Leren rijlaarzen, rits achter sneller kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:47

Ze zijn 255 :) Staat ook in het lipica topic!
Extra hoge boog kost alst goed is niets..

Citaat:
Prijslijst 2010

Modellen

Doncaster (veter voor, rits achter) € 195,-
Cambridge standaard (standaard dressuurlaars) € 225,-
Cambridge zipper (dressuurlaars met rits schuinvoor) € 255,-
Epsom (rits achter) € 195,-
Hurlington (riempjes) € 265,-
Hurlingham (polo) € 255,-
Elegance (extra smalle enkel en unieke boog) € 235,-

Extra’s

Beschermzolen € 15,-
Jachtkap per paar € 50,-
Ander leersoort (croco, kaaiman of lak) € 50,-
Ander leersoort (kalfsleer) € 60,-
Spoorriempjes € 15,-
Borduren per paar € 7,50
Strass-steentje (per stuk) € 2,50
Brooks-neusje € 7,50
Kuitmaten vanaf 47 cm of hoogtematen vanaf 50 cm € 30,-

Volgens mij kan je ook kalfsleer kiezen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik hou namelijk niet van hele harde laarzen.. En aangezien jij de buitenkant verhard hebt, kan ik niet vragen hoe ze normaal zijn haha.
Heb namelijk de doncasters gepast van iemand, ook rundleer, en die waren totaal niet hard, dus hoop dat de polo's ook zo zijn, onverhard :)

kleinvosje

Re: Leren rijlaarzen, rits achter sneller kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:49

Waarschijnlijk is het verharden dat extra, dat zie ik namelijk niet in deze prijslijst staan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:52

over harde laarzen, mijn lipica's zijn totaal niet hard... integendeel.
heb petries die zijn vrij stevig (vind ik persoonlijk niet erg) maar mijn lipica's kan ik zo dubbelvouwen, bij wijze van spreke dan he :+ dat is zo'n beetje vergelijkbaar met kalfsleer imo, misschien nog wel dunner/soepeler.
maar verschilt wel erg per kleur heb ik mij laten vertellen... ik heb donkerbruine.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:02

Ik heb nu 6 jaar laarzen met ritsen en nog nooit een kapotte rits gehad. Ik heb mountain horses als trainingslaars waarmee ik echt nooit uitkeek waar ik liep of wat dan ook.

Nu heb ik sinds 2 jaar als nette laars Rectilignes en die risten blijven ook super. Bij beide laarzen zitten de ritsen achter.

Kleinvosje: die zijn ook erg mooi zeg!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:01

Kleinvosje, hoe heet het model van Lipica's dat jij hebt? Ik ben op zoek naar een mooi paar nieuwe laarzen en de jouwe vind ik prachtig.

Ik heb 2 paar lederen laarzen met ritsen achteraan. Vreemd genoeg zijn ze bij het oudste, goedkoopste en kwalitatief minst goede paar nog altijd perfect :+ Maar bij mijn duurder paar zijn ze nu echt kapot. Rits springt van onderen af open als ik ze aanheb. Je moet ze inderdaad wel goed schoon houden, want wij hebben enkel een buitenbak en dat is eigenlijk echt een pest met lederen laarzen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:08

het is de hurlingham!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:15

Ik heb pertie laarzen met een rits schuin voor, zoals bij de anky elegance. Alleen heb ik het gewone model anky gekocht en daarna bij de schoenmaker er een rits in laten zetten. De elegance is 200/300 euro duurder en volgens mij alleen omdat er een rits in zit? Ik zag in de winkel iig niet veel verschil.. :+
Ik heb me laarzen nu bijna 2 jaar en heb nog nooit me rits hoeven te vervangen, ze zien er echt nog als nieuw uit!
Ik heb eigenlijk geen idee of ik met de rits tegen me zadel aan zit, maar mijn zadel heeft geen slijtage plekken dus dat zit wel goed denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:44

Bedankt iedereen :D
Ik ben nu inderdaad ook gaan kijken naar de lipica's (had ik om heel eerlijk te zijn nog nooit gezien :o) en die vind ik idd ook wel heel erg mooi. :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:49

magic_lover: Heb jij ook polo's? :)

@ Yanou: Ja ze zijn erg mooi, en betaalbaar! Ook niet geheel onbelangrijk haha.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:54

Ik heb ook polo's, ook de hurlingham :j

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:31

Ja Lipica :) Heb zelf laarzen met rits schuinvoor en leren chaps met rits achter. De chaps moet ik nu na een jaar of 6 de rits vervangen vanwege het vele zand, krijg ze niet meer dicht dus tja. De laarzen met rits schuinvoor heb ik pas een jaar maar bevalt tot nu toe echt super goed!
En voor de vraag of ze dan niet tegen je zadel komen: nee :) Je moet een erg rare hoek maken met je onderbeen wil je uberhaupt met de rits tegen het zadel komen, en dan nog proberen te rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:47

Ik heb wel ervaren dat ik toen ik ging passen ik eigenlijk een rits aan de achterkant wilde omdat die het minste opvalt...Maar die zaten gewoon niet goed, de rits zij/voor heeft als voordeel dat ze de laars bij je enkel veel smaller kunnen maken en je er toch heel gemakkelijk in kunt stappen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:55

