ssang young

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: ssang young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:45

Als ik het zo lees zijn er best wat mensen die nogal problemen hebben met deze auto's... Zat er juist ook wat naar te kijken... :')

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:20

Alane schreef:
Karreman schreef:
Wat ik heb begrepen is dat ze nog steeds gemaakt worden voor de aziatische markt alleen het schijnt dat ze niet meer aan de europese milieu-eisen kunnen voldoen en daarom worden ze hier niet meer verkocht.

Toch wel vreemd als het Ssangyong failliet zou zijn?

Ze hebben in een failliesement verkeerd, de Nederlandse en Belgische importeur zijn beide failliet..

Maar de nieuwe korrando is zekerweten voor ook voor de europese markt beschikbaar.

En voor de onderdelen van mijn korrando zijn we door een NL-dealer gewezen op een duitse dealer hier in de buurt... dus geen problemen :)

Ze zijn volgens mij overgenomen door een grote Aziatische autofabrikant, ik meen Mahindra of zoiets, en zullen dus gewoon doorgaan met produceren

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:29

mellamoshan schreef:
Als ik het zo lees zijn er best wat mensen die nogal problemen hebben met deze auto's... Zat er juist ook wat naar te kijken... :')

Bij alle merken heb je mensen met goede en slechte ervaringen.Ik heb nog altijd een landrover-hart, maar daar heb ik toch wat slechte ervaringen mee. Ooit een nieuwe LandRover discovery 300td gekocht na eerst 3 jaar in een 200 tdi te hebben gereden.. Binnen het eerste jaar 3 maal de wegenwacht erbij gehad, problemen met de brandstof opvoer pomp en na 1½ met 60.000 km lag de koppeling eruit.Allemaal wel garantie/coulance gevallen maar je verwacht het niet bij een nieuwe 4 x 4. beurten verschrikkelijk duur en ben toen overgegaan naar ssang young. Rij nu ong 12 jaar (45000km per jaar hoofdzakelijk zonder aanhanger) dat merk en ik ben er nog steeds super tevreden over.

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:35

Ik weet dat LandRover inder een minder goede auto is. Althans het zijn goede auto's, alleen hebben héél vaak reparaties. Een kennis is manager in landrover en volvo garage, een wereld van verschil tussen die twee. Een landgrover is alleen gewoon een super liefhebbersauto!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:00

Wij hebben deze zomer een Musso voor 2500 gekocht en tot nu toe geen klachten. Net de APK gehad en die is ie zpnder problemen doorgekomen.
Prima auto, duur in verbruik en WB. Maar ook al staat ie 3 weken stil, het is starten lopen en het trekt als een tierelier.

na onze dure mercedes E Combi met steeds electronische storingen is dit een heerlijke wagen. Alleen al omdat ie zonder problemen start.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:05

Petpet schreef:
Ik weet dat LandRover inder een minder goede auto is. Althans het zijn goede auto's, alleen hebben héél vaak reparaties. Een kennis is manager in landrover en volvo garage, een wereld van verschil tussen die twee. Een landgrover is alleen gewoon een super liefhebbersauto!!

correctie, ze hebben meer aandacht nodig dan ze meestal krijgen. Maar als ik het hier zo lees lijkt een Ssang Yong nauwelijks beter, met het verschil dat onderdelen voor een land Rover geen enkel probleem zijn.

Maarre, het ging TS om de kosten. Hoe je dan bij Ssang Yong uitkomt is me niet helemaal duidelijk, je zou dan namelijk eerder bij een Toyota uit moeten komen. Even slikken voor de aanschafprijs en 'm daarna natuurlijk wel goed (laten) onderhouden, maar uiteindelijk is het een relatief goedkope auto..........

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:10

Wij hebben een korrando te koop
komt uit 2000. Staat ook op marktplaats, ff zoeken.
Ho, zie m er niet meer opstaan??
Misschien was er dan al een koper voor??
Maar deze auto's zijn wel erg prijzig als je m niet op grijs kenteken hebt.
Wij hadden een diesel.
Misschien is een benzine iets? En dan om laten bouwen tot gas (hemi moter?)

hoeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:50

Tis maar net wat je wilt lezen ikke, er staan minstens zoveel positieve reacties over dit merk. Onze Korando hebben we nu 4 jaar zonder problemen. Alleen wel jammer dat ie niet meer onder het grijze belastingtarief valt, echter dat probleem hebben alle 4 x 4 s nu. We hebben nu wel een beetje spijt dat we destijds geen 3.2 automaat op bezine gekocht hebben. ;(
En de toyota's zijn idd ook hele goeie wagens

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:21

Petpet schreef:
Ik ben op zoek naar een goede auto, die niet duur is in onderhoud en die redelijk zuinig rijdt
Nu ben ik uitgekomen op een ssang yong.
Ik zou graag wat ervaringen over kosten en over het rijden met een dergelijke auto hebben!

Heeft er iemand een ssang yong (korando, musso, rexton...)?

