Wat doen met je rijkleding na het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Wat doen met je rijkleding na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:59

Ik houd het altijd aan (zit lekker :+ ) en ga dan douchen en leg het dan op mijn kamer, waar ik het de volgende dag weer aantrek :D

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:33

Stelvio schreef:
RobinxD schreef:
in de was heb nog zat andere

Is je rijbroek dan niet totaal versleten na een jaar van het wassen?

nee hoor :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:40

Ik trek m'n rijkleding bijna altijd meteen uit op de rommelkamer (officieel studeerkamer, maar daar is ie nog nooit voor gebruikt := ) en daar laat ik alles liggen tot ik het de volgende dag weer aantrek. Lekker makkelijk :D
Voorheen stopte ik het vaker in een grote plastic tas om het een beetje bij elkaar te houden, maar nu heb ik gewoon een vast plekje.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:42

Stelvio schreef:
In een hoekje op de badkamervloer gooien :D

+:)+ }> zooo waar!

Maar goed, ik hang het ook nog wel eens over de badrand heen of ergens anders over een rekje heen.
Zo nu en dan ligt het in mijn slaapkamer over de vloer te zwerven, maar ik draag het elke dag,
dus heeft het geen zin om het steeds op te ruimen en weer op te zoeken ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:48

Dat hoekje op de badkamervloer gebruikte ik voorheen ook regelmatig moet ik bekennen :D Maar heb me nu echt aangewend om me gewoon meteen om te kleden op de rommelkamer. Anders ligt ook weer de hele badkamervloer onder de haren en het zand.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:50

Hmm ik gooi het meestal wel gelijk in de was, vies is het niet maar het stinkt wel, en ik rijd maar 2x in de week dus dan ligt het nogal lang te stinken!

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:56

d0nnaa_dan schreef:
Stinkt jouw paard dan zo erg? :+
Ik hang mijn rijbroek altijd gewoon over m'n stoel in mijn kamer. Dagelijks raampje open en ik ruik echt geen paardengeur in mijn kamer hoor, mijn moeder en rest v/d familie ook niet...

:') same here! Ik heb een broek soms wel 3 dagen aan zolang die niet echt vies is kan het best! Shirts draag ik wel maar 1x dat vind ik namelijk wel vies.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:57

Ik heb een wasrekje boven de trap met de schone (en 'vieze') opgevouwen rijbroeken en andere rijkleding erop gelegd . Ik ga het niet elke keer wassen. Dat slijt teveel en is gewoonweg onnodig. Bovendien ruikt het helemaal niet vies toch? (ik mest geen stallen meer uit overigens, dat scheelt)

In de gang staat een lange rij (rij)laarzen en ernaast de slobberzak dus het ruikt altijd een béétje paards.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:00

meestal op mn kamer. ik ga minimaal 2 x per dag naar stal maar soms ook wel hele dagen. loop ook als ik vrij ben meestal in rijbroek of oude spijkerbroek en die gaan savonds gewoon op de hoop tenzei ze vies zijn.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:33

Ik leg ze altijd op een hoopje naast t voeteneinde van m'n bed. Maar mijn moeder gaat ook wel is mee naar Tinesje. Dus die zeurt nooit dat ze mn kleding vind stinken. :+ Ik heb een erg makkelijke moeder. :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:16

Droog ophangen aan het wasrek. Met een beetje geluk beland het weer opgevouwen op m'n kamer :)).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:28

Ik ben hier de grootste viespeuk van het stel :+
Mijn rijbroek gaat pas in de was als ie echt smerig is. (en daar zijn meer dan 3 dagen voor nodig...) 'k blijf anders aan het wassen. Nou heb ik ook geen moeder die klaagt over de stank, dus dat scheelt weer ;) Ik heb een open kast op mijn slaapkamer staan, daar zit een vakje in voor mijn gebruikte rijkleding. Ik vind het eigenlijk niet eens ruiken, mijn laarzen in de gang ruiken meer naar paard en stal.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:03

