voor de 2e keer niet geslaagd voor mijn BE rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolin

Re: voor de 2e keer niet geslaagd voor mijn BE rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:08

Oh Elke87 ik vind dat zo onterecht! Wat een nare man dan toch.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:11

Mn moeder gelooft er dan ook in dat een bepaald % moet zakken.. Dus op een gegeven moment laten ze gewoon wat mensen zakken.. (weet niet of dat waar is hoor)

Ze hadden net zo goed kunnen zeggen.. Meisje je hebt het goed gedaan, maar hou in het vervolg je combinatie recht. Scheelt weer 250 euro :S

Wel grappig dat ik hem echt niet geloofde.. Heb tot 3 keer toe gezegd dat ie een grapje maakt.. Tot hij heel heel erg serieus zei, nee je bent ECHT gezakt.. :P

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:25

K denk niet dat ik nog een goede tip kan geven, veel hangt inderdaad af van je examinator. Ik moest ook in Utrecht afrijden tijdens spits s'middags toen ik zo'n grote rotonde op moest rijden maar ik had verkeerd ingeschat of ik er tussen paste. Ik reed toen de rotonde op en blokkeerde 2 banen, maar wel geslaagd omdat ik volgens hem wel liet zien dat ik goed rekening hield met het verkeer en me bewust was van mijn combinatie. Hij had nog tegen mijn rijinstructeur gezegd dat ie niet vaak vrouwen zag die zo netjes achteruit reden.. bevestigd wel weer het vooroordeel.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:32

Aaahhhh, niet bemoedigend hoor, zo'n topic lezen, terwijl ik volgende week examen heb ;)

Ik geloof ook wel dat je heel zenuwachtig kunt worden van zo'n kerel naast je (kan ik me niet meer herinneren van B-rijbewijs eigenlijk), maar ja ach, proberen rustig te blijven en lieflijk met mijn ogen te knipperen ;)

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een examinator je laat zakken omdat je aangeeft hem voor je paard nodig te hebben. Als ik zeg dat het voor mijn jacht van 12 meter is ben ik weer een kakker en als ik zeg dat het voor de caravan is ben ik burgelijk... :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:35

jolin schreef:
Evony schreef:
niet zozeer BE rijbewijs, wel mijn B, kan prima rijden maar naar 3 keer nog niet geslaagd. Word er moedeloos van.

Succes joh komt vast wel goed :D

En jij red het ook wel hoor, we moeten gewoon doorgaan en 1 x vaker opstaan dan vallen.
Het zijn juist de steuntjes in de rug die goed doen!

ik hoop het :D

ben nu over gestapt naar een andere rijschool, voel me er veel fijner bij. Instructeur blijft er nu ook bij zitten bij het examen. Moet binnenkort weer op na een half jaar gestopt te zijn. Wil hem nu toch wel echt hebben met dit weer hahaha!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:08

Ik heb met mijn BE ook in utrecht afgereden en ben de 2e keer geslaagd

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:11

Ik kreeg gelukkig mijn BE cadeau bij mijn CE, allebei in één keer geslaagd. Heb met mijn examinator uitgebreid over paarden zitten kletsen :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:28

Ik ben ook al 2x gezakt, door de examenvrees, gezien ik over mijn rijbewijs 5x heb gedaan door die examenvrees heb ik het voorlopig opgegeven om BE te halen. prrrffff... wat een geld dat kost. Gelukkig heeft mijn vriend hem wel, ik zou hem wel graag hebben is wel handig bij mijn beroep.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:47

Waarom noemen jullie het het BE-rijbewijs? Het is toch gewoon E? (je hebt je B al als je voor E gaat, lijkt me :P )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:50

je hebt ook CE, dus vrachtwagen met aanhanger/oplegger ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:19

jolin schreef:
Urielle,

En ik was al van plan naar Belgie uit te wijden :j Ik woon niet zooo ver van belgie.

Dan moet je wel geregistreerd staan als hier je hoofdresidentie hebbende en je Nederlands rijbewijs omzetten naar een Belgisch, anders mag je niet ;)
Ik mag ook niet in Nederland op, ook al ben ik zelf Nederlandse.
(bijzondere verrichtingen hier zijn trouwens f*ck en een aantal verkeersregels anders dus die moet je ook echt wel even leren kennen van te voren)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:21

bromfiets schreef:
Ik kreeg gelukkig mijn BE cadeau bij mijn CE, allebei in één keer geslaagd. Heb met mijn examinator uitgebreid over paarden zitten kletsen :)

knap, CE!!! +:)+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:22

en heel handig :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:24

annastasia schreef:
Nee, de mijne ging niet mee.
Wat ik wel grappig vond was dat ik dezelfde examinator had als bij m'n B toen 2 jaar geleden.

