Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Relaxed schreef:Ik heb een keer een 0 gegeven voor halthouden.. Je moest bij A halthouden en dat was een los onderdeel. Het volgende onderdeel was achterwaarts. Combi ging vanuit de overgang naar het halthouden meteen achterwaarts, paard heeft niet stilgestaan en omdat dan het onderdeel helemaal apart is, wordt dat een 0 met als commentaar Geen halthouden..
Heb ook eens een 0 gegeven omdat iemand niet achterwaarts ging (ook geen poging tot, gewoon overgeslagen), achterwaarts was ook een apart onderdeel en dus gewoon niet getoond
O ja, en iemand die hem niet in galop kreeg en het na 3 halve pogingen opgaf. Die heb ik een 0 gegeven voor de overgang galop naar draf, aangezien ze die niet had gedaan. Volte die in galop moest en die in draf gereden werd een 1 of 2..
bertie schreef:Heb een keer aan een meisje op een pony in de B een 10 gegeven voor het binnenkomen. Het enige wat eraan mankeerde was dat het rechterachtervoetje nét niet helemaal gelijk aan linksachter stond. Ga je daar dan over miepen, als het allemaal kaarsrecht was, zonder verstoring in de aanleuning en op de letter? In de B? Ik niet.
Overigens was dat verder ook een super proef.
Heb ook een keer tijdens de finale van provinciale kampioenschappen een 10 gegeven voor een appuyement. Vond dat zelf wel gewaagd.
Dat waren gelukkig niet de enige twee tienen die ik ooit gegeven heb.
Als een combinatie iets laat zien waar ik dat cijfertje aan kwijt kan, kan mijn dag niet meer stuk!
KarinvdM schreef:Gisteravond had ik iemand in de ring in het Z2, die moest halhouden en achterwaarts, maar na het halshouden reed ze zonder een poging tot achterwaarts te doen weer weg. Dat was de eerste 0 die ik uitgedeeld heb (achterwaarts was een apart punt).
Fitzroy schreef:Gewoon vergeten of kan dat niet?
Ik rijd de proeven uit het hoofd en ik zou het wel op prijs stellen als een jury dan belt. Liever een 6 -2, dan een 0.
Bovendien is het wel een essentieel onderdeel dus je moet imo zelfs bellen als jurylid.
Attitude schreef:xEvaaa schreef:Omdat ik vind dat als je ziet dat de ruiter wel zijn best doet om een onderdeel goed te doen, je geen 0 hoeft te geven. Kijk, als iemand er niet eens zijn best voor doet om alle onderdelen te doen; oké, dan vind ik het logisch.
En je hebt de jurycursus ook met goed resultaat behaald?
Attitude schreef:xEvaaa schreef:Omdat ik vind dat als je ziet dat de ruiter wel zijn best doet om een onderdeel goed te doen, je geen 0 hoeft te geven. Kijk, als iemand er niet eens zijn best voor doet om alle onderdelen te doen; oké, dan vind ik het logisch.
En je hebt de jurycursus ook met goed resultaat behaald?
xEvaaa schreef:Ikzelf vind het in sommige gevallen een beetje flauw om een 0 te geven. Oké, als iemand niet eens zijn best doet om zijn paard achterwaarts te krijgen vind ik het niet erg. Maar als iemand zijn best doet maar het lukt die keer gewoon niet, kun je toch op zijn minst een 2 geven ofzo?
KarinvdM schreef:Nou ja, je bent hier op het subforum [JI] en er wordt een vraag aan de juryleden gesteld...
achter.