Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 11:16

ik heb me met een stuk of wat wedstrijden opgegeven omdat dat ook ruimschoots op tijd moet en nu wil ik als dat niet door kan gaan mijn eigen plek invullen met een ander paard van mij, zo'n gekke redenering is dat naar mijn idee niet ... :+

Schoentje

Re: Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:50

Echt een hele rare en onprofessionele organisatie is dat! Waarschijnlijk van die mutsen die nooit eerder een wedstrijd organiseerde en er zelf ook geen gereden hebben. Als ze zo doorgaan zullen ze met de komende wedstrijden weinig inschrijvingen krijgen.

Ik werk voor een handelaar, zou een duur grapje worden als ik, voor elk paard dat ik wijzig, dubbel inschrijfgeld moest betalen.
Op de meeste wedstrijden hier in de regio kan ik dan ook inschrijven alleen op naam van de ruiter, dus zonder paardennamen.

Denk dat je de KNHS gerust er over kunt bellen, volgens mij mogen ze geen dubbel startgeld vragen als je het paard wijzigd.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 06:04

En wat zijn dan die extra kosten die ze aan jouw wijziging hebben?? Qua prijzenschaal/ jury etc maakt het helemaal niets uit.
Ik zou dit ook even kortsluiten met de KNHS.
Ik ben ook weleens met een ander paard gestart wegens kreupelheid en heb nooit iets bij hoeven te betalen. Zelfs niet als ik dan in een andere klasse reed.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 06:22

SadyLady schreef:
Wanneer is deze wedstrijd?
Want nu lijkt het een beetje alsof ze bedoelen de sluitdatum van het inschrijven. Terwijl je volgens KNHS reglementen alleen hoeft te betalen als je je afmeld binnen 1 week voor de wedstrijd.

Dit is dus NIET waar!
Het is zo dat wij als vereniging in het vraagprogramma een sluitingsdatum vermelden en dat je na afmelding van die sluitingsdatum dus ten alle tijden verplicht bent om startgeld te betalen.

Wat voor TS zou betekenen dat ze zou moeten betalen als ze heeft afgemeld na de inschrijvingsdatum.
Echter heeft deze vereniging ook de coulance regeling dat er bij overlegging van een DA verklaring geen startgeld verschuldigd is.

Wat betreft het starten met een ander paard vindt ik het een beetje een vreemd verhaal. Bij ons zou het zo zijn dat mits je in dezelfde klasse rijdt. Of een klaas die bij dat jurylid mag worden verreden je gewoon met paard B zou mogen starten! Je gebruikt daarbij je eigen startplaats en bent daarvoor dus gewoon 1malig startgeld verschuldigd. Niet zoals de vereniging in het mailtje vermeld 2x!
Wat betreft de regels weet ik niet precies hoe het zit. Maar vreemd is dit wel!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 11:43

ze geven aan dat als ik met paard B kom, wij een "nieuwe"combinatie zijn. Omdat de wedstrijd al "vol" is en er ook al vijf combinaties wachten, ik dan als zesde op de wachtlijst kom met paard B.
Afijn aangezien ik me ook al op andere plaatsen met paard A op heb gegeven en deze zoals het nu lijkt jammergenoeg binnen een paar weken nog niet mee kan, zal ik dit probleem nog meer tegenkomen en ik ben benieuwd hoe andere verenigingen hierop reageren. Dit was overigens Kollum, 6 november a.s.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:40

Bokt-ers,

Artikel 39 Alg Wedstrijdregl KNHS geeft aan hoe je je moet inschrijven, idd via een volledig ingevulde coupon én dat is dan je inschrijving met die combinatie.
Artikel 43 Alg Wedstrijdregl KNHS is heel duidelijk: afmelden na de sluitingsdatum = startgeld betalen géén uitzondering met veeartsverklaring of wat dan ook.
Als je wel een veearts of doktersverklaring hebt zal de organisatie je uit coulance dan geen startgeld laten betalen (immers deze verklaring kost ook geld)
Maarrreeeee..................ook wij organiseren wedstrijden en idd als men paarden omruilt binnen dezelfde klasse maak ik daar geen bezwaar tegen.
Als je op de wachtlijst staat heb je, je m.i. gewoon te laat opgegeven ( ik zie het zo vaak dat mensen denken dat als ze nog 1 á 2 weken voor de wedstrijddatum inschrijven dat ze nog mee kunnen doen....aangezien je als wedstrijdorganisatie minimaal 6 weken vóór de wed datum alles al moet hebben doorgegeven, info mbt de indoorkalender op de diverse sites staan, kan op tijd opgeven m.i. geen issue zijn!)
Maar goed deze organisatie houdt zich strikt aan het WR en ook daar is wel wat voor te zeggen én het is duidelijk naar iedereen toe.
Aan de andere kant, op het laatste moment heb je ook nog wel veel afmeldingen en dan kun je alsnog mensen plaatsen.
Heb dit al zo vaak meegemaakt, eerst 30 op de lijst (terwijl 32 beter is immers prijs 1 op 4 en dit kost je dan geld) en uiteindelijk starten er 23.......
Had je nog heel wat mensen blij kunnen maken, maar ja het is een individuele sport en sommige denken ook zo lekker sportief mee met anderen (ahum ;) )
Misschien als je zaterdagochtend belt dat je er alsnog bij kunt en 1x startgeld hoeft te betalen. Het is het proberen waard!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:39

