Wanneer geven jullie een 0?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:25

Hier ook 0 bij niet getoond, en nog nooit een 10 gegeven :o

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:15

Ik geloof niet dat ik ooit een echte 0 heb gegeven. Wel tienen. :)
Hoewel zeldzaam, natuurlijk.
Het kan een afweging zijn: als je dan voor die 9 gaat, waarom zou je dan geen 10 kunnen geven? Een 10 hoeft niet 'perfect' te zijn, maar staat voor 'uitmuntend'.
Als je bijna van je stoelt afvalt omdat je echt zit te genieten, dan mag je dat ook wel in cijfers uitdrukken. :D
Heb een keer aan een meisje op een pony in de B een 10 gegeven voor het binnenkomen. Het enige wat eraan mankeerde was dat het rechterachtervoetje nét niet helemaal gelijk aan linksachter stond. Ga je daar dan over miepen, als het allemaal kaarsrecht was, zonder verstoring in de aanleuning en op de letter? In de B? Ik niet. :)
Overigens was dat verder ook een super proef.
Heb ook een keer tijdens de finale van provinciale kampioenschappen een 10 gegeven voor een appuyement. Vond dat zelf wel gewaagd. :)

Dat waren gelukkig niet de enige twee tienen die ik ooit gegeven heb.
Als een combinatie iets laat zien waar ik dat cijfertje aan kwijt kan, kan mijn dag niet meer stuk!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:17

Relaxed schreef:
Ik heb een keer een 0 gegeven voor halthouden.. Je moest bij A halthouden en dat was een los onderdeel. Het volgende onderdeel was achterwaarts. Combi ging vanuit de overgang naar het halthouden meteen achterwaarts, paard heeft niet stilgestaan en omdat dan het onderdeel helemaal apart is, wordt dat een 0 met als commentaar Geen halthouden..

Heb ook eens een 0 gegeven omdat iemand niet achterwaarts ging (ook geen poging tot, gewoon overgeslagen), achterwaarts was ook een apart onderdeel en dus gewoon niet getoond :n

O ja, en iemand die hem niet in galop kreeg en het na 3 halve pogingen opgaf. Die heb ik een 0 gegeven voor de overgang galop naar draf, aangezien ze die niet had gedaan. Volte die in galop moest en die in draf gereden werd een 1 of 2..

Dat vind ik wel erg overdreven, je proefje kun je dan wel vergeten!
Mensen rijden omdat ze hun best willen doen en plezier willen hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:22

bertie schreef:
Heb een keer aan een meisje op een pony in de B een 10 gegeven voor het binnenkomen. Het enige wat eraan mankeerde was dat het rechterachtervoetje nét niet helemaal gelijk aan linksachter stond. Ga je daar dan over miepen, als het allemaal kaarsrecht was, zonder verstoring in de aanleuning en op de letter? In de B? Ik niet. :)
Overigens was dat verder ook een super proef.
Heb ook een keer tijdens de finale van provinciale kampioenschappen een 10 gegeven voor een appuyement. Vond dat zelf wel gewaagd. :)

Dat waren gelukkig niet de enige twee tienen die ik ooit gegeven heb.
Als een combinatie iets laat zien waar ik dat cijfertje aan kwijt kan, kan mijn dag niet meer stuk!

Klopt, ik heb ook 2 x een 10 gegeven en ook wel 9-ens. 8-en komen regelmatig voor.
In jouw geval met dat kindje had ik dan geen 10 gegeven maar goed, ik ben wel een zeur. :D

Ik heb een keer een 10 voor het halthouden gegeven. Daar kon ik nou echt niks op aanmerken. Overgang er naar toe was prachtig vloeiend, aanleuning licht en correct, paard stond vierkant, achterhand mooi eronder, stond doodstil. Nou ik had niet geweten wat daar beter aan moest. Dus daarom de 10.

En ik heb ook een keer een 10 voor een appuyement gegeven. Galopappuyement volgens mij, er voor de andere (draf)appuyementen had ze 9-ens. Was echt een hele goede combinatie.
Was in mijn ogen ook geweldig. Dan heb je als jury ook een superdag.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:26

Ik heb het afgelopen jaar 3x een 10 gehad, voor het halsstrekken. De negens heb ik niet bijgehouden.
jammer dat dat niet meer in de M zit :+

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:58

Kijk, wat leuk!
De discussie gaat niet meer over het geven van een 0, maar over het geven van een 10!
Als dát niet positief is! +:)+

equis

Re: Wanneer geven jullie een 0?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:46

Ik hoop hem toch een keer te kunnen geven die 10, helaas nog niet voorgekomen, 9-ens wel en 8-en ook hoor, stja en die 0...ja ook ik geef hem, maar dan moet het ook echt misgegaan zijn en het gevraagde onderdeel ook echt NIET getoond zijn , als er een poging gedaan wordt tot gaan we hoger in het cijfer, oftwel een 0 wordt gegeven, zij het sporadisch. En ja als iemand een paard niet in galop krijgt dan zijn de onderdelen daarna ook een groot fiasco natuurlijk, al houdt je dan nog wel wat dingen over waar je een cijfer voor kan geven en dat dus mee kan nemen in je beoordeling, maar hoog zullen die cijfers dus echt niet worden dan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:51

bertie schreef:
Kijk, wat leuk!
De discussie gaat niet meer over het geven van een 0, maar over het geven van een 10!
Als dát niet positief is! +:)+

Alleen was mijn vraag wanneer je een 0 geeft dus het is niet echt ontopic :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:29

Gisteravond had ik iemand in de ring in het Z2, die moest halhouden en achterwaarts, maar na het halshouden reed ze zonder een poging tot achterwaarts te doen weer weg. Dat was de eerste 0 die ik uitgedeeld heb (achterwaarts was een apart punt).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:06

KarinvdM schreef:
Gisteravond had ik iemand in de ring in het Z2, die moest halhouden en achterwaarts, maar na het halshouden reed ze zonder een poging tot achterwaarts te doen weer weg. Dat was de eerste 0 die ik uitgedeeld heb (achterwaarts was een apart punt).

