Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CGJ12 schreef:Het zou veel meer moeten gebeuren dat beginnende ruiters een Z-paard gingen rijden. In Nederland is het "normaal" dat een 16-jarige ponyruiter begint met een 3-4 jarig paard. Op zich is daar niks mis mee, maar in de VS en Duitsland gaat dat echt wel anders.
Een "schoolmaster" is daar erg gewild en alle goed te rijden Nederlandse >10-jarige Z2-paarden vertrekken om die reden naar het buitenland.
Wat mij betreft mocht er wel een mentaliteitsverandering komen in Nederland.
Citaat:CGJ12 schreef:
Het zou veel meer moeten gebeuren dat beginnende ruiters een Z-paard gingen rijden. In Nederland is het "normaal" dat een 16-jarige ponyruiter begint met een 3-4 jarig paard. Op zich is daar niks mis mee, maar in de VS en Duitsland gaat dat echt wel anders.
Een "schoolmaster" is daar erg gewild en alle goed te rijden Nederlandse >10-jarige Z2-paarden vertrekken om die reden naar het buitenland.
kattebeest schreef:als je ooit L2 gestart bent mag je geen B meer rijden.
dan start je met een ander paard (bvb een jong paard) in de L1.
anders is het als het niveau van het paard hoger ligt dan die van het paard.
je start in de gezamelijkst hoogste klasse. dus ben jij B (of heb je nog nooit wedstrijd gereden) en je paard bvb M dan moet je in de B starten.
wat volgens mij dan niet eerlijk is: voor een bepaalde vereninging (vb LRV) kan je al Z rijden en bij het HROV (bvb) mag je dan een E4 starten en omgekeerd.zo'n lui doen het dan enkel om het geld bij de HROV!
Sjuimpje schreef:Het ligt allemaal maar net aan het paard,
ik heb hier een zadelmakke en een Z paard, ik durf te wedden dat je met de zadelmakke zo weg rijdt, van dat Z paard weet ik het zo net nog niet
CGJ12 schreef:Het zou veel meer moeten gebeuren dat beginnende ruiters een Z-paard gingen rijden. In Nederland is het "normaal" dat een 16-jarige ponyruiter begint met een 3-4 jarig paard. Op zich is daar niks mis mee, maar in de VS en Duitsland gaat dat echt wel anders.