warme winterjas voor koukleun

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:48

Ik heb een HH, ook niet waterdicht. Doe er een hemdje, trui en fleecejas onder, dan krijg je het voorlopig niet koud.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:48

Ik heb een ski-jas die ik altijd gebruik tijdens het mennen (waarbij het nog kouder is!)
Heb er 1 van de aldi gehad (een super jas!) nu heb ik er 1 van blue mountain (geloof ik).
Veel succes!!

Sica
Moderator Over Paarden

Re: warme winterjas voor koukleun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:53

Ik heb ook een ski-jas, heerlijk warm en hij ademt ook, dus niet klammig na het rijden.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:04

ski jas

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:09

De jassen van Gersemi zijn echt heerlijk warm! Kijk maar eens op www.gersemi.se. Daar kun je ook de verkooppunten vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:11

de jas uit je openingspost is echt wel ontzettend warm :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:20

Ik heb ook een ski-jas :j Was origineel 150 euro maar heb 'm in de uitverkoop gevonden voor 75 euro.
Hij is ontzettend warm en dik, maar ziet er niet opgeblazen uit: http://i52.tinypic.com/2ro702o.jpg

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:22

Ga naar een goede outdoorwinkel en inverteer in een donze jas of een met primaloft voering.
Let wel op er staan verhoudingen op veer/dons, dons is warmer dus zorg voor veel dons.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:33

De jassen van Gersemi zijn in Amerika ook verkrijgbaar in wintersportzaken. Je hebt jassen die volledig waterdicht, winddicht en ademend zijn waarbij je garantie hebt op de waterdichtheid. Voorbeeldjes van jassen uit deze wintercollectie die die garantie hebben zijn Hnoss, Bertha en Blenda. De andere jassen uit de collectie zijn ook waterdicht maar daar geven ze geen garantie op. Daar is de prijs dan ook naar.

Succes!

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:37

Gore-tax geeft levenslange garantie op de waterdichtheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:03

Ik lees ook ff mee.
Heb een Kyra K. jas die is super waterdicht, maar hij ziet er echt niet uit.
Hij is ook echt op nu, helaas.

Bij mij moet de jas echt echt echt waterdicht zijn, ik zit de hele dag (ik overdrijf even) op de brommer overal heen. Ik heb een ski jas, die is superwarm met dons, maar laat water door met echte plensbuien.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:08

Def schreef:
Ik lees ook ff mee.

Bij mij moet de jas echt echt echt waterdicht zijn, ik zit de hele dag (ik overdrijf even) op de brommer overal heen. Ik heb een ski jas, die is superwarm met dons, maar laat water door met echte plensbuien.

Ik zou zeggen, ga voor Kingsland :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:10

Ik heb een ski-jas van O'neill, waar ik prima mee kan rijden en het lekker warm heb in de winter. Deze is water- en winddicht.
Helaas is het wel zo'neen met van die felle kleuren 'uit het jaar 1900', dus ben stiekem ook op zoek naar een nieuwe jas van Kingsland :o

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:18

madelein schreef:
Def schreef:
Ik lees ook ff mee.

Ik zou zeggen, ga voor Kingsland :D

Ja ik ben druk aan t kijken, maar aan die bombers zit geen capuchon he?

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:14

@ Def: Heb je de nieuwe Hnoss van gersemi al gezien? Is te vergelijken met die van Kyra K! www.gersemi.se

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:09

Ik heb die van schokemohle gekocht, de Daunenjacke Kaitlyn, een beetje lange jas en met dons vulling, echt heerlijk warm!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:11

ik gebruik mijn ski-jas (nooit geskied, maar gekocht voor wintervakantie in Finland) van Fjällräven, onderhand al 4 jaar oud, vele malen gewassen maar nog altijd volledig waterdicht.
Niet dik maar wel lekker warm.

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:16

hey,

heb de jas van blue island die jij hebt ook, heb hem vorig jaar ge hele winter gedragen onder het rijden en nooit koud gehad. hij blijft ook heel goed waterdicht,
heb er nog geen problemen mee gehad.
Ben ook een koukleum dus ik heb héél goede ervaringen met deze jas, in mijn geval zou ik je hem zeker aanraden :)

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:17

Ik heb zo'n paarse jas bij Divoza gehaald 2 jaar terug van Kentucky ( of hoe je dat ook schrijft ). Die is heel erg warm enw ater en wind dicht! Er zit fleece van binnen ook! Heerlijke jas!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:26

Varekaj schreef:
Ik heb ff een testje gedaan hoe water-en winddicht mijn jas van equitheme nou is.

Ik ben voor zowat 1,5u in de gietende regen met wind tot 70km/u even buiten de paarden gaan controleren. :o
Dus lekker de hele tijd in de striemende regen en snijdende wind door de modder gaan dretsen, je moet maar bekijken hoe gek je me vindt...

Resultaat: de kap, die is zoals ik al eerder zei nogal dun, omdat je ze dus in je kraag kan oprollen. Die was langs de binnenkant na afloop wel lichtjes vochtig, maar niet dat je hand er net weer afkomt als je erover gaat. je haar blijft dus lekker droog :) Aanrader is wel als je capuchon hebt van je trui, die ook nog op je hoofd te zetten, dan heb je helemaal lekker warm. Je moet de kap van de jas wel dichtstrikken, anders waait die zo weer af en de touwjtes daarvoor zijn jammer genoeg niet zo handig. Strikje komt makelijk los, dus maar dubbel knoppje. Dat houdt prima en is ook met bevroren handen weer makkelijk los te krijgen :)

De jas zelf? Nou... geen DRUP is erdoor gekomen! En geen zuchtje wind. Heb helemaal geen kou gehad. De buitenkant ligt nou wel te drogen op de verwarming, maar aan de binnenkant heb je dus echt niks van vocht, alles nog mooi lekker droog zoals het ook hoort vind ik. Enkel de uiteindes van de mouwen waren langs binnen wel nat, maar da's eerder fout van mijn trui. mijn mouwen kwamen onder mijn jas uit en waren kliedernat, ik stop mijn handen ook snel in mijn jasmouwen en dan krijg je dus wel.. een centimetertje natte mouw :)

Ik heb ook net een jas van Equithème gekocht, zo'n bombermodel welteverstaan.
Hij ziet er niet superlomp uit, mooi kleurtje ook (blauw met bruin)
Ik moet em alleen nog testen :D
Daarnet zat ik even in de auto met de jas en ik begon het al superwarm te krijgen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:43

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 07-01-26 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:57

Yay, ik heb mijn Kingsland Geneve binnen.
Gisteren ingeweid bij de Twente Cup, HEEEEERLIJK warm.

Mag ook wel voor het prijsje van 250...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:02

Heb een mountain horse grace, deze is wind en waterdicht en ietsje langer dan een bomberjack.