Slopen van oude schuren en bouwen van nieuwe paardenstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Re: Slopen van oude schuren en bouwen van nieuwe paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:28

Volgens mij moet je een dichte vloer in de stallen hebben i.v.m. het wegzakken van urine en de bijbehorende vervuiling die daardoor ontstaat.

Maar waarom zou je het niet dicht maken?
Wij hebben er ook een betonvloer in laten gieten, die iets ruwen laten vlinderen in de paardenstallen en overal waar de paarden niet lopen hebben we het glad gevlinderd.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:41

Als ik nieuw zou bouwen zou ik zowiezo voor een betonvloer gaan, dit kun je ook gemakkelijk schoonmaken en indien goed gemaakt verzakt het ook nooit meer. Tegels kunnen, hoe goed ook geleg, altijd zakken door bv. ongedierte wat onder de vloer door gaat. Waterlekkage is ook garantie voor verzakking.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:46

Ziet er mooi uit!
Een tipje over de hoogte van de luifel: soms is het handig om een paard rechtstreeks uit de box te laden. Meet even na of je trailer onder de luifel past. Mijn trailer past er net niet onder.... Verder is een zo groot mogelijke luifel handig. Mijn paarden staan er graag onder; in de zomer lekker in de schaduw en in de herfst/winter om een beetje te schuilen. 's Winters ook handig om hooi onder de luifel te voeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:58

Persoonlijk zou ik de stallen breder maken als 3 m'

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:00

Aangezien dit topic meer over wet en regelgeving gaat verplaats ik het naar TAO.

VSW-->TAO

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 10:48

Zat zelf een beetje te denken aan betonroosters die ook gebruikt worden in een koeienstal. Dit heb ik laatst ergens gezien (ook nieuwbouw) maar volgens mij mag dit officieel niet!

@ Isabonny, werken jullie dan ook nog met rubbermatten in de stal?

@ Wuswa, dat is inderdaad een goede tip! In eerste instantie willen we de buitendeuren niet in gebruik nemen, maar de paarden dus altijd binnen door doen. Maar in geval van nood is het wel een punt om mee te nemen! Inderdaad ook mijn idee, om aan de achterkant de grote ronde hooibaal onder het luifel te zetten. Aan beide kanten nu maar 1 m breed.. Eens kijken of we daar nog iets mee kunnen schuiven..

We hebben in de schuur nu maar weinig opbergruimte (te denken aan vlas of zaagsel). Tot op heden hebben we geen verdieping in de schuur gepland, maar misschien toch maar denken over een gedeelte zolder..