[JV] Opgericht rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:36

ja, maar het is ook oneerlijk dat ik met mijn zeer beperkte 'talent' en de vrije tijd naast mijn volledige baan het moet opnemen tegen getalenteerde professionele ruiters. Maar dat is de sport (en de wereld) nou eenmaal.

CGJ12, wat krijg ik dan als ik afdruk van 40 cm laat zien Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:41

off topic: Ik zal je even uit de droom helpen:

een paard van een paar ton kom je in Nederland maar heel zelden tegen......zeker in euro's.
(ROUSSEAU / SCANDIC en dekhengsten van dat soort niveau),
zeker niet in de B en bijna onmogelijk in de L.

En als ie er van de buitenkant WEL zo uitziet mag je van mij aannemen dat ie van binnen echt wel iets mankeert, want de gemiddelde Nederlanders zou zijn moeder er gratis bijleveren voor dergelijke bedragen.
Conclusie is dan dus dat ie er wel duur uitziet, maar vaak maar een fractie daarvan waard is. (Laat een goede kennis maar eens vragen of een dergelijk paard te koop is........vast niet, want dan komt het uit!)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:41

Lielle schreef:
CGJ12, wat krijg ik dan als ik afdruk van 40 cm laat zien Haha! Haha!

een zesje?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 14:44

runningkawa schreef:
tja, helaas blijf je dat houden
idem dat je tegen beroepsruiters moet rijden met een vrachtwagen vol goede paarden.
Met springen is dat nog erger dan met dressuur.
Hier in z.o brabant, het springmekka van Nl spring je bijna alleen tegen beroeps, niet leuk meer hoor.

Tja, daar heb je gelijk in. Ik moet over mezelf zeggen, gelukkig, dat ik me altijd vrij goed heb kunnen handhaven tussen de profs. Ik heb ze wel voorrang moeten geven, maar ik heb ze ook aardig wat keren achter me gelaten. De concurrentie in andere provincies dan NH is inderdaad wat zwaarder, maar ik heb ook wedstrijden in andere provincies bezocht en daar lukte het me ook. Dat is dan ook wel iets om trots op te zijn, als 'amateur' zijnde.
Een tijd geleden waren er jurybijscholingen die ik bijgewoond heb en ik kwam een lange tijd in gesprek met de heer Nico Verwer Cool . Ik heb af en toe echt met mijn oren staan klapperen, wat je dan hoort.
Verder weet ik ook dat er al járen discussies gaande zijn om profs en amateurs te splitsen, maar ik vrees dat die discussies nog járen doorgaan.
Wel jammer, want af en toe ontneemt het gewoon je moed op wedstrijden.
Het leuke is dat je van tevoren aan de hand van startlijsten wel het e.e.a. kunt inschatten: oh, er doen er 24 mee, dat zijn 6 prijzen, de eerste drie prijzen zijn waarschijnlijk voor die, die en die dus heb ik nog 3 kansen op prijs. Leuk voor de kansberekenaars onder ons!!!! Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:48

Ik reed laatst in de B ook 179 punten, terwijl het pas mn 3e wedstrijd was, en het niet eens echt goed ging.
En ik heb echt geen dure pony, misschien 6000 gulden.
Maar toch loopt ie lekker, en heeft ie de potentie om in het Z te lopen.( nu ik nog Lachen )

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 14:49

CGJ12 schreef:
off topic: Ik zal je even uit de droom helpen:

een paard van een paar ton kom je in Nederland maar heel zelden tegen......zeker in euro's.
(ROUSSEAU / SCANDIC en dekhengsten van dat soort niveau),
zeker niet in de B en bijna onmogelijk in de L.

En als ie er van de buitenkant WEL zo uitziet mag je van mij aannemen dat ie van binnen echt wel iets mankeert, want de gemiddelde Nederlanders zou zijn moeder er gratis bijleveren voor dergelijke bedragen.
Conclusie is dan dus dat ie er wel duur uitziet, maar vaak maar een fractie daarvan waard is. (Laat een goede kennis maar eens vragen of een dergelijk paard te koop is........vast niet, want dan komt het uit!)

Ja, daar heb je zeker wel gelijk in. Maar goed, ik vind dat er wel degelijk verschil zit in een paard van 4.000 euro of een paard van 12000. Een paar ton was dan ook zeer overdreven bedoeld maar was bedoeld om het verschil aan te geven. Het is sowieso vaak: wat een gek ervoor geeft (of wat een gek ervoor vraagt). Vaak betaal je ook voor het papier dat erbij zit. Maar ik denk ook dat het zo is dat er aan ieder paard wel íets mankeert, of je nou 4000 of 12000 betaalt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 14:52

Randy01 schreef:
Dus... concluderend... ik kan mijn merrie, die vrij hoog ingesteld is (de ontspanning over de rug lukt nog niet helemaal), spettert qua lopen dus laten uitkomen in de B of de L????

Als mijn paard daarbij ook nog 40 cm afdruk heeft heb ik dan kans op winst in de B of de L????

