afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:01

Ik heb ook mijn paard kreupel gehad net voor een cross. Mijn instructrice is de schoondochter vd mevr vh secretariaat en zij zag dat mijn paard kreupel was... Ik netjes afgemeld (3dagen voor de cross) Met echt wel een gegronde reden (schoondochter heeft het gezien en woont naast schoonmoeder) maar moest gewoon betalen! Cross kost meestal 22.50. daarna heb ik nog een cross afgemeld (ongeveer 1.5week voor de cross) en mijn vriend ook afgemeld en toen moest ik 2x 10 euro betalen ipv 50.00! Dat vind ik dan netjes opgelost! Maar soms, zoals die reden van overlijden van familie of paard vind ik gewoon dat je noooooit een rekening moet krijgen!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:04

Toen mijn paard dit jaar erg ziek was (tumor en daardoor vermagerde hij erg sterk) moest ik wel gewoon startgeld betalen mét dierenartsverklaring.
Vond ik een beetje minder. Waren 2 grote wedstrijden met reservelijst.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:07

Mijn paard overleed 1 dag voor de wedstrijd. Hoefde niet te betalen en ze hadden
voor de rest van de wedstrijden meteen mij van de lijst gehaald. Heel netjes!

Nog aan maand geleden kon ik niet starten door een klein wondje op de singelplek. Ik
hoefde hier ook geen startgeld voor te betalen. Super!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:09

gomir schreef:
Ik heb bij één wedstrijd startgeld moeten betalen terwijl ik niet kon starten omdat ik mijn paard net verloren had aan koliek. Bovendien is er iemand van de wachtlijst in mijn plaats gestart dus de vereniging liep geen inkomsten mis. Heb de rekening keurig betaald, maar heb nooit meer gereden bij de betreffende vereniging...

Alle andere verenigingen waren trouwens heel coulant en daar hoefde ik geen startgeld te betalen :n

Heb iets soortgelijks meegemaakt. Had m'n paard in moeten laten slapen vanwege een gebroken been. Van de ene vereniging gelijk het geld teruggestort gekregen, van de andere vereniging bericht gehad dat ik moest betalen (die wedstrijd moest je op de dag zelf betalen).
Ik heb de rekening niet betaald. Heb er nogmaals een mail achteraan gestuurd waarom ik niet gestart ben, daarna ook niks meer van de vereniging gehoord.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:10

gomir schreef:
Ik heb bij één wedstrijd startgeld moeten betalen terwijl ik niet kon starten omdat ik mijn paard net verloren had aan koliek. Bovendien is er iemand van de wachtlijst in mijn plaats gestart dus de vereniging liep geen inkomsten mis. Heb de rekening keurig betaald, maar heb nooit meer gereden bij de betreffende vereniging...

Alle andere verenigingen waren trouwens heel coulant en daar hoefde ik geen startgeld te betalen :n

Jeetje zeg, ik kan me voorstellen dat je dan echt nooit meer naar die wedstrijd toe gaat!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 06:58

Ik hoefde 2 maanden geleden niet te betalen toen ik meteen zodra de startlijst online stond liet weten dat ik niet om 23.00 uur wilde starten en dus niet kwam..
Hoefde niet te betalen, ze vonden het fijn dat ik me meteen afmeldde, iemand van de reserve lijst in mijn plaats gegaan :)

SandravdB

Re: afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:17

Ik heb laatst niet hoeven te betalen, had dag ervoor afgemeld nadat ik me ribben gekneust had door trap van een paard

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:30

Ik kreeg mijn startgeld terug met medische verklaring van de dierenarts, ene keer werd het over gemaakt en andere keer moest ik het op de dag zelf ophalen op wedstrijdsecretariaat en de verklaring laten zien.
Als je zelf ziek bent ofzo krijg je het niet terug. Ik snap het wel, anders kan iedereen dat zeggen en zo proberen terug te krijgen natuurlijk

