Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:22

Rijden met de storm hier is geen optie.
We zitten op steenworp afstand van het strand en je zou dus van je paard geblazen worden :+
We rijden dus altijd buiten(bak) en paarden staan ook altijd buiten .

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:26

Die van mij is in de winter al een bommetje en met dit weer is hij gewoon gevaarlijk.. dus ik heb er maar even naast gelopen. En toen ging het alsnog keihard onweren en hagelen.. Jammer want ook ik heb zaterdag wedstrijd.. Als we tenminste weg kunnen met de trailer.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:26

ik heb gister ook maar een vrije dag ingepland, wat een nood weer! en hij was er ook wel weer aan toe om een dagje te nietsen! hij heeft nieuwe schoenen gekregen en lekker op het land gestaan, dus ach, hij overleefd een dagje vrij wel.
nu hoop ik wel dat het vandaag iets minder extreem word...... ik wil echt ffies rijden! morgen wedstrijd!

vandaag blijft mn paardje binnen, al zie ik dat t nu wel mee valt. het land is echt meeeeega nat! zul je zien dat ie zn ijzers er zo weer af sopt!
vanavond mag ie lekker los en hopelijk een rondje rijden!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:27

Wij gaan gewoon door hoor :Y) Eerste uurtje gingen de peerden lekker uit hun panty, tweede uurtje waren ze weer de braafheid zelve :D
Ik heb wel een zere keel van het schreeuwen :')

MeFlower

Ik heb van 1 tot 2 gereden, net voordat bij ons in Gelderland de echte storm aanbrak ;). Paardje vond het helemaal gewéldig (Fries paard)! Ik reed in een buitenbak (eerst stuk over de weg) en ze was niet te houden. Heerlijk vind ik dat, ik houd van supersnelle paardjes die je in moet houden ;) :D. En na een half uur basis, voltes en tempo onder controle houden, neusje eruit rijden ging ik maar wat hindernisjes nemen. Normaal doen we dat nooit, maar nu was ze zo fel dat het heel goed ging. Ze heeft ervan genoten geloof ik, ze was helemaal vrolijk :D.

juval

Re: Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

ik heb gisterochtend wel gereden, toen regende het nog niet. wel een heel koude wind, het wordt echt weer handschoenenweer

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:30

Ik heb ook gereden gister middag, idd een hoop kabaal in de binnenbak, eerste paar rondjes was ze een beetje kijkerig vooral naar de klapperende deur maar daarna was dat eigenlijk wel over. Wel wat meer spanning idd maar daar moet ze maar aan wennen hoor!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:32

Gistere namiddag lekker in de buitenbak gereden.
Had hem helemaal alleen voor me zelf :D niet te lang ingestapt want ze werd een beetje heet dus snel beginnen draven.
Paar keer turbo aan maar daarna ging het fijn!
Lekker door de plassen banjeren :)
Ook enkele sprongetjes genomen ging prima !

DiantaM

Als ik een binnenbak zou hebben zou ik ook wel rijden :D

Noortje___

bij ons werden de weilanden verlicht :Y), zo hard aan het stormen, en aan het regenen..
dus heb niet egt niets kunnen doen, we hebben alleen buitenbak (wel gedraineerd) maar helpt niet
egt om het weer goed te houden }:0

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:33

Ik heb gisteren ook gereden, in de buitenbak. Bomproof paard gelukkig. Lastigste was toch hoe mijn inrijdeken op zijn plaats te houden ;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:35

Nope, wij hebben alleen een buitenbak en een heel klein binnenbakje. In het binnenbakje rammelt alles dus dan durf ik er echt niet op, geen zin om zand te happen. Gister dus maar gelongeerd in het binnenbakje, paard was hyper door de wind, was blij dat ik er niet op zat..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:37

hier niet gereden stond wel in de planning maar was te laat thuis van mijn werk.

Hier gaan we altijd als het stormd lekker naar het strand heerlijk is dat. En gelijk een goede training voor alle flapper en plassen.

Wel is het fijner als het alleen waaid en niet ook nog eens hoosd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:39

Ik heb gisterochtend nog wel gewoon gereden met mn beide paarden. Toen waaide het wel redelijk hard maar nog niet echt storm. Was wel goed te doen. Smiddags werd het hier pas veel erger. Ze lopen evengoed wel gewoon buiten in het weiland op de dag, haal ze alleen iets eerder naar binnen dan anders.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:39

lang leve de binnenbak :D

en ook dat gieren langs die bak vinden de paarden niet leuk hoor :n heb bij uitzondering muziek opgezet tijdens longeren want hij werd er behoorlijk fris van!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:40

Gisteren wel gereden, maar dat was 's ochtends en toen was er nog geen regen of storm :)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:40

Gisteren ben ik met de trailer naar de manege geweest, en straks ga ik weer.
Hier bij mij thuis in de bak heb ik geen zin om te rijden in die harde wind en drek. *D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:41

Ik heb er drie gereden waarvan er twee wat rillerig waren vanwege het slaan van takken op het dak van de rijhal. En 1 gelongeerd en de cirkel ligt behoorlijk in de luwte en het was net even droog!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:43

Wij hebben gisterochtend voor alle regen ook nog gewoon gereden, het waaide wel al redelijk. Maar gewoon fijn gereden. Vanmorgen waaide het ons iets te hard.. :o Dus misschien wat later op de middag nog even rijden..

De bak is vrijwel altijd droog, dus een natte bak is hier geen excuus.. :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:44

Tulandro schreef:
Als ik een binnenbak zou hebben zou ik ook wel rijden :D

Als ik alleen een buitenbak had zou ik ook niet gereden hebben hoor :Y) bij iets regen ging ik ook al niet rijden :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:44

Ik heb gisteren wel gereden, maar ook een behoorlijke rodeo les gehad.
Gelukkig wel de luxe van een binnenbak, maar er zat spanning genoeg op. :=

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:45

ik heb gister niet gereden.. zou voor mij nogal een beetje gevaarlijk zijn aangezien pony lief de laatste tijd al van rare fratsen houd.. en als pony lief mij geen vliegles zou geven denk ik dat de wind dat wel zou doen.. vandaag wou ik het in ieder geval wel proberen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:46

Ik moest overdag werken, dus dat was geen optie en 's avonds was het echt too much storm! :oo

Nu is het droog, waait nog wel écht hard (denk wk 7 ofzo), maar ga straks wel ff naar strand met paard aan de hand. Even letterlijk uitwaaien :Y)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:48

Mijn eigen paarden gaven gistermiddag niet veel om de wind en bleven er goed cool onder.

Daarna moest ik nog een 3 jarige gaan rijden die net zadelmak en erg heet en rillerig is. Die had er wat meer moeite mee, kop ging erop en de wind stond op een bepaalde hoek waardoor het nogal herrie maakte. Toch deed ze het braaf, dus nu wel een heel eind storm proof :D

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:55

Aangezien het hier voorspeld was dat het er pas tegen 1 uur smiddags zou zijn zat ik om 8 uur al op mn paard! Mooi rustig kunnen rijden weinig wind en zelfs een zonnetje erbij :)