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:54

Bij de dressuur is het niet alleen die "prof" waartegen je rijdt, maar ook nog eens zijn naam! Een foutje van hem/haar wordt minder snel aangerekend (dat is dan weer de verdienste van die ruiter/amazone)
Bij het springen valt die balk tenminste bij elke ruiter........

Trouwens: een splitsing amateur / prof is in het buitenland normaal.
Hoeft voor mij niet, maar zou in Nederland op vrijwillige basis ingevoerd kunnen worden bij grote rubrieken.
(wellicht kunnen we dan de ruiters en amazones ook gaan scheiden. Maak ik ook nog een keer een kans LOL)
Mensen die zich (volgens de collega) ruiters onterecht inschrijven bij de amateurs worden dan sociaal wel verplicht om te starten in de groep waarin ze horen......

Krjigen we hier in Drenthe wel een probleem in het Z/ZZ springen op de kampioenschappen: 63 starts bij de professionals.......2 bij de amateurs (iedereen wil bij die goede groep horen)!

dressuur geeft een ander probleem: in de praktijk is 80% parttime-professional, maar geloof me, die proberen het allemaal te winnen bij de amateurs... ......gewoon een andere mentaliteit.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:55

Precies Ctal! Ik heb ook geen duur paard (4000 gulden) en ik zit toch eigenlijk elke wedstrijd die ik start in de prijzen (met een half jaar was ik M1). Meestal zelfs bij de 1e 3!

Het gaat er dus niet om hoe duur je paard is maar wat je ermee doet! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:55

nee, want dat werd maar een 6je (zie hierboven) Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:56

Randy01 schreef:
Als mijn paard daarbij ook nog 40 cm afdruk heeft heb ik dan kans op winst in de B of de L????

Het leven bestaat louter uit kansen...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:57

.....maar met 26 zesjes kan je soms wel winnen........ligt aan de tegenstanders

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:57

Lientie schreef:
Precies Ctal! Ik heb ook geen duur paard (4000 gulden) en ik zit toch eigenlijk elke wedstrijd die ik start in de prijzen (met een half jaar was ik M1). Meestal zelfs bij de 1e 3!

Het gaat er dus niet om hoe duur je paard is maar wat je ermee doet! Haha!

Precies. Dan lach je toch om mensen die met een veel duurder paard komen, maar veel lager eindigen...........en daar zal ik dan wel bij horen.....

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:00

Dat heb je goed verwoord CGJ12. We lachen er inderdaad om. Dit is namelijk niet het eerste 'goedkope' paard waarmee ik hoog eindig. Haha!

Nee niet om l*llig te doen. Maar heel veel mensen verkijken zich erop. Een duur paard loopt ook alleen maar goed onder een goede ruiter.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:02

en een duur jong paard moet ook alles nog leren.......die vind die bordjes en die auto net zo eng (meestal nog enger) dan die goedkope.....die halsstrekt voor een 9 (maar dat was weer een andere discussie LOL)

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:05

En al die vaders maar dure paarden voor hun dochters kopen! En vervolgens klagen dat hij niet aan de verwachtingen beantwoord. Hoop frustatie voor dochter en ruiter!

Maar we raken geloof ik een beetje off topic Lachen Lachen Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:07

een beetje?

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:07

OK een heleboel!!!!! Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:35

Het is wel vaak zo dat de hele mooie toch winnen, mijne is gewoon niet zo mooi, maar als ie lekker loopt dan lijkt het wel alsof ie zweeft.Dan toont hij toch nog.
Dat neemt niet weg dat als ik een paard van harry de hengst van de boer heb of van een tophengst, dat je daar mee waarschijnlijk hogere ogen gaat gooien.
Maar voor die 3 jaar dat ik nog bij de pony's rond hobbel hoef ik geen er geen van 10.000 euro.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:35

Ja tis wel vrij off-topic Lachen

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:40

ff of topic nog Knipoog

Oh maar Ctal ook als je over gaat naar de paarden neem er dan de tijd voor om er een te zoeken. Ik weet zeker dat je dan ook voor minder geld een mooi tonend paard kunt kopen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:12

Citaat:
(wellicht kunnen we dan de ruiters en amazones ook gaan scheiden. Maak ik ook nog een keer een kans LOL

Maar dan zit je nog met Wilmer Lanning die ook boven de amazones eindigt... Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:14

is dat een kerel dan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:15

die komt trouwens niet meer uit voor Drenthe binnenkort.......

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:01

citaat CGJ12
Trouwens: een splitsing amateur / prof is in het buitenland normaal.

Haha! bij ons is dat zo, en ik zit in het buitenland Haha!

bvb het nationaal kampioenschap jonge paarden (is vanaf dit jaar maar hoor)

er was een klasse LRV en een open klasse.
daarna reden de beste van LRV tegen de open klasse.
de beste daarvan, die werd dan kampioen.

en, niet altijd waren dat de ruiters van de open klasse! Haha! OK dan!