Ik zet mijn paard ook altijd zonder beschermers op de trailer. Geen probleem, afzakkende beschermers zorgen vaak voor irritatie met als gevolg een onrustig paard, dan is de kans op een beschadiging veel groter
Ik heb een tij geleden een ongeluk gehad met auto en trailer en dankzij en bandages met transportbeschermers eroverheen, heeft mijn paard toen alleen wat lichte schaafwondjes opgelopen.Had ze niets omgehad, dan hadden haar hele benen open gelegen. Ik zet ze dus NOOIT meer zonder goede bescherming op de trailer. Ongeluk zit in een klein hoekje, ook als je maar een klein stukje hoeft.
Als je paard het gewend is zou ik iig bandages omdoen, bied toch net wat meer bescherming dan aleen peesjes.
hadas
Geplaatst: 11-11-10 20:47
Ik doe mijn paard wel altijd met transportbeschermers om in de trailer, maar ze is ook heel rustig en zal niet zomaar in paniek raken al zijn ze ook nog nooit afgezakt o.i.d.
Maar mijn vorige verzorgpaard deed ik altijd zonder bescherming om in de trailer dus het kan wel!
ManonWa
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-10 22:17
dus : gewoon peesbeschermers en vanachter bandages.... oke dankje voor de hulp
liannee001
Geplaatst: 14-11-10 23:28
Het hoeft niet. Ik bedoel; als je een paard van 6000 + hebt zou ik ook geen risico willen lopen dat ie de benen kapot slaat. Ook is het handig als je paard witte benen heeft. Ik bedoel, ze hoeven maar even hun staart op te lichten en....
Zonde als je dan net een wedstrijd hebt. Met een hete pony zou ik ook transport beschermers gebruiken. Peesbeschermers zou ik nooit doen! Ze hoeven maar ergens achter te blijven haken en ze kunnen hun pees zo kapot scheuren. Ik ken er 1tje die schrok, met zn been vastliep op de paal met zn beschermer, op het knopje waar dan het lint tussen vast zit, en zo zn pees naar zn grootje scheurde. Die kon terplekke afgemaakt worden. Dus, ik ben voorstander van bandage etc xD
Het is dus niet verplicht, vergroot alleen de veiligheid van transport.
Mijn goedgekeurde hengst staat eigenlijk ook nooit met transportbeschermers om, enkel voor wedstrijd als poepbescherming. Maar als ie naar het dekstation of zo moet staat ie er gewoon bloot op.
vaa
Geplaatst: 14-11-10 23:42
eens moet de eerste keer zijn toch, misschien kun je m eerst een keer laten wennen!!