Ja precies, dat voorbeeld gaven Relaxed en ik ook al eerder in dit topic.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 14:02

Gewoon vergeten of kan dat niet?
Ik rijd de proeven uit het hoofd en ik zou het wel op prijs stellen als een jury dan belt. Liever een 6 -2, dan een 0.
Bovendien is het wel een essentieel onderdeel dus je moet imo zelfs bellen als jurylid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:06

Fitzroy schreef:
Gewoon vergeten of kan dat niet?
Ik rijd de proeven uit het hoofd en ik zou het wel op prijs stellen als een jury dan belt. Liever een 6 -2, dan een 0.
Bovendien is het wel een essentieel onderdeel dus je moet imo zelfs bellen als jurylid.

Klopt. Ik heb het 1 x meegemaakt dat ik toen niet gebeld heb maar dat wel had moeten doen. Ik twijfelde en toen was ze al 4 onderdelen verder toen ik het opmerkte.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:24

Dat lijkt me sterk, ze werd gewoon voorgelezen.
Het was overigens een HC-start met een behoorlijk gespannen paard dat ook niet echt lekker in de aanleuning was. Vandaar dat ik er niet over gedacht heb om een seintje te geven, voor mij was dat reden genoeg om aan te nemen dat ze het expres achterwege liet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:05

Ik heb het één keer gedaan maar zat achteraf ook te twijfelen of ik een seintje had moeten geven en opnieuw laten rijden. Stomme was alleen dat ik er pas na drie onderdelen achterkwam dat ze er één vergeten was. Amazone had een gebroken lijn vijf meter moeten rijden en reed rechtdoor. Had schrijfster bij me die ook niet echt heel erg oplettend was, en ik zelf dus ook niet. Achteraf bedacht ik me dat ik gewoon dat stuk opnieuw had moeten laten rijden.

Met het achterwaarts als apart onderdeel geef ik ook gerust een nul als er geen enkele poging/stap gedaan wordt.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:18

Ikzelf vind het in sommige gevallen een beetje flauw om een 0 te geven. Oké, als iemand niet eens zijn best doet om zijn paard achterwaarts te krijgen vind ik het niet erg. Maar als iemand zijn best doet maar het lukt die keer gewoon niet, kun je toch op zijn minst een 2 geven ofzo?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:21

Waarom? Als je het gevraagde helemaal niet uitvoert, dan is dat toch geen 2 waard?

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:48

Omdat ik vind dat als je ziet dat de ruiter wel zijn best doet om een onderdeel goed te doen, je geen 0 hoeft te geven. Kijk, als iemand er niet eens zijn best voor doet om alle onderdelen te doen; oké, dan vind ik het logisch.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:03

xEvaaa schreef:
Omdat ik vind dat als je ziet dat de ruiter wel zijn best doet om een onderdeel goed te doen, je geen 0 hoeft te geven. Kijk, als iemand er niet eens zijn best voor doet om alle onderdelen te doen; oké, dan vind ik het logisch.

En je hebt de jurycursus ook met goed resultaat behaald? :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:27

Attitude schreef:
xEvaaa schreef:

Is die opmerking nodig?
Ik ben het met xEvaaa eens, en ben toch geslaagd. :+
De richtlijnen zoals ik ze heb geleerd zijn als volgt. Als iemand écht helemaal niets vertoont van het gevraagde dan is een 0 op zijn plaats. Wordt tenminste nog íets van het gevraagde getoond, en dat kan een poging zijn, dan een 1.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:02

Attitude schreef:
xEvaaa schreef:

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Als ik iets vind, dan mag ik dat toch gewoon zeggen :S

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:28

Nou ja, je bent hier op het subforum [JI] en er wordt een vraag aan de juryleden gesteld...

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:49

Ja dat snap ik maar om dan zo te reageren is niet echt aardig om het zo maar te zeggen.
Daarbij zegt er iemand die wel een jurylid is dat zij het zo geleerd heeft.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:31

Snap je deze smiley :D

Tjemig zeg, een beetje humor kan ook geen kwaad :Z :+

xEvaaa schreef:
Ikzelf vind het in sommige gevallen een beetje flauw om een 0 te geven. Oké, als iemand niet eens zijn best doet om zijn paard achterwaarts te krijgen vind ik het niet erg. Maar als iemand zijn best doet maar het lukt die keer gewoon niet, kun je toch op zijn minst een 2 geven ofzo?

Kijk, en om deze opmerking ging het eigenlijk.

Jij vind het flauw, maar je hebt geen benul van waarom er cijfers op een bepaalde manier gegeven worden.

KarinvdM schreef:
Nou ja, je bent hier op het subforum [JI] en er wordt een vraag aan de juryleden gesteld...

Precies, en wat heb je dan aan een opmerking dat iemand het flauw vindt.

Maar kom op he, er stond een :D achter.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:27

Ik heb idd geen verstand van het jury-zijn, maar dan nog hoef je dan niet zo'n opmerking te plaatsen, of er nou een lachende smiley achter staat of niet.
Daarbij is er iemand die het met mij eens is, dus zo'n domme opmerking is het dan toch ook weer niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:48

Bertie is het niet helemaal met je eens hoor, zij heeft het over een 0 en een 1. In het geval dat ik vrijdag in de ring had, dan had Bertie ook die 0 gegeven, dat weet ik zeker.