Sommige combinaties zijn een gevaar op de weg.
Of niet?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chaos schreef:En paarden die heel moeilijk doen met het verkeersmak maken hebben veelal te maken met een ruiter die snel bang is van het verkeer/omgeving!
Daks schreef:en als je paard nu nog zo jong is dat je er niet op kan gaan zitten. oja sorry die hoort in de opfok thuis
Maar even ontopic. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om met zijn paard op trektocht te gaan.
Daks schreef:sorry maar ik zou een paard van 1 of 2 niet zo snel meenemen als handpaard.
Dat kan wel problemen opleveren

PBA_ schreef:mirka1994 schreef:Wat een toepasselijke naam Veiligheid
Je hebt ook altijd nog die sukkels die expres gaan toeteren en uit het raam hangen te gillen in de hoop dat je paard ervandoor schiet.
Ja hoor heb ze ook meegemaakt. Dan is het de taak van de ruiter het paard zodanig te beleren/ op te voeden dat het er tegen kan en niet wegspringt. En ja dat is te doen.
.
gillian schreef:Asociale weggebruikers zijn een probleem voor de verkeersveiligheid.

0316Meisjj schreef:Maxielover, ben helemaal met je eens! mensen houden (bijna) geen rekening met ruiters. mijn verzorghaflinger was laats ook aan het dribbellen, kwamen wielrenners aan.. 'mijn' paard wou de kont toe draaien inplaats daarvan draaide ik dr in een snelle en korte baan om..zodat ze met het hoofd richting 2e helft kwam, waardoor die wielrenners gingen bellen. normaal geen probleem! maar het was aan het waaien enz, alles zat tegen die dag. het paard werd gekker en begon voorbenen laag omhoog te gooien. wielrenners nogmeer bellen en schreeuwen, waardoor ze in de berm belandden. ik was redelijk boos en had ze toen ook gezegt wat ik er van vond over hun gedrag, had het beter niet kunnen doen want kreeg grote mond wat ik als zo'n klein meisje wel niet dacht, naja je kent ze 'wielrenners'. wel is de haflinger nog bang voor tractoren en vrachtwagens. sorry voor het lange verhaal (A)
Peerd : ''helluuuup'' in z'n achteruit in volle vaart !! Vond baasje alleen niet zo grappig met de vaart achter je. Toen maar gauw er langs gedraafd, haha. Stomme lama !
En vandaag een molen voor het eerst van dichtbij gezien, die wieken waren toch wel errug eng.... Wel netjes er langs gegaan uiteindelijk ! En mijn paard is ook nog niet helemaal gewend aan een brug die open gaat en dan komt er zo'n gigantisch schip langs.... De naden van de brug waar hij open gaat zijn ook erg spannend volgens mijn paard ! Ik stond voorheen niet in de buurt van grote wateren, en nu dus wel. Hier komen vaak grote schepen langs en dat vindt ie maar rare dingen, haha !