Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Was origineel 150 euro maar heb 'm in de uitverkoop gevonden voor 75 euro.Def schreef:Ik lees ook ff mee.
Heb een Kyra K. jas die is super waterdicht, maar hij ziet er echt niet uit.
Hij is ook echt op nu, helaas.
Bij mij moet de jas echt echt echt waterdicht zijn, ik zit de hele dag (ik overdrijf even) op de brommer overal heen. Ik heb een ski jas, die is superwarm met dons, maar laat water door met echte plensbuien.
madelein schreef:Def schreef:Ik lees ook ff mee.
Heb een Kyra K. jas die is super waterdicht, maar hij ziet er echt niet uit.
Hij is ook echt op nu, helaas.
Bij mij moet de jas echt echt echt waterdicht zijn, ik zit de hele dag (ik overdrijf even) op de brommer overal heen. Ik heb een ski jas, die is superwarm met dons, maar laat water door met echte plensbuien.
Ik zou zeggen, ga voor Kingsland

Varekaj schreef:Ik heb ff een testje gedaan hoe water-en winddicht mijn jas van equitheme nou is.
Ik ben voor zowat 1,5u in de gietende regen met wind tot 70km/u even buiten de paarden gaan controleren.![]()
Dus lekker de hele tijd in de striemende regen en snijdende wind door de modder gaan dretsen, je moet maar bekijken hoe gek je me vindt...
Resultaat: de kap, die is zoals ik al eerder zei nogal dun, omdat je ze dus in je kraag kan oprollen. Die was langs de binnenkant na afloop wel lichtjes vochtig, maar niet dat je hand er net weer afkomt als je erover gaat. je haar blijft dus lekker droogAanrader is wel als je capuchon hebt van je trui, die ook nog op je hoofd te zetten, dan heb je helemaal lekker warm. Je moet de kap van de jas wel dichtstrikken, anders waait die zo weer af en de touwjtes daarvoor zijn jammer genoeg niet zo handig. Strikje komt makelijk los, dus maar dubbel knoppje. Dat houdt prima en is ook met bevroren handen weer makkelijk los te krijgen
De jas zelf? Nou... geen DRUP is erdoor gekomen! En geen zuchtje wind. Heb helemaal geen kou gehad. De buitenkant ligt nou wel te drogen op de verwarming, maar aan de binnenkant heb je dus echt niks van vocht, alles nog mooi lekker droog zoals het ook hoort vind ik. Enkel de uiteindes van de mouwen waren langs binnen wel nat, maar da's eerder fout van mijn trui. mijn mouwen kwamen onder mijn jas uit en waren kliedernat, ik stop mijn handen ook snel in mijn jasmouwen en dan krijg je dus wel.. een centimetertje natte mouw