Ik had ook dezelfde examinator, en wel een die me voor mijn B toen heeft laten zakken en waarbij ik voor mn BE in 1x ben geslaagd.
Daarna hem nog een keer tegen gekomen toen ik op moest voor mijn taxi rijbewijs toen wilde ie nog wel een stukje met me rijden haha, helaas pindakaas was ie geen taxi examinator.

Ik heb overigens wel gewoon verteld dat ik met paardentrailer ging rijden, waarom zou je daarover liegen als ze het vragen?

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:28

Ir111 schreef:
annastasia schreef:
Maar feit is wel dat je vaak eigenlijk al een minnetje achter je naam hebt staan als je zegt dat je met een paardentrailer gaat rijden.

Want? :=

Ik had eerder het idee dat het andersom was. Oh, ga je met een paardentrailer rijden, nou veel plezier dan maar meisje! :D

Zo ging dat bij mij ook! :D

Ik ging dwars over de stoep met bochtje achteruit, en toch in 1 keer geslaagd! :D
Mijn examinator had ook altijd in de paardensport gereden, dus hebben het hier ook uitgebreidt over gehad!

Naderhand zei de examinator dat hij zelden iemand had gezien die zo goed anticipeerde!! *D

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:37

Brrr niet echt bemoedigend dit.
Ik weet van mezelf dat ik faalangst heb en dus domme dingen ga doen bij een examen. Uiteindelijk mijn b ook pas de vierde keer gehaald. Puur doordat de examinator wist wat faalangst was en me eerst twintig minuten heeft laten rijden. Daarna zou hij pas examineren zei die. Haha was natuurlijk niet zo maar die eerste twintig minuten prima gereden waardoor ik wel geslaagd was.

Op dit moment hebben wij gelukkig een combinatie waarbij ik geen E nodig ben. Maar als dat ooit wel zo is dan vrees ik met grote vreze dat ik het niet ga halen.

Mijn vriend echter is in één keer geslaagd.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:47

Skyka schreef:
Op dit moment hebben wij gelukkig een combinatie waarbij ik geen E nodig ben. Maar als dat ooit wel zo is dan vrees ik met grote vreze dat ik het niet ga halen.

Reken er maar op dat dat op korte termijn het geval gaat zijn.
Ze zijn bezig steeds meer regels te generaliseren zodat deze gelijk zijn met de rest van Europa.
De uitzonderingen voor aanhangers boven de 750 kg waarmee nog met B gereden mag worden vervallen dan.
Zoals het er nu naar uitziet zal dit in 2012 worden veranderd.

Als je slim bent zorg je ervoor dat je op niet al te lange termijn je BE reeds gaat halen. Niet alleen hoef je dan niet meer iedere keer moeilijk te doen en te rekenen.
Maar meer nog vanwege het feit dat wanneer deze regelgeving veranderd wordt, jij niet de enige bent die opeens een BE rijbewijs nodig heeft, maar nog een paar duizend mensen. Hier spelen de rijscholen uiteraard leuk op in door de prijzen een beetje op te krikken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:50

Houd moed! Ik zag het niet meer zitten toen ik voor de 3e keer op moest. Bij mij waren het puur de zenuwen, het rijden ging goed, ik parkeerde hem zo achteruit in enz enz. Tijdens de les moest ik achteruit inparkeren voor een hek, dat ging goed. Tijdens mijn examen een uur later wist ik het echt niet meer welke kant ik op moest sturen. Daarna ging ik overal veel te hard door heen door de adreline. Keer daarna nam ik een stoeprandje mee en ging het parkeren weer niet goed. Keer daarna gelukkig wel geslaagd, toen hadden de pillen van de dokter pas hun werk gedaan. Toen had ik overigens dezelfde examinator, hij vroeg opeens van, had ik jou ook niet met B. Toen was ik wel in een keer geslaagd.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:51

Jeetje, het lijkt wel of ik zelf de openingspost heb geschreven.
Ik had dus precies hetzelfde. 2 x dezelfde (erg nare) examinatrice. De eerste keer reed ik te fel en de tweede keer te flauw. Weet dus ook niet wat die nou wil.
Ik heb het voorlopig even opgegeven, mijn geld geef ik liever ergens anders aan uit.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:05

