Americo, het paard van Sinterklaas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Americo, het paard van Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:12

Kinderen zien alleen maar een wit paard dus ik denk dat dat voor hen niet zo van belang is.
Al zie je soms ook (minder professionele) sinterklazen op fjorden, zwarte paarden e.d..

Slecht weer vandaag, waar is die naam op gebaseerd?
Daar moet een verhaal achter zitten lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:17

Die foto bij het bericht van dat het paard overleden is, is inderdaad een andere dan het paard die zaterdag bij de intocht was. Had ik dus toch gelijk dat dat hetzelfde paard was als andere jaren. Ik kon me al niet voorstellen dat het een andere was, hij/zij kwam zo gigantisch overeen qua uitkijk en aftekening. :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:20

Hoe oud is de echte Americo?
Ik vond m wel een beetje stram lopen nl ;)
Beest heeft wel een ontzettend lieve en gemoedelijke uitstraling <3

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:26

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:31

Mij verteld is 26/27, zoiets :).

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:33

volgens mij is de nieuwe amerigo wel een paard van de bereden politie maar gaat of is hij al met pensioen maar willen ze hem gaan gebruiken voor sinterklaas .

dat is wat ik had begrepen in ieder geval

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:35

Nibbit schreef:
Hoe oud is de echte Americo?
Ik vond m wel een beetje stram lopen nl ;)
Beest heeft wel een ontzettend lieve en gemoedelijke uitstraling <3

Vraag me af hoe jij gaat lopen als je zo langzaam moet lopen?. Ze worden altijd flink vast gehouden en ze moeten erg langzaam lopen. Dan ziet het er al snel stram en stijf uit.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:35

o wat gaaf dat hij nog leeft dat wist ik ook niet. dus de stand in choice wist niet hoe hij heette is dood. hoe oud is de echte americo nu dan en was choice dan degen in de reclame van ah. Americo waar ben je? stond hij bij het groentevak

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:39

klotshtiduj schreef:
Lauratje_88 schreef:
Het paard van sinterklaas heet Slecht weer vandaag niet Amerigo

Zo noemen de belgen hem...

En brabanders blijkbaar. Ik noem hem namelijk ook Amerigo en net even na vraag gedaan maar mijn zus zegt ook Amerigo

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:42

Anoniem schreef:
Lauratje_88 schreef:
Het paard van sinterklaas heet Slecht weer vandaag niet Amerigo

En brabanders blijkbaar. Ik noem hem namelijk ook Amerigo en net even na vraag gedaan maar mijn zus zegt ook Amerigo

Als je goed leest dan noemen de belgen het paard "slecht weer vandaag".... en de nederlanders (inclusief brabo's) noemen het paard "Amerigo... :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:43

klotshtiduj schreef:
Anoniem schreef:

Als je goed leest dan noemen de belgen het paard "slecht weer vandaag".... en de nederlanders (inclusief brabo's) noemen het paard "Amerigo... :Z

Huh? oke, Naja verkeerd gelezen dan..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:48

Wil er een 'belg' mij uitleggeven over de naam van het paard?
Hoe kom je op 'slecht weer vandaag' :=

Maar ik snap het verhaal van de paarden nu eindelijk..
Amerigo 1 was van de politie, maar mocht van een of andere chef niet op tv, dus daar kwam Amerigo 2 voor (Choice). Amerigo 2 zou al een opvolger hebben gehad (Roos) maar deze stierf aan koliek voor ze de taak had kunnen overnemen. Amerigo 2 is daarna overleden.
Amerigo 1 (die nu 28 jaar is?) leeft dus nog steeds, maar kan niet veel meer doen.. Overigens mocht ie al weer weer op tv sinds z'n pensioen bij de politie.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:03

stoer zeg dus toen ik jonger was liep dus amerigo 1 al mee vanaf 90.echt leuk. en op die foto lekker goor. eet een krrrrrak kruidnoot

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:40

OK, thanks voor alle verhalen. Nu niet veel tijd, maar ga alle links van de week eens openen, en dan lezen.
Hoe oud de "echte" Americo is? Nou, het dier dat echt Americo heet, is een KWPN'er, dus een keer "klokje rond" geweest, kan je uitrekenen hoe oud die is. Volgens mij doen de i, en de x niet mee met naamletters? Maar hier zijn vast mensen die dat beter weten dan ik. Zou 'ie een jaar of 29 moeten zijn. Nou, dan mag hij van mij stram lopen, als hij maar lief is, en dat is hij zeker!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:49

klotshtiduj schreef:
8nnemiek schreef:

Als je dit bericht GOED doorleest, dan zijn dus beide (oude en nieuwe) echt overleden......
Dus alle paarden die nu ingezet worden, zijn "nieuwe"....

