brainless schreef:
@Odi
Maar vergeleken bij de andere 4daagsen (oa epe en zorgvliet) is deze nu eenmaal wel buitensporig duur.
Helemaal voor stalling van je paard. Ik neem 2 paarden mee.. dat is dan een flinke kostenpost.

Dussss.....kan je er voor kiezen om niet te gaan :+

Ik ben het dan ook helemaal met Odi eens.
De een gaat op vakantie naar...noem eens wat, de ander gaat de vierdaagse rijden en ziet dit misschien wel als vakantie.
Ieder zijn- of haar dingetje! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:00

Ach kom laten we mekaar geen mietje noemen: € 23 per nacht per paard is toch een belachelijke prijs!!!!!

Waarom zou dat niet vermeld mogen worden? Vergelijkend waren onderzoek mag je wel doen op auto's en wasmachine en niet op dit soort prijzen! Nee dames ik blijf hier mee doorgaan, want hierdoor komt een doelbewuste schifting. Alleen al €100 voor stalling voor de 4-daagse? te kolder om over te denken. Ik ben bijna € 100,- kwijt voor stalling, kampeergeld en eten voor een week voor mij en mijn paardje tijdens de 4-daagse van Epe. Da's even andere koek.
Ik vind het daarom ook geen wonder dat er maar 35 aanspanning meededen de eerste keer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:23

DIVA2 schreef:
Brainless schreef:
@Odi

Dussss.....kan je er voor kiezen om niet te gaan :+

Ik ben het dan ook helemaal met Odi eens.
De een gaat op vakantie naar...noem eens wat, de ander gaat de vierdaagse rijden en ziet dit misschien wel als vakantie.
Ieder zijn- of haar dingetje! :D

Ik heb in Epe ook echt vakantie hoor!!
Super gezellig op de camping. Maar betaalbaar voor iedereen. Daarom zie je ook mensen uit heel Nederland.
Ik denk ook dat er "maar" 30 deelnemers waren, niet alleen omdat het nog onbekend is, maar juist om de prijs.
Ze prijzen zich de markt uit vergeleken met alle andere 4 (3) daagsen.
Ook op de Veluwe zijn verschillende meerdaagse ritten en dan betaal je 25-40 E per dag, incl overnachting paard/ruiter en ontbijt.
Het is voor de organisatie toch fijn om te weten waarom (bepaalde) mensen niet mee doen zodat ze daar evt. op in kunnen springen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 10:45

Sandrina schreef:
Ach kom laten we mekaar geen mietje noemen: € 23 per nacht per paard is toch een belachelijke prijs!!!!!

Waarom zou dat niet vermeld mogen worden? Vergelijkend waren onderzoek mag je wel doen op auto's en wasmachine en niet op dit soort prijzen! Nee dames ik blijf hier mee doorgaan, want hierdoor komt een doelbewuste schifting. Alleen al €100 voor stalling voor de 4-daagse? te kolder om over te denken. Ik ben bijna € 100,- kwijt voor stalling, kampeergeld en eten voor een week voor mij en mijn paardje tijdens de 4-daagse van Epe. Da's even andere koek.
Ik vind het daarom ook geen wonder dat er maar 35 aanspanning meededen de eerste keer.

Vergelijkendwaren onderzoek mag altijd maar eenmaal gezegd, dan is het toch wel klaar?
Je kiest ervoor of je kiest er niet voor. Zo simpel is het! Jouw keuze is het niet, prima!
Misschien doe jij weer dingen waarvan door andere gezegd wordt dat het buitensporig of niet nodig is. Het is niet leuk om dit continue te moeten horen, toch? Ieder zijn ding.(en is kamperen helemaal niet mijn ding :+ )

Als iemand het als zijn taak ziet om aan OdK te laten weten dat de vierdaagse buitensporig duur is dan kan dit toch ook door hun rechtstreeks te benaderen? Daar is een topic niet voor nodig. Lijkt mij.

Mijn vraag was wie er mee gaan rijden, niet of het te duur is.....
Inmiddels weten we dat er verschillende meningen zijn, zullen we er dus maar over op houden en ons weer bezig gaan houden met diegene die wél mee rijden??

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:06

Brainless schreef:
@Odi

Bekijk de prijzen voor de paarden maar bij Groot Bartje, met stalling. Of andere vakantiestallingen met box en weidegang.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:22

Maar een vakantiepark kun je niet vergelijken met een pensionstal.
Bij Hoeve Lundanchelo in Wateren betaal je 15 E (paard) en 12,50 (pony) op stal
Weidegang kost 8 en 6 euro.