Ik voel me toch een stuk sterker na al jullie berichten, ik ga er toch weer voor hoor. Heel erg bedankt, ennuh...tips blijven welkom, want ik ben er nog niet!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:13

Je geeft eigenlijk zelf in je openingspost al aan dat er wat dingen verkeerd gaan tijdens het rijden.
Ik heb laatst ook voor mn BE afgereden(1ex) en ook gewoon verteld dat het om een paardentrailer zou gaan. Kan nou niet zeggen dat er dan een vooroordeel aan vast zat. Man was heel begripvol. Ik heb fijn gereden en ben ook geslaagd.

Het is gewoon belangrijk dat je goed kijkt denk ik, rustig door de bochten, goed om je heen kijken en vervolgens wel de gewenste snelheid aanhouden. Veel vooruitkijken is belangrijk en op tijd remmen!

Geef anders bij je instructeur aan was elke keer je struikelblok is. Misschien weet hij hier iets op?

In ieder geval veel succes voor de volgende keer!

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:19

stefanvi schreef:
Skyka schreef:

Reken er maar op dat dat op korte termijn het geval gaat zijn.
Ze zijn bezig steeds meer regels te generaliseren zodat deze gelijk zijn met de rest van Europa.
De uitzonderingen voor aanhangers boven de 750 kg waarmee nog met B gereden mag worden vervallen dan.
Zoals het er nu naar uitziet zal dit in 2012 worden veranderd.

Als je slim bent zorg je ervoor dat je op niet al te lange termijn je BE reeds gaat halen. Niet alleen hoef je dan niet meer iedere keer moeilijk te doen en te rekenen.
Maar meer nog vanwege het feit dat wanneer deze regelgeving veranderd wordt, jij niet de enige bent die opeens een BE rijbewijs nodig heeft, maar nog een paar duizend mensen. Hier spelen de rijscholen uiteraard leuk op in door de prijzen een beetje op te krikken.

Oeh, dan is het inderdaad toch maar slim om nu te gaan beginnen. Dan haal ik het misschien net voor de nieuwe regelgeving! :o
Dank je wel voor de tip!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:26

jolin schreef:
Ik voel me toch een stuk sterker na al jullie berichten, ik ga er toch weer voor hoor. Heel erg bedankt, ennuh...tips blijven welkom, want ik ben er nog niet!

Misschien heb je iets aan dit topic: [TAO] ervaring halen E-Rijbewijs

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:36

Ik reed ook al jaren met combinatie op B rijbewijs, had veel ervaring met trekkers en aanhangers dus n trailer was helemaal geen probleem.
Maar voor de verzekering toch maar een keer voor E gegaan, omdat je dan niet zo hoeft te letten op gewicht.
Ben ik gezakt omdat de hellingproef niet goed ging. :(
Toen zei ik tegen de examinator, dan gaan we nog maar even door met B.
Je had m moeten zien kijken _O-

Inmiddels rijd ik dus nog op mijn B met aanhanger

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:54

annastasia schreef:
Inderdaad daar heb je weer zo'n muts.
Wat moet een vrouw anders met d'r E-rijbewijs?
In de meeste gevallen voor een paardentrailer.
Dan denken ze vaak wel, och die bakt er niets van.

En niet een vooroordeel.
Maar vaak genoeg gehoord van instructeurs.

Wat een ongelofelijke, óngelofelijke onzin! := _O-

De eerste les heb ik met een gewone aanhanger gereden, ik heb verteld waarom ik BE wilde hebben (paarden en alles wat er voor paarden vervoerd moet worden aan stro etc.) en de tweede les stond de auto klaar met een paardentrailer erachter :D
Omdat een paardentrailer veel hoger is en ik me dan beter voor kon stellen dat er een levend dier achter de auto hing. Sindsdien heb ik alleen maar met de trailer gereden, hij heeft m steeds weer bij een kennis opgehaald als ik moest rijden.
Ook heb ik het examen er mee gereden, duidelijker kan niet 8-) Examinator ging achterin zitten, rijleraar zat naast me zoals altijd. Examinator heeft onderweg geen woord gezegd, zat rustig om zich heen te kijken en af en toe wat op te schrijven, dus het was eigenlijk hetzelfde als de normale rijlessen. Ben dan ook in 1x geslaagd en had ook niet anders verwacht.