Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
doerakje schreef:Zolang je paard niet zweet zie ik niet in waarom niet, als je al vind dat een paard met 220 het warm heeft zal ik mijn mond helemaal maar houden.
Wel wil ik vermelden dat ik een 18 jarig paard heb met artrose in hals rug en schoft en dat hij dus erg goed warm gehouden moet worden. en nee mijn paard zweet niet, en ja dat weet ik erg zeker
M_i_R schreef:qua oververhitten van je paard hangt het er ook wel een beetje van af hoe hij buiten staat. die van mij staat op een relatief open stuk grunneger laand waar de wind behoorlijk overheen komt. Eind augustus heb ik haar wel eens rillend op d'r beentjes op de wasplaats gehad omdat de regen en de wind samen echt koud waren.
Wbt de hals, die heb ik ook op maar als het een mooie dag is gaat die gewoon af en heeft ze alleen het dek op
M_i_R schreef:qua oververhitten van je paard hangt het er ook wel een beetje van af hoe hij buiten staat. die van mij staat op een relatief open stuk grunneger laand waar de wind behoorlijk overheen komt. Eind augustus heb ik haar wel eens rillend op d'r beentjes op de wasplaats gehad omdat de regen en de wind samen echt koud waren.
Wbt de hals, die heb ik ook op maar als het een mooie dag is gaat die gewoon af en heeft ze alleen het dek op
Suzan_bobar schreef:M_i_R schreef:qua oververhitten van je paard hangt het er ook wel een beetje van af hoe hij buiten staat. die van mij staat op een relatief open stuk grunneger laand waar de wind behoorlijk overheen komt. Eind augustus heb ik haar wel eens rillend op d'r beentjes op de wasplaats gehad omdat de regen en de wind samen echt koud waren.
Jeps, de mijne ook, echter vergeet niet dat de paarden toen nog compleet in zomervacht waren. Ik heb in aug. de mijne ook onder een 100g deken gehad en meneer had het net warm genoeg,.... Nu echter heeft hij zoveel meer vacht en loopt hij zonder deken. Augustus is gewoon een extreme maand geweest wat dat betreft en mag in mijn ogen zeker niet als normaal of als voorbeeld genoemt worden.
TS, kijk naar je paard,... Let op zijn haren, voelt hij koud aan de oren of in zijn oksels? Dan een deken, zo niet, dan lekker zonder laten en de dekens bewaren voor guurdere dagen.

vooral dat laatste is belangrijk! 
Nu zit ie gewoon nog kort in het haar. z'n hals is wel wat langer/dikker dan de stukken die onder de deken zitten.
biancavos schreef:kan je niet beginnen met de staldeken en daarover de regendeken? en dan s'avonds alleen de regendeken eraf halen.