Ook manege de Alberthoeve (vlakbij de start) is niet zo duur.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:25

Sandrina schreef:

Als je een vergelijkend waren onderzoek doet is niet alleen de prijs bepalend hoe de uitslag van het onderzoek eruit ziet.
Snap echt niet waar jij je druk om maakt, je doet niet eens mee. Je kwetst misschien alleen maar mensen achter de schermen die keihard aan het werk zijn om iets leuks op te zetten.
Schrijf er vanaf nu ook niets meer over, gaat waarschijnlijk alleen maar geruzie opleveren.

Ik hoop in ieder geval over een paar jaar mee te doen aan deze 4 daagse.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:27

Ja ja Sandrina,,, nog even en dan begint de inschrijving weer. Ik kan niet wachten! Het kriebelt nou al :P

(Voor het geval je niet weet wie ik ben: Nathalie Vosselman ) :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:28

Dochter van?? Of is dat toeval.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:11

Ghehehe.. Dochter van Gerrit Vosselman.. de Broer van Henk :) Zijn nichtje dus :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:36

frgheaven schreef:
Ja ja Sandrina,,, nog even en dan begint de inschrijving weer. Ik kan niet wachten! Het kriebelt nou al :P

(Voor het geval je niet weet wie ik ben: Nathalie Vosselman ) :P

Nathalie, nog een paar weekjes ja dan kan ider zich weer inschrijven. Het is zo weer 2 janauari, lekker!

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:19

Ik hoop dat hier meer mensen zich aansluiten, die wel mee gaan met de ODK vierdaagse. Misschien kunnen jullie eens bij Dopheetsdel informeren. Die zitten vrijwel tegenover ODK en is een hele grote accomodatie. Er staat op de ODK site ook een verwijzing naartoe als ik me niet vergis, je kunt er evt. ook zelf verblijven.
Mijn paardje stal ik bij ODK 5 nachten in totaal. Ik maak er met mijn vriend in ieder geval een leuke midweek van en zie er erg naar uit!! Hoop op meer animo ;-)

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:04

Lijkt me super gaaf om mee te doen!:D
Helaas heb ik een merrie die heel slecht tegen gezelschap van andere paarden kan .. Dus tussen honderden andere paarden ga ik me maar niet wagen ..

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:24

Ik doe ook mee! heb er nu al zin in :)

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:07

Ja, ik doe ook mee :D En ik heb d'r onwijs veel zin in. Ben echt al aan het aftellen. Al duurt het nog wel ff :P
Ik kom samen met m'n haflinger Kanjer die dan bijna 5 is (op een paar daagjes na.) Het is de eerste keer dat
wij zoiets doen, dus ben heel erg benieuwd. Maar het lijkt me een onwijs gave ervaring :j .
Ik kom niet alleen, ik ga samen met Sanne en haar haflinger Toon.
Nu nog ff flink wat kilometers maken, zodat we met een goede conditie aan de 4daagse kunnen beginnen!
Tot ziens in Mei!!

Wat een gezeik over de prijzen!

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:34

*\o/* Ik ben er ook bij! Met Marlies van het bericht hierboven!
Wij komen maandag aan, dus maken er een lekker weekje vakantie van!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 12:50

Wij komen ook aan op maandag en gaan op zaterdag weer weg.
Zijn jullie al aan het trainen?
Ik was er inmiddels mee begonnen maar ben er zo ongenadig hard afgesmakt dat ik zelf even op rust moet :+ .
En dan maar hopen dat paard zich de volgende keer wel zal gedragen.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:25

Wij hebben de nodige kilometers al weer gemaakt, we gaan over 3 weken even naar het Drents-Friese woud om ± 40 km te kunnen rijden. En op 1 mei een endurance wedstrijd (kennismakingsklasse) van 35 km. Moet goed komen qua conditie.

Wij zijn er al vrijdag de 20ste en gaan de 27ste na de laatste rit weer naar huis.

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:20

We zitten alweer in maart.. nog ruim 2 maanden en dan trekken we er lekker met z'n allen op uit!

Weet iemand hoeveel inschrijvingen er al zijn voor de Odk Paarden4daagse?

Ik ben ook wel benieuwd op welke paarden jullie de ritten gaan rijden? Ik doe mee met mijn 5 jarige Haflinger, nog geen ervaring met een paardenvierdaagse.. Nu ik Tammies reactie lees over endurance ritten, word ik toch wel een beetje zenuwachtig haha..