anne_joy schreef:Ik lees mijn proef altijd in de auto op weg naar de wedstrijd door. Dan ken ik hem opzich niet helemaal uit mijn hoofd, maar wel de eerste 3/5 onderdelen. Dan begin je rustig aan je proef, omdat je zelf ook weet wat je moet doen. Als ik eenmaal met mijn proef bezig ben ben ik eigenlijk niet meer zenuwwachtig. Dan heb ik het ook niet meer nodig om de rest te weten. Mijn moeder leest mij sinds dat ik wedstrijden rij altijd voor. Hierdoor weet zij wat ik het liefste wil en ik hoe zij voorleest. Ze weet nu bijvoorbeeld dat als ik bezig ben met een onderdeel dat ze dan de volgende al moet voorlezen. En dan voordat ik aan dat onderdeel begin ze het nog een keer moet zeggen. Ik weet niet of je een vaste voorlezer hebt? Dan vind namelijk zelf erg handig. Als iemand anders mij voorleest ben ik altijd veel zenuwachtiger.
Ja kijk dat is ideaal als je dezelfde voorlezer heb, ik moet altijd iemand zoeken! Dat is echt lastig!
Ik weet ook wel 3/4 van me proef en idd als je eenmaal aan het rijden ben ben ik ook niet meer zenuwachtig. Maar ik heb dus wel iemand gehad die verkeerd voor las en daardoor kreeg ik dan -2, maar ik dacht wel ik moet anders rijden maar dacht zij heeft het blaadje dus ze zal het wel weten.