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:45

De pest is een beetje dat de kosten voor de vereningingen ook erg zijn gestegen (hogere afdracht KNHS, prijzen zijn duurder) en als je je binnen een week van te voren afmeld is alles al aangeschaft en meerdere jury´s geregeld..
Dat is ook de reden waarom wij tegenwoordig mensen vaker toch laten betalen (afh idd van reserves en reden).
Heb ook regelmatig meegemaakt dat mensen af gingen melden zodra ze wisten welke jury er kwam..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:15

Chessie schreef:
De pest is een beetje dat de kosten voor de vereningingen ook erg zijn gestegen (hogere afdracht KNHS, prijzen zijn duurder) en als je je binnen een week van te voren afmeld is alles al aangeschaft en meerdere jury´s geregeld..
Dat is ook de reden waarom wij tegenwoordig mensen vaker toch laten betalen (afh idd van reserves en reden).
Heb ook regelmatig meegemaakt dat mensen af gingen melden zodra ze wisten welke jury er kwam..

Precies, er is natuurlijk een andere kant aan het wel of niet moeten betalen van startgeld.
Als je ziet hoe makkelijk mensen op het laatste moment nog afmelden met allerlei vage redenen dan moet je soms wel streng zijn.
Een concours organiseren kost nou eenmaal vreselijk veel geld.

Ik probeer gewoon een faire afweging te maken en bij zwaarwegende redenen zoals paard dood, ernstig ziek, geopereerd of zelf ernstig ziek dan geen startgeld.
Maar voel je je niet zo lekker of is je paard toevallig een paar dagen een beetje kreupel dan wel betalen.

_braaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:14

Lia_ schreef:
Ik heb in Arnhem zelfs moeten betalen toen mijn schoonvader 2 dagen voor de wedstrijd overleed en dat ging ook nog dmv een brief met een heel naar toontje in de trant van "omdat je niet op bent komen dagen op onze wedstrijd..." terwijl ik gewoon netjes afgebeld heb en de reden verteld heb.
Ben er daarna nooit meer geweest :n

Zal het niet een standaard rekening zijn geweest die ze naar iedereen sturen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:20

Ik heb dinsdag afgebeld voor de wedstrijd van zaterdag, omdat mijn paard niet goed loopt. Moet ook startgeld betalen. 2x 8 euro. Heb aangegeven dat er een da bij is geweest, ik kom 4 x per jaar daar dus ze weten hoe ik ben en altijd zal komen, maar helaas

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 08:59

mijn ervaring is dat je zonder doktersverklaring gewoon moet betalen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:57

Maaike_Ma schreef:
bij een manege hier in de buurt moet je altijd het startgeld betalen ook al ligt er meters sneeuw dat je niet weg kan:S

Op zich wel begrijpelijk, het kost de vereniging ook veel geld om een wedstrijd te organiseren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:09

Heb een keer moeten betalen . Ik had afgezegt omdat we droes op stal hadden. Ik moest betalen want ze vonden dat ik toch gewoon had kunnen starten want wie zegt dat het besmettelijk is.
Ik vind dat je niet hoeft te betalen als er een invaller is. (die is er bijna altijd) Of bv 5euro betalen als je drie dagen voor de wedstrijd af belt.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:14

Ik zou in exloo springen, maar heb me moeten afmelden omdat we ons paard de maandag ervoor hebben moeten laten inslapen vanwege koliek ;(
Heb ook geen rekening gezien. +:)+

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:47

volgens mij is er een zogenaamde "sluitingsdatum" bij veel westrijden als je voor die datum afbeld hoef je niet te betalen maar bel je daarna af dan moet je wel betalen!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:59

kohtje schreef:
Heb een keer moeten betalen . Ik had afgezegt omdat we droes op stal hadden. Ik moest betalen want ze vonden dat ik toch gewoon had kunnen starten want wie zegt dat het besmettelijk is.
Ik vind dat je niet hoeft te betalen als er een invaller is. (die is er bijna altijd) Of bv 5euro betalen als je drie dagen voor de wedstrijd af belt.

