Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien schreef:Dit paard was moeilijk tot niet mee te werken. Over je heen lopen, flippen bij te veel aan prikkels of gewoon zomaar. Letterlijk over mensen heen rennen enz.
josien schreef:Ik zie hem ook rechsom onregelmatig gaan, en een paard dat medisch 100 % is loopt niet onregelmatig, onregelmatig = pijn, en als hij op zo'n kleine volte onregelmatig gaat... dan volte groter maker zoat het apard eerst eens leert rechtuit te lopen op 4 benen.Dit paard is medisch helemaal goed. Door de spanning wel balans problemen en daardoor inerdaad niet helemaal lekker linksom. Je ziet later dat dit weg is.
josien schreef:als er geen spanning is is er niets uit te leggen.Als je niet ziet dat dit paard spanning heeft dan kan ik het je ook niet verder uitleggen.
josien schreef:Ik zou vaker filmpjes van hem maken na enkele trainingen en dan kan je het verschil zien.
Waar het om gaat is dat de eigenaar al duidelijk verschil merkt en erg blij is met het resultaat omdat niemand zover gekomen is. Ze stond op punt om hem te verkopen door dit probleem, hoewel het een eigenlijk heel aards, fijn en makkelijk paard is.
josien schreef:Laatste want ik kan blijven uitleggen maar dat zou niet helpen.
De eigenaar heeft al heel veel met dit paard gedaan. Ze heeft goed werk gedaan, maar overal waar ze komt loopt ze met dit paard tegen het zelfde probleem aan, spanning. Paard is strak en recht en word met het gewone werk alleen maar nog gevaarlijker en dus strakker.
Ze zal door mij begeleid worden als het paard weer meer zich zelf is.
De eigenaar heeft al heel veel met dit paard gedaan. Ze heeft goed werk gedaan, maar overal waar ze komt loopt ze met dit paard tegen het zelfde probleem aan, spanning. Paard is strak en recht en word met het gewone werk alleen maar nog gevaarlijker en dus strakker.
sporter schreef:josien schreef:Laatste want ik kan blijven uitleggen maar dat zou niet helpen.
De helft minder vreten en je bent in 1 keer klaar met je spanningspaard.
)

CleovG schreef:josien schreef:Laatste want ik kan blijven uitleggen maar dat zou niet helpen.
Ik vind dat je een nogal onterechte arrogante houding hebt tegen kritische mensen in dit topic. Als je zo overtuigd bent van je eigen methode kun je ons toch best wel overtuigen van je methode... En je doet net alsof wij dom zijn dat we geen spanning zien,.
bastiano680 schreef:Josien,
Je doet bijzonder arrogant, terwijl de mensen in het topic op een aardige manier proberen te zeggen dat jij dingen ziet die er niet zijn en erger nog, je de eigenaar dat voor geld wijsmaakt. de wijze waarop je het paard traint is eerder lachwekkend en eigenlijk tenenkrommend is dan anders.
LiVetime schreef:bastiano680 schreef:Josien,
Je doet bijzonder arrogant, terwijl de mensen in het topic op een aardige manier proberen te zeggen dat jij dingen ziet die er niet zijn en erger nog, je de eigenaar dat voor geld wijsmaakt. de wijze waarop je het paard traint is eerder lachwekkend en eigenlijk tenenkrommend is dan anders.
Ik snap dat het voor Josien bijzonder moeilijk is om mensen te overtuigen van haar werkwijz die zelf hun ogen niet willen openen.
Het gaat hier om een paard met duidelijke spanning. PUNT.
Ik zie hier niks van arrogantie, maar uitleg van iemand met bijzonder veel ervaring en echt wel weet wat ze doet.
listiglistje schreef:Ik ben ook te nuchter voor dat grondgelummel![]()
Maar goed ieder zijn ding (alhoewel ik nut er niet van in zie), zelf houd ik er andere methoden op na.
Ik zie nl alleen een paard zonder spanning, wat helemaal op de voorhand kukkelt, niet rad loopt op een veel te kleine volte
en totaal niet snapt wat dat vrouwtje met irritant zweepje in het midden bedoelt![]()
Hoe wil je dan balans krijgen vraag ik mij dan af.....
MiniMouse schreef:Als je je paard op die manier probeerd te buigen zoals jij doet op het filmpje.
Zal hij nooit of te nimmer zijn rugspieren/binnen achterbeen correct gebruiken.
Ik zie alleen dat het paard (een enkele keer extreem)over de buitenschouder wegloopt en dus geen enkele keer het gewicht op het binnenachterbeen zet.
Een paard wat (soms extreem) met het hoofd naar binnen word gebogen heeft, dan heeft het totaal niet eens de ruimte om dan ook nog zijn binnenachterbeen naar voren onder de massa te zetten.
Het is eerst belangrijk om het paard op twee teugels recht te richten.
Vanuit een gelijke aanleuning op twee teugels kan je de stelling gaan aannemen en kan het
paard het gewicht verplaatsen naar het binnenachterbeen.
Ik denk dat je dus meer bereikt op het paard of als dat idd niet kan met een dubbele longe.
Succes!