Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mause schreef:mijn zus en ik rijden ook allebei op Silvi, en we gaan ook allebei starten. We vinden wel dat het paard er lol in moet blijven houden, dus hebben we afgesproken dat we om de beurt een wedstrijd met 2 proeven rijden. IMO is 4 proeven op een dag wel erg veel en ik zou het heel erg vinden als het paard hierdoor het plezier kwijt raakt.
Het gaat dan wel wat langzamer... maar goed, ik heb geen haast...
Scum schreef:Je mag alleen met z'n 2en op 1 paard starten als je familie bent in de eerste graad, of als je op hetzelfde adres woont.
Algemeen reglement KNHS schreef:Hoofdstuk 14 - aantal starts
Artikel 21 lid 3:
'Met één paard mogen meerdere startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal vier maal worden gestart, waarvan slechts door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.
b. Start die pony twee maal met verschillende deelnemers in dezelfde dressuurproef, dan moet tussen de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten.