Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

PercyLeen schreef:Dat je Z hebt gereden wil niet zeggen dat je beter rijd dan een B ruiter hoor! Ik zie soms combinaties rond sturen in de Z dat ik denk 'ohw my god, hoe ben je daar terecht gekomen'. Helemaal als we kijken naar de springsport, daar rijden soms stuntpiloten rond, dat heeft niks meer met opleiden van een paard te maken
Waarom staar je je zo blind op het Z niveau? Geniet van het paard dat je rijd en geniet en leer van elkaar en kijk waar het jullie brengt!
.
.
Het waren wel een beetje statussymbolen. Nu kijk ik er anders tegen aan, er komen steeds meer goede paarden en de Z-rubrieken zitten veel voller dan toen ik voor het eerst Z reed. Nu rijd ik gewoon met een helm en een trensje in het Z.
Fitzroy schreef:Ach, er zijn volksstammen die het Z niet halen, dus ik denk dat je er best een beetje trots op mag zijn.
Ik vind dat er nu wel heel denigrerend over gedaan wordt. Je moet het allemaal wel zien te halen (en dan ga ik dus niet uit van ruiters die gelijk Z mogen starten) en daar gaat als je geen kant-en-klaar paard hebt, een hoop training aan vooraf.
Ik vind het dus niet meer dan normaal dat mensen er trots op zijn dat ze Z mogen starten.
ambre schreef:Tuurlijk is het Z leuk!Zeker als het de eerste keer is.
Helaas kom je er al snel achter dat het niet zo is dat nu alles voor elkaar is.
Het is nog steeds hard oefenen en als het goed is ga je steeds beter voelen wat er allemaal mis gaat.

hoe hoger, hoe sneller je vertrouwen van een paardeneigenaar krijgt (stom vind ik want een ruiter die geen dressuur rijd hoeft niet per defenitie slecht te rijden!) Das overgins ook 1 van de redenen dat ik nu ga lessen, ben t zo zat dat t zo belangrijk is zelfs bij receatie paarden! terwijl ik een dier overal langs krijg, niet loop te trekken in de mond, niet als een idioot zit te trappen en slaan enc... mn gevoel met onze trouwe grote viervoeter is gewoon perfect en heb een dier ook echt wel onder controle buiten.LindyH schreef:Ik zou het ook zeker doen. Je weet niet of je ooit nog een paard tot je beschikking krijgt waarmee je de mogelijkheid hebt. Ookal lijkt het nu zo normaal dat je er eigenlijk van schrikt.![]()
Kijk er niet te veel tegenop. Als je winstpunten in de M2 hebt dan mag je aannemen dat men je klaar vindt voor het Z.
.
.