Wat vervelend allemaal Alie! Ik snap het gedoe van Kollum niet echt.. Volgensmij willen ze alleen maar geld verdienen? 2x startgeld is niet normaal, ze hebben geen extra kosten.. Andere clubs zouden de naam gewoon veranderen en er zijn genoeg die naamloos opgeven?

Ik had nu dus ook een probleempje met ze. Had me opgegeven voor de M1, maar was inmiddels m2 gestart dus dacht dat kan zo omgezet worden. Mail ik, krijg ik als reactie dat er geen plaats is en dat ik op de wachtlijst moet?
Nou ja het is niet anders, maar de m1 en m2 zijn dezelfde groep met 24 mensen (b is 27?) dus het zou gewoon omgezet kunnen worden.. Het enige is dat de m2 dan 9 mensen heeft en dus 1 extra prijs?

Wel leuk dat je gaat starten, veel succes!

_braaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:07

SadyLady schreef:
Wanneer is deze wedstrijd?
Want nu lijkt het een beetje alsof ze bedoelen de sluitdatum van het inschrijven. Terwijl je volgens KNHS reglementen alleen hoeft te betalen als je je afmeld binnen 1 week voor de wedstrijd.

Dat is niet waar je bent startgeld verplicht zodra de sluitingsdatum van inschrijving geweest is.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:42

Moorke:
artikel 39 lid 3.
Wanneer een deelnemer zich heeft ingeschreven, maar vóór deelname aan die wedstrijd en na het sluiten van de inschrijfdatum moet promoveren of degraderen,
dient de deelnemer aan te tonen aan de wedstrijdgevende organisatie, dat hij in een hogere of lagere klasse dient te starten. Wanneer deze mogelijkheid door de
wedstrijdgevende organisatie niet geboden kan worden, krijgt de deelnemer zijn inschrijfgeld terug.

Maw ze bieden je deze mogelijkheid niet, immers wachtlijst, dus inschrijfgeld niet verschuldigd.
Hoop dat ze dat wel begrijpen.....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:46

Volgende keer dus lekker geen naam (vh paard) opgeven, ben je van het hele gedoe af :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:50

Wat een gezeur zeg! Weten jullie uberhaupt hoeveel werk een organisatie heeft van de wedstrijden en de voorbereiding daarvan?
De regels mbt afmelden en aanmelden zijn duidelijk beschreven....

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:57

Torius16 schreef:
Moorke:
artikel 39 lid 3.
Wanneer een deelnemer zich heeft ingeschreven, maar vóór deelname aan die wedstrijd en na het sluiten van de inschrijfdatum moet promoveren of degraderen,
dient de deelnemer aan te tonen aan de wedstrijdgevende organisatie, dat hij in een hogere of lagere klasse dient te starten. Wanneer deze mogelijkheid door de
wedstrijdgevende organisatie niet geboden kan worden, krijgt de deelnemer zijn inschrijfgeld terug.

Maw ze bieden je deze mogelijkheid niet, immers wachtlijst, dus inschrijfgeld niet verschuldigd.

Bedankt voor het zoeken Torius16!
Ik ga ervan uit dat ik niet hoef te betalen (ook als ik donderdag zeg haal me maar van de wachtlijst af wat voor ze nog wel een reden zou kunnen zijn), tenzij ik mag starten natuurlijk. Anders zoek ik volgende keer wel een andere wedstrijd.

Heel veel succes Alie!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:51

Nibbit schreef:
Wat een gezeur zeg! Weten jullie uberhaupt hoeveel werk een organisatie heeft van de wedstrijden en de voorbereiding daarvan?

dat weet iedereen denk ik wel. Maar ik snap ook de TS, als ze wil starten in dezelfde klasse maar met een ander paard dan doe je toch niet moeilijk. Bij ons maakt dat totaal niet uit, ook al zou het een andere klasse zijn.

@ts, heb je de KNHS gemaild?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:13

Nibbit schreef:

Maar hoe groot is het probleem om even een kleine aanpassing te maken? Ze was ruimschoots voor de wedstrijd om door te geven dat het een ander paard betreft. En zolang bij mij de startlijsten nog niet on-line staan maak ik er geen probleem van. Ik weet dat ik er dan ook best veel werk aan heb. Want als de betrokken persoon in een andere klasse start met het andere paard dan moet er nog wel eens wat geschoven worden.
Pas als de lijst definitief is kom ik wel eens met een probleem. En kan het dus ook niet altijd. Maar die zet ik vrijdags voor de wedstrijd van zondag pas on-line. Dus tot die tijd kan er nog vanalles worden veranderd.