Ik ken iemand die een rexton had, nieuw gekocht en na een dik half jaar heeft ze hem verkocht omdat ze het ene probleem na het andere had.
Ik zou je willen adviseren om eens bij Subaru naar de Forester diesel te gaan kijken, hij voldoet aan jou eisen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:35

De Forester mag lang niet zo veel trekken als SSang Yong.
Voor ons in ieder geval te weinig. Wij moeten in ieder geval 2500 kg kunnen trekken.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:09

Dat is wel een voordeel van de korando.
De mijne 1.9 diesel mag 3500 kg trekken. *D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:07

MarcR schreef:
Petpet schreef:
Ik ben op zoek naar een goede auto, die niet duur is in onderhoud en die redelijk zuinig rijdt
Nu ben ik uitgekomen op een ssang yong.
Ik zou graag wat ervaringen over kosten en over het rijden met een dergelijke auto hebben!

Heeft er iemand een ssang yong (korando, musso, rexton...)?

Ik ken iemand die een rexton had, nieuw gekocht en na een dik half jaar heeft ze hem verkocht omdat ze het ene probleem na het andere had.
Ik zou je willen adviseren om eens bij Subaru naar de Forester diesel te gaan kijken, hij voldoet aan jou eisen.

En ik ken iemand die Nissan had en van de ene ellende in de andere viel... en zo ken ik iemand met een KIA, etc etc..
Bij ieder merk en type zijn er auto's die schijnbaar of op maandag morgen gemaakt zijn of maadagmorgen onderdelen hebben....

En dat zegt niets over het merk zelf.
Ook ik ken iemand met die een Musso had, ook veel ellende me gehad, heeft verkocht en een andere gekocht... niets geen problemen mee gehad.

Ik heb mijn Korrando, weinig onderdelen nodig gehad en probleemloos kunnen krijgen, aldus de garage (en hier zijn SsangYongs iets zeldzaams..) In Nederland kan het problematiser zijn maar dan vanwege het feit dat NL geen importeur meer heeft, evenals België.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:01

Wij hebben ook een ssang nog nooit problemen gehad

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:35

Nieuwe onderdelen voor de Ssangyong is geen probleem. Deze zijn nog volop verkrijgbaar bij WER-parts in Vaasen!!
http://www.wer-parts.nl/site/dut/content
Ook het nieuwe model Korando is al weer onderweg naar nederland.
Dus dat hoeft geen belemmering te zijn om een Ssang Young te kopen

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 11:43

Ik woon in Beglie en er is hier op 10min en ssang young garage, dus dat is ook geen probleem. Maar ik heb toch besloten om maar geen grote slurpre te kopen... ik hou het bij een kleinere die een anderhalf kan trekken, voor die ene keer dat wij de 2 paards nodig hebben ^^

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:59

Wij rijden een Nissan Terrano uit '05 met 3.0Di motor op geel kenteken.
Met trailer rond de 1 op 10, zonder had ik 'm laatst op 1 op 14,5!
Maar dan ben ik een rustige rijder. De 3 liter leent zich ook prima om een dot gas te geven.

Wij hebben er geen problemen mee, loopt prima. Mag 3ton trekken en doet dit ook fluitend!
En dat met 7 zitplaatsen :)
Nissangarages vind ik niet heel duur met het onderhoud.
Verder is het even slikken wanneer de rekening van de wb op de mat valt, maar dat is met al die 4x4's.

Maar een zuinige, goedkope 4x4 die ook nog eens wat aan de haak mag bestaat niet.

Wij zijn op de Nissan gekomen. Die stond op ons lijstje naast Ssang youngs, Hyundai terracan en nog wat andere. Maar de Nissan reed het meest fijn. Ik schrok wel van de Ssang young's! Hoeveel speling die overal op hadden zoals stuur en versnellingsbak. Dit ware jonge, gebruikte!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:08

Ik heb eenKorando 2.9 TD Intercooler en ik ben der echt super blij mee. hij trekt mijn trailer goed. Ja verbruik is hoog.. Loopt ongeveer 620 km op een volle tank.. (als ik geluk heb) Verder qua onderhoud weinig problemen. Hier en daar wat kleine dingen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:25

620 km op een volle tank vind ik netjes voor zo'n auto Dat is ong 1:9,5 toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:26

Karreman schreef:
620 km op een volle tank vind ik netjes voor zo'n auto Dat is ong 1:10 toch?

Het ligt eraan hoe groot de tank is :D
vaak ligt er in grote slurpers al automatisch een wat grotere tank.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:28

Als een tank er in een tank dik 60 liter gaat vind ik het niet goedkoop.
En zeker niet voor diesel.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:33

Nee dat klopt maar dat is inherent aan dit soort auto's maar als je dan weet dat ander 4 x 4's 1;7 rijden valt het nog mee
En als jij hard werkt eet en drink je ook meer;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:52

Karreman schreef:
Nee dat klopt maar dat is inherent aan dit soort auto's maar als je dan weet dat ander 4 x 4's 1;7 rijden valt het nog mee
En als jij hard werkt eet en drink je ook meer;)

Maar ook als ze niets hoeven te trekken lusten ze wel een slokje ;)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:08

Ja heb je gelijk in, maar zoals ik al schreef is dan inhernt aan dit soort auto's

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:55

Onze Nissan heeft een 80 ltr tank.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:42

en wat is nu een goed auto voor ongeveer 1000/1100 kilo?
hoef geen 4x4 te zijn ofzo
denk zelf aan een station auto ofzo
misschien een golf station of een ford escord station ofzo

iemand suggesties?