Nee, als je dat bericht goed leest, zijn de oude en nieuwe Americo die voor commerciele doeleinden werden gebruikt,
overleden. Deze paarden deden het grote feest van Sinterklaas in Ahoy en dat soort dingen.
De Americo die voor de grote intocht wordt gebruikt leeft nog. :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 06:04

Bzoem schreef:

Ahaaa, wij hebben een superleuk sinterklaasprogramma op tv met Bart Peeters, en de sint vertelde Bart eens dat Slecht weer vandaag zo heet omdat hij geboren was toen het slecht weer was en dat de sint toen aan de piet vroeg hoe ze het paard gingen noemen maar de piet had verstaan dat de sint zei: wat voor weer het was, en daarop zei hij "Slecht weer vandaag"...

zoiets was het toch haha :7

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 06:44

Leuk, wie is nou het echte paard.
Het stramme lopen komt ook wel doordat hij wat rustgevens krijgt en dan ziet het er vaak uit dat hij stram loopt omdat er minder controle is over zijn lijf.
Je zag ook als hij stil stond stond hij op rust lekker ontspannen dus, er moeten natuurlijk geen ongelukken gebeuren vandaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:21

Yellomofoon schreef:
Bzoem schreef:

Ahaaa, wij hebben een superleuk sinterklaasprogramma op tv met Bart Peeters, en de sint vertelde Bart eens dat Slecht weer vandaag zo heet omdat hij geboren was toen het slecht weer was en dat de sint toen aan de piet vroeg hoe ze het paard gingen noemen maar de piet had verstaan dat de sint zei: wat voor weer het was, en daarop zei hij "Slecht weer vandaag"...

zoiets was het toch haha :7

Haha ja dat programma was echt leuk :D Volgens mij werd het altijd op Ketnet uitgezonden, toch? Keek ik vroeger ook naar.
Maar was t niet zo dat Piet naar Sint deed roepen: "Slecht weer vandaag!" en dat het paard toen steeds hinikte? En dat ze hem daarom zo noemen? :Y) Zoiets kan ik me nog vaag herinneren, dat ie hinikte :))

DeTol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:58

Lieve Lezers, speciaal nu maar even een account aangemaakt om dan nu nog maar éénmaal het bevrijdende antwoord te geven. Het verhaal in de NRC klopt als een bus en daarmee de ook commentaren van mucho en bommeke.
De enige echte Amerigo ( inmiddels 28 jaar oud) leeft en was voorheen mijn politie dienstpaard en is na zijn pensioen bij mij thuis op stal gekomen en weer later bij de "buurman" gezellig tussen de ponies. Al 21 jaar is Amerigo (met een G) het vaste tv paard van Sinterklaas, de eerste keer was in Elburg. Soms werd er vanwege de grote drukte ook gebruik gemaakt van het paard Choice van mijn vriend Joop de Jong van Manege Anydale uit Muiderberg en dan voornamelijk inderdaad bij de commerciéle omroepen. Die is helaas overleden afgelopen jaar. De echte leeft dus nog en zoals jullie zagen doet het nog prima. Groeten PaardenPiet Piet

DeTol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:01

En nog even om daar ook een eind aan te maken. Nee Amerigo heeft nog NOOIT een middeltje gekregen om hem rustig te houden. Allemaal puur en daarom was ie ook zo'n geweldig politie paard. En dat ie nu steeds rustiger lijkt heeft natuurlijk alles te maken met zijn leeftijd.
Zo en nu stop ik er mee en bekijken jullie het allemaal maar. Gegroet PaardenPiet Piet

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:07

Dankjewel, Paardenpiet Piet! *\o/*

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:08

dus DeTol, begrijp ik het goed dat Amerigo uw paard is? Wat gaaf,
iig erg bedankt voor de informatie

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:13

het wordt wel ingewikkeld

Dus.. eigenlijk hebben we 3 Amerigos, 1 echte en 2 reserve. De reserves zijn helaas niet meer onder ons, maar de échte gelukkig nog wel!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:18

sambagirl schreef:
het wordt wel ingewikkeld

Dus.. eigenlijk hebben we 3 Amerigos, 1 echte en 2 reserve. De reserves zijn helaas niet meer onder ons, maar de échte gelukkig nog wel!

Juistem.. volgens mij is dat iid het goede antwoord :j