Hoe aankleden in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katniss

Re: Hoe aankleden in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:05

Ik zit dus nu in Finland en ik ben ook zo'n koukleum! Ik heb ook thermobroeken en hempjes van de Action aangeschaft voor ik hierheen kwam en dat scheelt wel. Op een koude dag doe ik hem zelfs onder een dikke wintertrui, omdat ik gewoon het idee heb dat de wind daar minder makkelijk doorheen vliegt als het ware. Dus voor warmte is dat wel een goede tip :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:11

ik heb altijd een thermo onderbroek aan in de winter. gewoon 1 van het kruidvat zijn lekker strak en draagt ideaal onder een rijbroek. kosten toen 7,50
1 paar sokken hoe meer sokken ik aandoe hoe kouder mn voeten worden.
dan een rijbroek/spijkerbroek
een coltrui daaroverheen een fleece trui. als het kouder wordt er een vest onder. en als het heel koud is 2 truien of een trui en een dik fleece vest eroverheen. en als het echt megamegamega koud is een coltrui, vest fleecetrui, fleecevest of nog een fleece trui. maar da tis echt als ik uren buiten moet zijn met -20 ofzo

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:14

Als ik al die spullen aan had zou ik het bloedheet hebben...
Ontspan je je rug wel. Als je die niet ontspant dan krijg je het nooit warm...

Bedoel je dat je in deze kleren gaat rijden of sta je uren in de kou les te geven? Hoe moet ik het me voorstellen??

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 08:45

Weet iemand of ze die thermokleding nog bij de Action hebben?
En als ik thermolaarzen koop, passen die wel goed in de stijgbeugels? Anders heb ik er niks aan <3
xx

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:06

Mijn vriend heeft net weer een paar thermo shirtjes meegenomen, dus die zijn er nog :-) De broeken kwamen binnenkort weer.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:12

Thermokleding is wel erg lekker inderdaad, ik heb de legging van de action onder mijn rijbroek.
Ik heb een ski-jas voor de winter, heerlijk warm en toch ademend zodat je niet klam word.
Verder heb je ook thermolaarzen met een smallere voet, speciaal om mee te rijden. Ik heb de laarzen van steeds, via een duitse site, besteld. Waren niet ontzettend duur, zijn helemaal niet lomp en zitten heerlijk warm.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:20

thermo kledding kan al veel helpen. Zelf heb ik een waxjas komt geen zuchtje wind doorheen en je bovenbennen zijn bedekt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:51

HAR -> RUI aangezien het om aankleding van jezelf en niet van het paard gaat

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:02

bij de zeeman is het thermo ondergoed nu in de aanbieding, 3 euro voor een legging en 3 euro voor een truitje met lange mouwen :)

Ik heb vorig jaar trouwens gewoon gereden met een rijbroek en sokken en een tshirt, truit erover en dik gevoerd vest erover. Het is naast het paard wel koud, maar als ik een kwartier bezig ben merk ik er niks meer van:)

Voor dit jaar wel thermo ondergoed en sokken gehaald omdat de kans groot is dat ik ook nog wel naar buiten ga ipv alleen in de bak

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:27

Wat ik in de winter aan heb:

- (uiteraard een bh) Hempje
- T-shirt
- Trui
- Jas

- Kniekousen
- Pyjamabroek
- Rijbroek

- Thermolaarzen

Van koude handen heb ik gelukkig nooit last als ik bezig ben.

Ik kan je echt thermolaarzen aanraden. Ze zijn misschien niet ideaal om mee te rijden, maar dat is op te lossen door te rijden met je gewone laarzen (als je intensief aan het rijden bent heb je toch geen koude tenen) en daarna je thermoboots weer aan te trekken.

Sonnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:43

Thermokleding scheelt inderdaad een hoop.
Men zegt altijd eerst een thermoshirt om de warmte vast te houden.
Dan een truitje of vest eroverheen en indien nodig daarover heen een jack waar geen wind doorheen kan.
Let erop dat er ruimte zit tussen het thermoshirt en de trui/shirt, want daartussen zit de warme lucht, anders krijg je het alsnog koud.

Koude tenen.... sokken, dan een boterhamzakje en dan pas in je laars ;-)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:28

Heb vandaag een ski onderbroek gekocht bij de Lidl. Hoop dat dat helpt tegen koude bovenbenen. Ga het morgen testen, want dan sta ik een hele dag op een braderie.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:15

Ik draag mijn bodyprotector :o (ik heb hem alleen nog niet een jaar dus ik weet niet hoe het gaat als het ECHT koud wordt :o ) Ik ben een echte koukleum en tot nu toe helpt het prima! Verder moet je er voor zorgen dat je schoeisel een niet te dunne zool heeft en vooral niet te strak om je voeten zit!!! Neem liever een maat groter voor de winter zodat je een inlegzool er in kan leggen, dikke (ski)sokken aan kan doen en een luchtlaagje over houdt. Als je strakke schoeisel aan hebt zal je altijd koude voeten hebben ;)

edit= je kan ook rainleggs over je rijbroek aan doen, houdt de wind tegen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:42

emilybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:48

je kan het beste zoveel mogelijk laagjes aan doen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:59

Bij de Primark in Rotterdam verkopen ze thermoleggings + thermo onder-truien voor een 10tje per stuk :D

Ik moet nog eens even zien hoe ik het deze winter ga doen. Vorige winter heb ik helaas niet vaak bij stal kunnen komen door de sneeuw, dus ook geen ervaring met warm aankleden.
Ik denk dat ik dit jaar sowieso ga voor:
- Thermo onderkleding
- Dikke rijbroek met evt. daar nog wat over of onder.
- Dikke truien/vesten met een winddichte jas daarover
- Dikke sjaal
- Lekkere warme muts :P