Waterdichte regendekens; Bestaan ze wel...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Waterdichte regendekens; Bestaan ze wel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:35

Wat vreemd, ik zou zeker terug gaan; geld terug om ergens anders (eventueel dezelfde) deken te kopen, misschien een slechte partij.

Wat ik mij ook afvraag; regent hij niet in? Inregenen bij de hals, en de fleece neemt dat op waardoor de hele deken voering nat wordt?

Ik hoop dat ik niet hetzelfde probleem ga hebben als jij, ik heb eenzelfde deken gekocht voor haar. Omdat de horsewares geen fleecelaagje op de rug hebben. Daar overigens ook een niet 100% waterdichte deken van, de Amigo. Bij elk merk heb je helaas wel rotte appels, en goede. Ook helaas bij de duurdere merken. Maar het hoort niet, dus sowieso terug gaan : j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:38

Ik heb dekens van Weatherbeeta en Eskadron.
Heb er geen last van dat ze doorlekken!
Mijn pony is zo eigenwijs dat ze in de stromende regen op wei blijft staan en niet naar het afdak loopt :+

Eén Weatherbeeta lekte door, ben terug gegaan naar de winkel en na een test van hen bleek de deken inderdaad heel erg door te lekken.
Kreeg gelijk een nieuwe deken mee :j

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:45

Ik heb ook bucas en amigo ook trouwens en ben over beide zeer tevreden lekken geen van beide door.
Gewoon even terug naar de winkel is garantie.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:51

misschien een fout in de produktie van de deken. Dat heb ik een keer met een ander merk gehad nl. Mijn pony gaat nl altijd lekker in de regenplassen liggen zen zelfs bij de goedkoopste dekens blijven deze droog. Laat ze elk jaar wassen en insprayen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:18

chips, dat is balen zeg!
Ik kan alleen maar positief zijn over die Bucas deken. Ik gebruik dezelfde deken al een paar jaar, en heb er heel tevreden over.
Wat hierboven al geschreven is: als de deken nat is, dan istie bij mij ook erg zwaar, maar de binnenkant is echt kurkdroog!

Verder heb ik ook dekens van Weatherbeeta. Daar ben ik echt super super tevreden over. Ik vind de pasvorm beter dan die van Bucas. Enige nadeel is dan weer dat je de WB niet op een bezweet paard kan leggen, en dat kan met de Bucas gelukkig wel.

Veel succes en ik hoop dat je goed geholpen wordt!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:57

Dat is idd ***** ja, ik had vorig jaar hetzelfde maar dan met de Bucas Freedom. deze was binnen 2 weken lek. (ik had deze nieuw gekocht van iemand hier op bokt. )

verder heb ik al een jaar of 4 een Bucas Smartex Rain. deze heeft het wel al die tijd goed gedaan. paard stond iedere dag ongeveer 8u buiten. nu ligt deze helaas niet meer fijn en ik denk erover hem weg te doen...helaas.

Maar daarom heb ik een tijdje terug een Horseware Rambo Original gekocht van Josie hier op bokt. als het goed is komt deze volgende week binnen en ben erg benieuwd... :o

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:01

Bucas is normaal gesproken een goed merk.. Zou inderdaad teruggaan als ik jou was!

Mijn paarden hebben zelf hun eigen dekentje om dus ik heb die problemen gelukkig niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:55

Via Ierland een keer Bucas Sunshower laten komen voor een vriendin. Paard was ook na 1 ruigenbui al zeiknat. Bleek productiefout dus kreeg van Bucas een nieuwe.
Maar hetzelfde ook al eens gehad met Horseware, bleek op de zijnaad niet waterdicht. Ook teruggestuurd en nieuwe terug gekregen.

Mijn eigen Horsewaredekens zijn gelukkig allemaal prima waterdicht, moet ook wel want mijn paard staat 24/7 buiten..

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:46

Zo te horen komen productiefouten dus wel vaker voor. Da's wel een soort van geruststelling dat het in ieder geval niet aan mij ligt :+

Mijn pony staat ook 24/7 buiten, vandaar dat ik dus ook zo graag een sterke deken van goeie kwaliteit wil hebben. Mijn bucas deken vindt ik verder wel ideaal, vooral vanwege de fleece binnenzijde. Dat was voor mij de reden om voor bucas te kiezen... Maar als ik nu mijn geld terug krijgt wordt het toch een Horseware.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:48

Djini schreef:
Maar als ik nu mijn geld terug krijgt wordt het toch een Horseware.

Ja en kies dan de Rambo Original, dat is echt de beste deken die er is.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:28

Suzanne F. schreef:
Djini schreef:
Maar als ik nu mijn geld terug krijgt wordt het toch een Horseware.

Ja en kies dan de Rambo Original, dat is echt de beste deken die er is.

deze krijg ik als het goed is binnenkort ook binnen (100g) incl. afneembare hals. kan niet wachten haha

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:31

Zeker, die van BR Jos Lansink met losse hals.
Vaker gewassen, nooit ingesprayd en nog zo waterdicht als het kan, stortbuien alles !!!!