Heb in het verleden op een stal gestaan met droes, de eigenaar vertikte het om de stal dicht te gooien omdat hij niet wilde dat het in de regio bekend werd :?
Heb vervolgens de vereniging opgebeld en hun de keuze gegeven.
Deze vereniging was (terecht!) heel blij dat ik om deze rede niet wilde komen en hoefde dan ook geen startgeld te betalen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:28

Ik heb ooit ingeschreven gestaan voor een tweedaags concours. Zaterdag geweest en gestart maar één groot drama. Hele terrein onbegaanbaar, ringen vreselijk slecht. Ik vroeg toen naar de volgende dag en kreeg het advies om smorgens even te bellen de dag erna.

Ik dat gedaan en kreeg toen te horen dat het middagprogramma waarschijnlijk niet door zou gaan of hoogstens 1 proef. Ze vroeg waar ik vandaan kwam (uur rijden) en gaf toen aan dat ik niet hoefde te komen omdat de kans heel groot was dat de boel toch niet door zou gaan.

Kreeg ik een week later een rekening....maar toen ik belde en het verhaal uitlegde, werd deze zo weer ingetrokken hoor, deden ze helemaal niet moeilijk om.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:32

Ik moest wél betalen toen ik tijdens 't inladen een trap gehad had, en daarbij mijn hand had verbrijzelt ;) netjes gebeld en rede uitgelegt. kreeg helaas wel de rekening, ook nadat we gebeld hadden naar hun ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:36

Ik heb ook wel eens gebeld naar een vereniging smorgens vroeg omdat ik al dik een uur aan het laden was en het gewoon niet lukte. Van nijd half jankend uitgelegd, zegt die meneer aan de andere kant joh blijf het proberen en als je hier komt, schuiven we je gewoon ergens tussen!!!

Ik was er zo verbouwereerd van en die bok dus ook, dat ie er zo opliep daarna......dus gewoon nog gaan starten!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:59

Pony had een peesklap gehad, de zoveelste. Mocht meedoen aan de hippiade, daar makkelijk voor kunnen afmelden. Andere simpele buitenwedstrijd heb ik opgebeld, had da verklaring en ze garandeerde me dat ik niet, ze herhaalde niet hoefde te betalen. Maar mooi wel dat ik een rekening kreeg :n overigens niet betaald, mensen kijken me nog altijd vreemd aan en zie ze er, heel eerlijk gezegd, nog wel voor aan dat ik dit jaar, 3 jaar nadien, mijn prijzengeld met ander paard niet gekregen heb...

Dit jaar al meerdere keren moeten afmelden door verschillende dingen. Merrie die blokkade in de rug had en niet eens haar stal uit kon komen, geen rekening. Ruin had botwoekeringen in de voorbenen, moest 6 weken op stal rust, netjes DA verklaring, weer mailtje dat ik niet hoefde te betalen maar wel weer een rekening. Deze wel betaald, secretariaat was een bekende jury uit de buurt :=
Nou zijn wij echt niet zo gek dat we het dan niet betalen, maar vind voor sommige dingen wel een klein beetje belachelijk als je dan nog moet betalen. Meld me altijd netjes op tijd af, zodat ze nog mensen van de wachtlijst kunnen bellen. Maar dan dubbel innen vind ik persoonlijk echt NIET netjes..

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:21

dochterlief zou een van haar eerste wedstrijden starten met haar nieuwe pony,dag van te voren valt ze van haar wave-bord (rot dingen) en zit met haar arm in het gips. Wilde de dag van de wedstrijd toch graag gaan kijken naar haar clubgenootjes, organisatie zag haar met haar arm in het gips en we konden zonder er naar te vragen inschrijfgeld terug gaan halen op het secreatariaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:53

Bijna nergens meer, ook met met dierenartsenverklaring kwam ik laatst achter..
Zou het socialer vinden als ze deel van de inschrijfkosten vragen als zijnde administratiekosten ofzo.
Ik heb een keer een 4 daagse wedstrijd moeten afzeggen, mocht 80 euro aftikken :7
Soms hebben ze genoeg mensen op een reservelijst staan waardoor die plekjes toch wel vol komen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:27

Mijn pony is momenteel herstellende van een longontsteking en ik heb dus ook 3 wedstrijden af moeten melden. Kon ze gewoon afmelden en hoefde niks te betalen, alleen heb ik nog geen coupon terug van eentje >;)