nieuw paard betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:46

Ik heb mijn paard verkocht en het is contant betaald, het paard ging namelijk het hek niet uit voordat het betaald was. (niet uit slecht vertrouwen maar het ging me gewoon om te veel geld)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:47

Ik had bij de koop van mijn paard afgesproken dat het paard naar mij toegebracht zou worden. Bij aflevering heb ik contant betaald.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:50

iedereen heeft dit het liefst contant.

want wat zwart is moet zwart blijven. anders mag je er ook nog belasting van betalen.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:51

Nou ik zit bij de ING bank, dus daar kan het allemaal nog wel eens een paar dagen duren voor het geld overgemaakt is, dat is wel lastig!

robert45 schreef:
iedereen heeft dit het liefst contant.

want wat zwart is moet zwart blijven. anders mag je er ook nog belasting van betalen.

Hoezo is het geld dat je voor je paard krijgt zwart? Daar hoef je toch nooit (officieel) belasting over te betalen?

robert45

Re: nieuw paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:55

officieel zou je dat bij je inkomsten moeten opgeven en wanneer dit een bepaald bedrag is dat moet je daar belasting over betalen.

reken maar dat de meeste mensen het geld het liefst cash hebben. gewoon het bedrag opnemen in grote biljetten. Berg het goed op in de auto en klaar is het.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:29

Eerste paard had geen papier/paspoort (chip e.d. was toen nog niet verplicht hier). Toen ik hem kocht, ben ik nog wel 3 maanden bij de oude eigenaars op stal gebleven; het waren vrienden, dus dat scheelt.
Tweede paard werd gebracht, en heb ik contant betaald (even naar de bank gebeld met de melding dat ik op die dag dat bepaald bedrag kwam halen, en of dat een probleem was. Was het niet, ik had net zo goed kunnen binnenlopen en het zo meenemen).
Derde paard (veulen) ben ik zelf gaan halen, en daar ook contant betaald.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:36

SadyLady schreef:
Ik vind het namelijk toch niet zo fijn om enkele duizenden euro's over straat te moeten. Maar om het geld over te maken voordat je het paard hebt, is ook niet zonder risico.

Tja, maar ik vind het niet zo fijn om het via de bank te krijgen en vervolgens de belastingdienst nog een plezier te moeten doen. Handje contantje vind ik als particuliere verkoper het meest prettig.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:36

Ik betaal ook liefst contant :)
Maar heb nu geen gek dure paarden gekocht en was met mn vriend en de auto dus hoefde er nie mee over straat :)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:38

Mijn paardje is gebracht door de eigenaren des tijds dus toen ze hier op stal stond hebben we het geld gelijk overgemaakt waar de mensen dus eigelijks bij waren..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:44

bij ons zijn alles contant betaald behalve mijn paard.
Toen is het overgemaakt (ging over grotere bedrag) Toen hij gebracht was is het die avond overgemaakt.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:16

ik heb het even opgezocht en ik denk dat tot 2000 euro je geen gezeur zal krijgen via de belasting (mits je het geld afdoet als 'schenking'). maar alles daarboven moet je officieel wel belasting over betalen.

dus zal waarschijnlijk toch wel contact gedaan worden dan.

Stel het gaat om een bedrag van 3000 euro. In welke biljetten zou je zoveel dan geven?
30 x 100
15 x 200
6 x 500

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:20

Ik heb mijn paard contant betaald, oude eigenaresse kwam het paard trouwens brengen, dus stond al in de stal voor het geld over de tafel kwam (bij een kopje koffie). Heb wel laten tekenen dat ik het paard voor het desbetreffende bedrag had gekocht (en dus niet gejat oid...) niet uit gebrek aan vertrouwen, maar gewoon puur voor de zekerheid.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:21

pearlie schreef:
Ik heb mijn paard contant betaald, oude eigenaresse kwam het paard trouwens brengen, dus stond al in de stal voor het geld over de tafel kwam (bij een kopje koffie). Heb wel laten tekenen dat ik het paard voor het desbetreffende bedrag had gekocht (en dus niet gejat oid...) niet uit gebrek aan vertrouwen, maar gewoon puur voor de zekerheid.

wat had je in dat 'contractje' staan?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:22

100 euro biljetten kan je overal eigenlijk wel kwijt.