Ik gooi het na het rijden altijd in de was. Heb genoeg rijbroeken en anders ligt het de halve week te liggen en mijn man is niet zo blij met die paardenlucht ;)

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:15

hahha herkenbaar,
ik leg het in de garage of anders in de bijkeuken maar alleen als het niet " vies" is. Als ik erg gezweet heb of het zit bv. onder het zand/modder :P dan doe ik het natuurlijk in de was ;-)

Iwannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:15

mijn vader en zusje zeggen ook altijd dat ik stink :+
ik hang het altijd uit in me kamer :P
dan ruik je der ook bijna niets meer van ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:18

Ik draag het tot het vies is, in deze tijd dus 1 rijbroek per dag met die modder :') In de zomer draag ik hem 2 tot 3 dagen, ligt er aan wat ik er allemaal mee doe.

Als ik thuis kom hou ik het gewoon aan, loop het liefste in rijkleding rond, dus ook als ik nergens naartoe hoef draag ik een rijbroek :D

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:52

Als het niet vies is vouw ik mijn rijbroek op en leg ik het in de kast, op het plankje waar mijn andere rijbroeken liggen.
Als het vies is gooi ik het gelijk in de wasmand.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:02

Ik gooi mijn rijbroek altijd meteen in de was. Op de een of andere manier houd ik hem nooit schoon genoeg om hem nog een dag aan te doen!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:05

ik gooi ze in 'mijn' washoopje en als het 1 was is gooi ik het in de wasmachine, meestal na 2 of 3 dagen. Shirts en sokken draag ik 1x en me rijbroek vaak ook 1x. Loop meestal de hele of de halve dag erin ;)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:38

Shirts gaan meteen in de was, rijbroek gaat wel een dag of 3 mee. Deze vouw ik op en laat ik in de badkamer liggen of ze belanden ergens op mijn kamer over een stoel, totdat ik ze de volgende dag weer aan doe. Mijn ouders komen eigelijk nooit op mijn kamer/badkamer en klagen verder ook nooit over stank oid.

Pluisje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:41

Gooya schreef:
Ik ben hier de grootste viespeuk van het stel :+
Mijn rijbroek gaat pas in de was als ie echt smerig is. (en daar zijn meer dan 3 dagen voor nodig...) 'k blijf anders aan het wassen. Nou heb ik ook geen moeder die klaagt over de stank, dus dat scheelt weer ;) Ik heb een open kast op mijn slaapkamer staan, daar zit een vakje in voor mijn gebruikte rijkleding. Ik vind het eigenlijk niet eens ruiken, mijn laarzen in de gang ruiken meer naar paard en stal.

hihihi zeer herkenbaar :+
Anders blijf ik maar wassen, aangezien ik elke dag rijd en voor mijn beroep ook nog eens haha..

Danyologic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:46

Rijbroek gewoon netjes opvouwen en in de badkamer leggen. Gelukkig vind me moeder paardengeur ook lekker ruiken :D

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:26

Mijn rijbroeken gaan de was in als ze aardig smerig aan het worden zijn. Is eigenlijk altijd verschillend. De ene keer is dat na 1 dag, maar dat kan ook na een week zijn of na 2 weken :+ Langer dan 2 weken in ieder geval niet. Truitjes gaan gelijk bij de was, als ik aardig heb lopen zweten . Heb ik niet tot amper lopen zweten, dan gaan ze nog een dagje mee.

Moet ook wel zeggen dat dit veranderd is sinds ik 3 verzorg paardjes heb die zich schoon houden. Tot 3 jaar terug met mijn eigen pony, die graag in zijn eigen zeik lag, was het wel nodig om mijn rijbroeken elke dag bij de was te doen. Nahja, niet alleen mijn rijbroek. Alles wat ik aanhad :=

desi28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:23

in een bultje naast mn bed of in mijn klerenkast *D

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:28

In de badkamer of op mijn slaapkamer laten liggen. Ik doe ze de volgende dag toch weer aan.
Gelukkig zeggen mijn ouders hier nooit zo veel van.