Hoe lang groeid het hoofd door? pony is uit verhouding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inactief

Re: Hoe lang groeid het hoofd door? pony is uit verhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:00

@ volbloedfan: lekker volwassen reactie...

Opzich ben ik het er wel met eens hoor, ze is nu inderdaad te dik maar een beetje normaal verwoorden mag ook wel.

Ook ik vind haar hoofdje niet te klein, op de foto dat ze goed is qua gewicht vind ik het juist heel leuk! Toont wat sierlijker.
En zoals je zelf al aangeeft, ze is nog gene 3 jaar, laat haar gewoon even uitgroeien. Verder wel echt een leuk beestje! Maar zoals eerder en door de rest al gezegd mogen er wel wat kilos af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:57

@1Steffi

ik ben het er ook wel mee eens dat ze te dik is, en daarom zijn we er ook mee bezig. ik denk ook wel dat het goed gaat komen met het uitgroeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:41

Je kan het ook anders op vatten, Anders mijn excuus ervoor.mijn eigen heeft ook de neiging om een vet mormeltje te worden, daar kijk ik echt voor uit.
Ik zal even een foto plaatsen hoe ik en barock type het liefst zie, dit is dan ook mijn eigen.
Afbeelding

Dikker vind ik ze niet mooi meer, maar goed dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:51

volbloedfan schreef:
Je kan het ook anders op vatten, Anders mijn excuus ervoor.mijn eigen heeft ook de neiging om een vet mormeltje te worden, daar kijk ik echt voor uit.
Ik zal even een foto plaatsen hoe ik en barock type het liefst zie, dit is dan ook mijn eigen.

en ik vind de meeste paarden in jou profiel te dun...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:56

Ik zie ze het liefste er precies tussenin. ;)
Ik zie liever geen dikke paarden, is ook erg ongezond. Maar dun/slank vind ik vaak ook niet echt mooi. Ik heb ze graag volslank. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:57

Ik zie anders geen ribben bij de paarden van volbloedfan, te dun vind ik ze zeker niet. ;) Een paard op goed gewicht heeft geen zichtbare ribben, maar je kunt ze wel voelen.
Paarden zijn zo vaak te dik, mensen vinden een goed paard al snel te dun omdat ze zulke dikke paarden gewend zijn...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:58

Fiffill schreef:
Ik zie anders geen ribben bij de paarden van volbloedfan. Een paard op goed gewicht heeft geen zichtbare ribben, maar je kunt ze wel voelen.
Paarden zijn zo vaak te dik, mensen vinden een goed paard al snel te dun omdat ze zulke dikke paarden gewend zijn...

Klopt. Je hoort de ribben te kunnen voelen maar niet zien. Die van mij zijn eigenlijk ook wat te dik. Maar niet overdreven zwaar zoals het paardje van TS. Die is echt heel ongezond zwaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:00

Het ligt ook geheel aan het paard, een paard wat snel dik wordt zie ik liever wat aan de dunne kant en andersom een paard wat snel af valt wat dikker...
Mijn pony is op dit moment nét wat te schraal maar gezien haar verleden met hoefbevangenheid heb ik dat liever dan een te dikke pony (en sneller kans op hoefbevangenheid). Maar zeker voor in de winter zou ze wel net wat meer vetjes mogen hebben, daar zij we dan ook mee bezig.

Paardje van de TS is inderdaad echt gewoon te dik, al helemaal voor zo'n jong ding, dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de groei...
TS, je geeft aan dat hij op de wei gaat, kun je hem niet op een schralere weide zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:09

@fiffil Dat heb ik al gezegd! ze staat op een hele grote wei met een groep. wij wonen in waterland en daar is alles nog natter dan gemiddeld, dus daarom moeten we een grote weides gebruiken, anders word het te veel blubber

ik heb nu wel genoeg gehoord dat mijn pony te dik is. maar deze foto;s uit het topic zijn al maanden geleden gemaakt en ze is al lang een stuk afgevallen en we zijn nogsteeds opweg.
Mijn vraag was of er meer mensen waren met paarden met een (optisch) klein hoofd, en hoe lang een hoofd door groeid.
en niet of mijn pony te dik is

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:14

Hoe groot is ze eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:33

Alou schreef:
volbloedfan schreef:

en ik vind de meeste paarden in jou profiel te dun...

Wil jij mij even vertellen 2welke te dun zijn dan?
kijk even op onze website!
Volgens mij staat daar geen enkel te dun?>?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:36

Ik vind haar hoofd helemaal niet (te) klein, juist een mooi hoofd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:24

Alou schreef:
@fiffil Dat heb ik al gezegd! ze staat op een hele grote wei met een groep. wij wonen in waterland en daar is alles nog natter dan gemiddeld, dus daarom moeten we een grote weides gebruiken, anders word het te veel blubber

ik heb nu wel genoeg gehoord dat mijn pony te dik is. maar deze foto;s uit het topic zijn al maanden geleden gemaakt en ze is al lang een stuk afgevallen en we zijn nogsteeds opweg.
Mijn vraag was of er meer mensen waren met paarden met een (optisch) klein hoofd, en hoe lang een hoofd door groeid.
en niet of mijn pony te dik is

Oke, dat laatste had ik niet gelezen. ;)
Misschien handig om haar een graaskorf oid om te doen dan?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:28

Haar hoofd is juist prachtig!! Veeeeeel mooier dan een grof hoofd. Nu lijkt ze veel sjieker.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:21

MIjn eerste reactie was 'ha ha deze pony klopt echt niet'. Maar dat is enkel positief! Heerlijk leuk niet-standaard dier! Trots op zijn hoor, er zijn al genoeg wel standaard ponies!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:27

Ik vind haar ook een prachtig hoofdje hebben!!
Ze heeft heel veel van een Haflinger, normaal dat ze zo struis is.
Ik heb een Haf en weet maar al te goed dat ze te dik is maar het is verdomd moeilijk om ze te laten afvallen...ze zijn nu eenmaal zo...met mate voederen, wat kan je meer doen?
Het is een uniek paardje! Heel leuk om te zien!

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:29

ik ben ook wel benieuwd hoe lang een hoofd doorgroeit...

anders dan bij mensen is het wel meer in proportie denk ik, mensen baby's worden met een groot hoofd geboren, in verhouding.
veulens denk ik niet, of valt dat niet op door die lange stelten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:39

@troi haha bedankt! Ik vind der zelf ook mooi! En nouja dat het hoofd nog klein is maakt niet zo veel uit (nu kan ze nog die leuke schattige halsters om hihi)

@luna ja dat krijg je met halve haf! Voer en activiteit aan passen is het enigste, ik vind het wel lastig met zo een jonkie! Want ik wil der ook niet te veel gaan belasten!

@peugotje ja, gek is dat he, marja het hoofd van een mens groeit minderhard. Ik vind het bij veulens altijd wel meevallen, [***] had al een kliek hoofd met der geboorte denk ik (zie veulenfoto's) mijn andere paard [***], die lijkt wel weer een beetje groot hoofd te hebben, maar ook dat is opties, door de bles!