Dekenmodel of streepmodel scheren en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Dekenmodel of streepmodel scheren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:30

Vorige week mijn arabier in model 6 geschoren, maar hoofd ongeschoren gelaten en de schouder juist een fractie hoger. Vorig jaar dit model ook gedaan, maar toen had ik wel de singelstreek geschoren en de buik niet. Nu wel want het duurde ook heel lang voor de buik op droogde en dat werd vies en klef :\
Mijn paard heeft het totaal niet snel koud dus die stond afgelopen zondag, ondanks het half geschoren zijn en met maar een 100gr deken op, te puffen van de warmte :')

flodje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:04

hallo
ik ga mijn tinker ook scheren en ik zit te denken aan nummer 10 is daar een deken met voering voor nodig? *D

Woody2015

Re: Dekenmodel of streepmodel scheren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 08:39

Nou ik heb inmiddels mijn haf geschoren, onderkant/helft hals en een stuk borst weg, tussen de benen en bij de singel weg.
Het scheelt echt enorm met rijden, een wereld van verschil.

Ik overweeg nu om dus toch de streep door te trekken naar achteren, aangezien hij nu nog in de lies zweet, maar 100 procent zeker weet ik het nog niet.

Ik heb het overigens met een Liscop 3000 gedaan ( 350 watt ) en heb nu zelf een 2dehands Hauptner Rapide 120watt gekocht zodat ik het voortaan kan bijhouden en zelf kan doen.