Echt een top deken, waar voor zijn geld. En echt kurk droog eronder vandaag !!! :D

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:26

Na overleg met de ruitersportzaak heb ik een fles bucas spray mee gekregen. Aankoopbedrag retour kon helaas niet en ikzelf had niet zo'n zin om weer 6 weken zonder deken te zitten als ze hem opsturen.
Dus ik heb voorgesteld dat ik de deken eens goed (op hun kosten) inspray, mocht dat niet helpen dan kunnen ze hem altijd nog opsturen.

Ik heb gisterenochtend gelijk de hele deken behandeld, en... de spray lijkt goed te werken! Hopelijk wel voor langere tijd, dat is natuurlijk nog even afwachten. Gistermiddag, nadat er flink wat regen was gevallen, ben ik nog even gaan kijken. Pony had toen zeker een uur of 6 met de deken in de regen gestaan, en hij was nog helemaal droog. De deken was wel weer een beetje donker verkleurd, maar niet doorgelekt. Dus ik hoop echt dat dat zo blijft...

Voor de winkel had ik even wat foto's gemaakt, als bewijs dat de deken echt niet goed waterdicht was;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KK6SEUN3-D.jpg
(het is geen hele duidelijke foto, maar je kunt wel enigszins zien dat de deken het water heeft opgenomen en helemaal aan de pony 'kleeft' van alle nattigheid)

En later in de middag;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZENPLSA-D.jpg
Nek is duidelijk nat geregend, maar onder de deken is het lekker droog. :D

Ik ga natuurlijk nog niet te hard juichen :+ Maar het probleem lijkt nu toch aardig opgelost.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:12

Horseware, en dan vooral de Rambo is echt 100% waterdicht.
Kost wat, maar dan heb je de aankomende 10 jaar ook wat.

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:57

Ze bestaan wel.. Maar of ze echt voor altijd waterdicht blijven is het tweede:P

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:06

ik heb een HH van een jaar of 5 a 6 oud die nog steeds totaal niet doorlekt, dus ja er zijn wel echt waterdichte dekens :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:11

Ik ben ook zeer tevreden over de HH, heb nu een Highliner. Helemaal mooi droog, ook qua prijs heel fijn.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:23

Ben zelf erg tevreden over onze HH dekens (HH Thor Highneck), zie het niet zitten om 'n dure te kopen aangezien ze in de kudde lopen en de jongste zelfs een losse regendeken erover heeft om z'n gevoerde te beschermen tegen de tandjes van de kuddegenootjes... De oudste loopt 24/7 buiten en blijft prima droog.

Had van het weekend de deken van een stalgenootje in handen, ook een Bucas Smartex, en het viel me idd op dat de buitenkant nat voelde, maar de binnenkant was gewoon droog. Ik vond het toch een raar idee. :o

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:43

farichta schreef:
Ben zelf erg tevreden over onze HH dekens (HH Thor Highneck), zie het niet zitten om 'n dure te kopen aangezien ze in de kudde lopen en de jongste zelfs een losse regendeken erover heeft om z'n gevoerde te beschermen tegen de tandjes van de kuddegenootjes... De oudste loopt 24/7 buiten en blijft prima droog.

Had van het weekend de deken van een stalgenootje in handen, ook een Bucas Smartex, en het viel me idd op dat de buitenkant nat voelde, maar de binnenkant was gewoon droog. Ik vond het toch een raar idee. :o

Ik heb zelf ook de HH Thor highneck, vorig jaar als tijdelijke vervanging gekocht. Maar hij is nu niet echt heel erg waterdicht meer, er zitten een aantal flinke scheuren in. Na 2 dagen was hij al best wel toegetakeld := Ben hem nu aan het repareren met neopreenlijm, en ga hem daarna goed insprayen. Misschien dat ie dan nog een jaartje mee gaat.

Met de bucas heb ik nu dus precies hetzelfde als je stalgenootje; De deken voelt helemaal nat, zwaar van gewicht en ziet er vrij donker uit. De binnenkant van de ongevoerde gedeeltes (staartflap, zijkanten/onderkant), dus waar geen fleece zit, voelt alsnog zeiknat aan. Maar onder het fleece is pony toch gewoon droog. Ik vind het ook maar vreemd. Maar volgens de winkel is dit wel normaal, en ik hoor het wel van meer mensen dat het zo werkt.

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:49

Ik heb voor allebei mijn paarden een imperial riding hurricane, ze zijn nu zo'n 2 jaar oud en ze doorstaan elke stortbui zonder door te lekken, dus misschien een optie?:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:29

Ik denk dat ik die spray van Bucas ook maar ga halen. :j

AgoyShadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:25

Wat raar, ik heb met allerlei budget merk dekens nooit problemen gehad met waterdichtheid. En de pony die ik rijd staat wel 24/7 buiten, misschien gewoon pech gehad?