Vlechtjes ja of nee ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:40

FireAndIce schreef:
En breken de manen echt af door de teugels tijdens het dagelijks uurtje rijden?
Geweldige Tinkers op de foto <3

Ik vlecht de manen van mijn paard ook altijd als ik ga rijden (merrievlecht). Doe ik dat niet, dan schuren de teugels tegen de manen en wordt het een warrige boel met klitten. Of het ook afschuurt, weet ik eigenlijk niet. Het zal met leren dressuurteugels misschien minder zijn, maar springteugels worden de manen echt een zootje zonder vlecht.

Appaloosa79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:45

_Dune_ schreef:
FireAndIce schreef:
En breken de manen echt af door de teugels tijdens het dagelijks uurtje rijden?
Geweldige Tinkers op de foto <3

Ik vlecht de manen van mijn paard ook altijd als ik ga rijden (merrievlecht). Doe ik dat niet, dan schuren de teugels tegen de manen en wordt het een warrige boel met klitten. Of het ook afschuurt, weet ik eigenlijk niet. Het zal met leren dressuurteugels misschien minder zijn, maar springteugels worden de manen echt een zootje zonder vlecht.

Daar heb ik nooit last van,ze blijven altijd netjes hangen onder de teugels,
of er overheen.
Ik vindt het gewoon niks,elke dag weer vlechten.

LucianoS

Re: Vlechtjes ja of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:46

ik vlecht de manen van mijn pony regelmatig - laat de vlechten dan 4 tot 5 dagen zitten - en 1 dag of 2 dagen even los - flink van equishine erin en daarna opnieuw vlechten

in de staart spray ik ook veel equisine en dan pas borstelen hij heeft een mooie dikke volle manen en staart bos ;)