200 en 500 gebruiken we alleen op de paardenmarkt. Verder zijn er bijna geen bedrijven die ze aannemen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:24

SadyLady schreef:
pearlie schreef:

wat had je in dat 'contractje' staan?

Ongeveer zoiets (het is inmiddels 4 jaar geleden):
Ondergetekende verklaart het paard (naam, gegevens, etc) op (datum) verkocht te hebben aan (mijn naam) voor het bedrag van (...) inclusief toebehoren. Dit bedrag is contant voldaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:30

Misschien heeft de particulier of (kleine) handelaar liever contant en de grotere bedrijven liever niet of het maakt niet uit. Zij betalen die belasting immers toch wel is mijn ervaring in ieder geval.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:33

mijn paardje heb ik ook contant betaald.
maar toen mijn vorige paard verkocht werd hebben ze een cheque uitgeschreven.

Zo'n boekje schijn je bij je bank op te kunnen halen,
dat is hartstikke makkelijk je hoeft de cheque alleen nog bij je bank in te leveren.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:36

Zo'n cheque zou ik niet aannemen. Stel dat hij ongedekt is, dan heb je geen geld, maar ook geen paard.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:37

wij hebben contand betaald dan weet je zeker dat ie het heeft

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:40

fjordnina schreef:
Zo'n cheque zou ik niet aannemen. Stel dat hij ongedekt is, dan heb je geen geld, maar ook geen paard.

Contant geld kan ook vals geld tussen zitten.
Ik heb ook eens een cheque gehad die we niet vertrouwde mee naar de politie geweest en was inderdaad nep.
met internetbankieren kan je ook je geld terug laten storten op een of andere manier.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:36

Jordy, met internetbankieren kan je het geld niet laten terugstorten als je het zelf hebt overgemaakt. Alleen als je een bedrijf hebt gemachtigd het geld van je rekening te halen ( incasso heet dat) en je bent het er niet mee eens, dan kan je dat terughalen.
Die cheques bestaan volgens mij niet meer voor particulieren van gewone banken, ik denk dat alleen Western Union daar nog aan doet, maar dat is eigenlijk altijd ongedekt geld, dus die moet je nooit en te nimmer aannemen ( en dus ook niet uit laten schrijven, niemand gelooft meer dat die cheques kloppen).
Nee, of contant geld of internetbankieren, en gewone opdracht doet er voor zover ik weet maximaal een dag over tegenwoordig en een spoedopdracht is er dezelfde dag nog, maar daar betaal je kosten voor aan de bank. ( Bij bv. ABNAMRO kan dat ook via internetbankieren, geen idee hoedat bij andere banken zit).

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:39

Jessix schreef:
Ik heb mijn laatste paard uit Portugal geïmporteerd. Uiteraard moest hij betaald zijn voor hij op transport ging. Ik heb de overboeking via internet gedaan, uiteraard met schriftelijke nota's.

Hier precies hetzelfde, via postkantoor met bewijs van betaling. :)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 08:58

Ja dat zou ik ook nog wel kunnen doen. het geld de dag ervoor over laten maken bij de bank met bewijs van betaling, want mocht het geld dan nog niet op de eigenaar z'n rekening staan, dan heb ik in ieder geval bewijs dat het betaald is.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:06

Ik bankier ook via ING, en als ik naar de Rabo bank overmaak, staat het er meestal een paar uur later op, iig via internet ;)

Je kunt idd een uitdraai maken van je afschrift, waarop staat dat jij het betreffend bedrag over hebt gemaakt. Hebben de verkopers het geld dan nog niet op de rekening staan, kun je wel aantonen, dat je het overgemaakt hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:16

Ik zal nooit een paard contant betalen, ik maak het geld gewoon over via internetbankieren. Mochten de oude eigenaars ineens problemen maken dat je het niet betaald hebt, dan heb je tenminste een bewijs dat je betaald hebt. Je weet het maar nooit tegenwoordig.