net beleerd paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 18:05

Sijs15 schreef:
En dan is delen ook nog lastig. Als die jongen wel veel ervaring heeft, maar andere doelen dan jij (wedstrijden oid) dan vindt hij het misschien wel lastig als jij met je 'manege-kunde' er ook op rijdt. Voordat je het weet doe jij alle verzorging en het longeren en doet hij het rijden...

ik denk niet echt dat hij van plan zou zijn er wedstrijden mee te doen. meer gewoon recreatief

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:24

Een paard samen kopen en delen zou ik je niet aanraden. Ook al kunnen jullie op dit moment samen goed overweg en zijn er duidelijke afspraken (op papier & met handtekening van beide) gemaakt. De relatie tussen jullie kan in de toekomst ook in een negatieve sfeer komen. Dan gaat het onderhouden van jullie paard erg moeizaam en met alle gevolgen van dien. Dit moet je goed in de gaten houden, want het paard is dan van jullie samen. Op de papieren van het paard kan maar één eigenaar worden vermeld.

Mocht het zijn dat hij het paard koopt, zou je eventueel je kunnen aanbieden als verzorgster voor het paard. Mits jullie hier mee accoord gaan. Dan kan je het paard toch verzorgen en rijden, eventueel met begeleiding.

De tip die ik je kan geven is om alle voordelen en nadelen op een rijtje te zetten. Wat er eventueel in de toekomst zou kunnen voorvallen, hoe zou je er dan tegen aan kijken.
Denk er goed over na.

Dilan1993

Re: net beleerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:03

Kun je voelen of een paard in de goede galop zit? Weet je wat je moet doen als een paard het bit tussen de kiezen pakt? Weet je welk tempo je moet aanhouden per gang? Heb je ervaring met bokkende, rennede en/of steigerende paarden. Hoeveel weet je van de been- stem- en teugelhulpen. Heb je ook wel eens buiten gereden. Hoe vaak heb je een paard gelongeerd of ander grondwerk gedaan?

Dit zijn allemaal dingen die je je af kunt vragen voor je een jong paard wil gaan beleren.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 14:21

Dilan1993 schreef:
Kun je voelen of een paard in de goede galop zit? Weet je wat je moet doen als een paard het bit tussen de kiezen pakt? Weet je welk tempo je moet aanhouden per gang? Heb je ervaring met bokkende, rennede en/of steigerende paarden. Hoeveel weet je van de been- stem- en teugelhulpen. Heb je ook wel eens buiten gereden. Hoe vaak heb je een paard gelongeerd of ander grondwerk gedaan?

Dit zijn allemaal dingen die je je af kunt vragen voor je een jong paard wil gaan beleren.

ik zou liever gewoon de verzorging en longeren doen, ook nog les volgen en wanneer het paard wat beter beleerd is of hoe ik het moet zeggen zou ik graag privéles volgen.
zo denk ik erover

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:25

Niet doen! Levensgevaarlijk en het betekent waarschijnlijk het einde van jouw liefde voor de paardensport. Leren rijden doe je het best op een ouder leerpaard. Deze zijn vaak helemaal niet zo duur en er zijn genoeg mensen die een verzorger voor hun oudere ervaren paard zoeken. Probeer alsjeblieft zo iets te vinden. Dan beleef je hopelijk nog lang plezier aan de paarden.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 14:46

blue_sky schreef:
Niet doen! Levensgevaarlijk en het betekent waarschijnlijk het einde van jouw liefde voor de paardensport. Leren rijden doe je het best op een ouder leerpaard. Deze zijn vaak helemaal niet zo duur en er zijn genoeg mensen die een verzorger voor hun oudere ervaren paard zoeken. Probeer alsjeblieft zo iets te vinden. Dan beleef je hopelijk nog lang plezier aan de paarden.

dat was de bedoeling, ik wou een verzorgpaardje of misschien halvestal paardje vinden, ik zoek, maar iedereen vraagt ofwel een ruiter met ervaren want het zijn allemaal paarden met karakter offwel zoeken ze iemand ouder dan 16. tja, ik ben geen van beiden

het kopen van een eigen paard was nooit aan de orde gekomen maar dit zou perfect zijn, moest ze wat ouder zijn en beleerd.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:52

Ik wil je niet tegen spreken hoor maar de paarden op mijn manege zijn geen manegepaarden het zijn echte wedstrijdpaarden en net beleerde die ik moet rijden. Ik vind wel dat je op een manege als deze waar ik rijd veel kan leren. Hangt echt van manege tot manege af. Ik raad je dit zeker aan mits je enkel je wil bezig houden met longeren enzo in het begin je kan daarna nog altijd op haar gaan rijden als ze wat meer kent. Ik vind dat je dit zeker moet doen

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:03

bedankt voor de reacties! ik denk niet dat ik het ga doen. als ik er zo over nadenk denk ik dat het beter is om wat meer te rijden en een verzorgpaardje ofzo te zoeken. wel leuk om jullie meningen te weten!