Sommige secretariaten maken ook moeilijkheden die er niet zijn!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:36

ponyparadijs schreef:

Mee eens ;) maar sommige ruiters zijn ook wel errug makkelijk..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:39

Nibbit schreef:
ponyparadijs schreef:

Daar ben ik het ook mee eens

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:50

Moorke schreef:
Torius16 schreef:
Moorke:
artikel 39 lid 3.

Bedankt voor het zoeken Torius16!
Ik ga ervan uit dat ik niet hoef te betalen (ook als ik donderdag zeg haal me maar van de wachtlijst af wat voor ze nog wel een reden zou kunnen zijn), tenzij ik mag starten natuurlijk. Anders zoek ik volgende keer wel een andere wedstrijd.

Heel veel succes Alie!

Er is natuurlijk wel een verschil tussen MOETEN (max van 30 wp's bereikt) en WILLEN (meer dan 10 wp's bereikt, maar nog geen 30) promoveren.
Zou daar nog even navraag naar doen, voordat ik een hoop soris zou schoppen als ik jou was.

Ik zie overigens het probleem voor de organisatie ook niet zo, behalve als ze alle prijzen al zouden
hebben laten maken. dus 2 voor de M2 uitgaande van 8 starts en 4 voor de M1, uitgaande van 16 starts.

Groetjes Sjolvir.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:20

Wij organiseren ook wedstrijden en doen idd niet zo moeilijk.
Ik weet dus 'wat een werk' het is qua organisatie en daar kies je voor als je in een wedstrijdcommissie zit.
Als je wat flexibel bent dan is het geen enkel probleem om een rubriek vol te krijgen (klasse Z laatste keer 40 starts voor een avond.... :D)
Maar goed dat is een voor iedereen een keuze hoe strak je de regels hanteert en idd je zal zien dat, dat op termijn starts kost.
Wij brengen heel veel verschillende paarden uit in diverse klassen en hoe flexibeler een organisatie, hoe leuker het is om je voor een wedstrijd in te schrijven.
De reglementen zijn wel heel duidelijk, maar als we ons helemaal aan de reglemente wijden........
Hoeveel van jullie haalt compleet in tenue zijn/haar prijs op? Weining denk ik en ook dat staat toch ook écht in de reglementen ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:26

Torius16 schreef:
Hoeveel van jullie haalt compleet in tenue zijn/haar prijs op? Weining denk ik en ook dat staat toch ook écht in de reglementen ;)

Inderdaad! Maar wat betreft de inschrijvingen gaan ze zich ineens wel aan het reglement houden!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:41

Petulan schreef:
Volgende keer dus lekker geen naam (vh paard) opgeven, ben je van het hele gedoe af :j

dat kan volgens mij niet omdat je de startcoupons op moet sturen met alle gegevens erop....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:41

Ik vind het wel weinig flexibel van een secretariaat als je ene paard geblesseerd is en je hebt een andere waarmee je kunt starten, dat je dan dubbel startgeld moet betalen, heb dit zelf ook een paar keer gehad, maar nog nooit dubbel startgeld hoeven betalen...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:42

Nibbit schreef:
ponyparadijs schreef:

Ja dat zal ook echt wel zo zijn.... Ik zelf ga er wel heel serieus mee om omdat ik ook maar heel af en toe op een zaterdag vrij mag.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:43

Lante schreef:
Ik vind het wel weinig flexibel van een secretariaat als je ene paard geblesseerd is en je hebt een andere waarmee je kunt starten, dat je dan dubbel startgeld moet betalen, heb dit zelf ook een paar keer gehad, maar nog nooit dubbel startgeld hoeven betalen...

Yvonne...ik kan bij de DA een verklaring van P.S.Dali komen halen dan hoef ik zijn startgeld niet te betalen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:48

Dat scheelt, maar kost het je dan ook wat..? Mijn paard had laatst een dik been, ben die dag niet gestart en heb twee proeven betaald (20,00).
De DA erbij doe ik niet meteen; ten eerste was het paard niet kreupel, dus een paar keer per dag afspoelen is dan vaak voldoende, om de DA verklaring hoefde ik hem ook niet te laten komen, want een bezoekje van de DA is duurder dan het inschrijfgeld van twee proeven.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:50

had de chiropraktor bij mijn paard, die voorafgaande het paard eerst aan de longeerlijn wilde bekijken, zij constateerde dit. Toevalligerwijs kwam Broersma toen om te enten dus die heeft het ook gezien. Vervolgens heb ik hem een mailtje gestuurd of hij dit schriftelijk wilde bevestigen, dat was geen probleem dus vandaar. Anders zou ik het natuurlijk niet hebben gedaan dan wordt de lak duurder dan de brief..