Ik heb bijna 2 jaar geleden leren laarzen van HKM met rits gekocht, maar gebruik ze eigelijk iets meer dan een jaar dagelijks.
Aan 1 laars is de rits al zeker een half jaar kapot, naja kapot hij gaat nog dicht.
Is niet zo erg van heb voor wedstrijd mooie Petrie's dus mij hoor je niet klagen maar zou nooit meer voor een laars met rits gaan denk ik. Al is het wel makkelijker met aan en uit doen. :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:56

Ik wil alleen nog maar laarzen met rits haha.
Nooit meer zonder!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:19

Ik kom even binnen vallen, het is al een wat ouder topic maar ik heb ook meer betaald voor mij Lipica laarzen dan in de prijzentabel staat?
Ik heb voor mijn epsom 210 betaald zonder poespas, ik wilde heb zo standaard mogelijk....raar.
De mijne passen trouwens niet :Y) mijn kuit is te groot en mijn laars is te hoog helaas....ook zijn mijn voeten te wijd.
Toch wil ik stiekem ook wel de polo maar die van Petrie vind ik niet lekker zitten en de derby versie vind ik niet mooi.
Dus ja dan neig ik toch weer naar Lipica maar of ik dan wel laarzen op maat krijg???

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:30

Heb je ze bij lipica zelf besteld? Bij dealers kan het wat duurder zijn nl..
Anyway; dat je laars niet past merk je toch gelijk al?
Dan moet je dat gelijk zeggen als ze klaar zijn, dan doen ze er wat aan hoor. :j

Achteraf klagen op bokt heeft niet zoveel zin :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:13

Ja daarom zal het wel duurder zijn, scheelt niet veel dus ach
En nee achteraf klagen op bokt heeft geen zin maar je denkt toch niet dat ik zou klagen als ik verder niks mee doe ;)
Ze zaten toen ik ze op ging halen goed, mijn rechtervoet was wat strak maar ja leer > loop je uit dus ik dacht dat komt wel goed.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel op de kuit heb gelet want daar voelde ik geen pijn/knelling.
De drama begon echter toen ik ze 2-3x had aangehad met rijden en dat had ik niet kunnen vertellen bij het ophalen ;)
Want toen ging de rits kapot en zijn er een aantal aanpassingen aan de laars gedaan....alleen aan de verkeerde laars.
Ik mag ook naar ze toe komen om het op te laten lossen maar ja...4 uur rijden....kan ik beter andere kopen niet waar?
Wat ik dan aan bezine geld kwijt ben kan ik ook ergens anders in stoppen. Eerlijk is eerlijk, ik vind de laars ook niet zo mooi als ik gedacht had :o
Het model wat ze hadden staan vond ik wel mooi, was een kuitmaat 39....mijn kuit is nu ong 43 en vind dat echt lelijk maar ja so be it

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:36

Kan dat niet gewoon via je dealer geregeld worden dan? :)
Dat lijkt me wel t minste wat ze kunnen doen :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:33

Nee ze willen dat ik echt naar Lipica zelf ga omdat de laarzen al 3x terug geweest zijn :P Ze zijn bang dat het namelijk anders weer fout gaat.
Heb wel via de dealer geregeld dat ik terug mag komen bij Lipica dat wel.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:44

Ik heb sinds mei 2009 de supreme high rider van Mountain Horse. Ik heb deze laarsen dagelijks aan en sta er gewoon mee in de blub en mest de stallen ermee uit, dus er kan aardig wat vuil tussen de ritsen komen. Maar ik heb helemaal nog geen problemen met de ritsen gehad. Ze gaan nog steeds soepel open en dicht.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:21

_Jessie schreef:
Nee ze willen dat ik echt naar Lipica zelf ga omdat de laarzen al 3x terug geweest zijn :P Ze zijn bang dat het namelijk anders weer fout gaat.
Heb wel via de dealer geregeld dat ik terug mag komen bij Lipica dat wel.

Ow vandaar :P
Das idd niet zo prettig nee als het zo ver weg is!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:25

ik had 2 jaar leren rijlaarzen en heb na een jaar mijn rits moeten vervangen.(mijn kuit werd te groot en toen splitste de rits).
een jaar later was de andere kant kapot, dus toen heb ik ze aan iemand gegeven en die laat ze maken.
dan kan die er nog even plezier mee hebben.
nu heb ik nieuwe, met weer een rits aan de achterkant.
als het heel vies weer is of er liggen veel plassen in de bak doe ik rubber laarzen aan.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:27

Ik heb de rits schuinvoor (dus aan de binnenvoorkant, niet echt pal van voren) en je ziet de rits niet tijdens het rijden en nee, het komt niet tegen je zadel, het beschadigt dus niks en je voelt ook geen bobbel of iets anders :) Ik heb trouwens Lipica's, ben er super blij mee :D
Zelf vind ik een rits aan de achterkant niet mooi en vind ik het aantrekken en dichtdoen ook praktischer omdat ik me dan niet dubbel hoef de vouwen om de rits aan de achterkant dicht te doen (ben ik dus ook niet gewend haha) en ze zeggen dat een rits aan de achterkant sneller kapot zou gaan omdat je die steeds over het breedste gedeelte van je onderbeen moet trekken en dan toch steeds wat spanning op staat.

Let wel, dat laatste gedeelte is mij ook maar verteld hoor... maar t klinkt wel logisch ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:36

@ ashley: Ehm, eigenlijk zie ik geen verschil in het dichtdoen van je ritsen als ze aan de voor of achterkant zitten? _O- Aangezien je voor beiden moet bukken :P

Anyway, ik heb nog steeds nergens last van na ruim 2 jaar.. Ook niet met blubberzooi en zand :P