Urielle schreef:Offtopic maar ben wel benieuwd hoe je dat bij de KNHS voor elkaar hebt gekregen Alane![]()
Ik zat destijds met ongeveer hetzelfde met een startkaartaanvraag voor een Belgisch paard (chip hoefde nog niet in Belgie, in Nederland wel, paard was gechipt maar er stond geen stempel van het stamboek op de sticker, maar volgens het onderdeel van het reglement wat jij hierboven kopieerde hoefde het dier niet eens gechipt te zijn.) Heb dat paard toen ook maar in orde laten brengen met veel vijven en zessen omdat er zo moeilijk gedaan werd.
gebeld en gemaild, en weer gebeld en toen weer gemaild en toen was het gepiept.
Ik heb ze eerst gebeld, heel verhaal uitgelegd en ben toen terug gebeld met 'groen licht' de papieren moesten opgestuurd worden. Alleen was dat net NA de invoering van de regel dat alleen nog online startkaarten aangevraagd kunnen worden. Dat ging toen mis, weer gebeld en toen de alles gescanned en gemaild (door secretaresse van de LRV) echter was de betreffende dame er niet (ziek geloof ik) en dus ging het wederom mis. Toen een mailwisseling gehad (beetje over en weer over met regels en reglementen) wederom spul op de mail en niets weer gehoord. Wederom gebeld hele verhaal weer gedaan en toen konden we gelijk mailen naar de dame die ik gesproken heb, en binnen no time was het toen voor elkaar.
Ik ben af toe een beetje erg standvastig en had met dit paard alle tijd omdat het net zadelmak was.
"Onze" vereniging heeft nu 2 paarden met startkaart maar zonder transponder.
En nummer 3 (mijn 2e) zal volgend jaar volgen.
Ik ben niet tegen chippen, absoluut niet, maar vind het eerder jammer geld om te laten chippen als het niet nodig is.
Uiteraard voldoet mijn paard aan alle regels van zowel NL als Duitsland qua paspoort.
En ja ik heb een kopie erbij van de regels