Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

armanike schreef:ik heb toevallig maanden bij een handelstal gereden. toevallig was de vader van de eigenaar een slachter. En ja hoor hij zette genoeg pony's en paarden in die handelstal te koop . het gebeurt dus wel echt.
Oke dan misschien maar eens bij een markt gaan kijken?
Vjestagirl schreef:Het is simpel, een paard wat eenmaal op het terrein van de slachter is mag het er niet meer levend vanaf...

Alane schreef:Vjestagirl schreef:Het is simpel, een paard wat eenmaal op het terrein van de slachter is mag het er niet meer levend vanaf...
Hoe kom je daar bij?
Als ik de slager opdracht geeft om mijn paard te slachten, ja dan zal hij dat 'moeten' doen, immers ga ik hem dan betalen voor een opdracht.
Als ik mijn paard verkoop aan de slager, dan is die slager eigenaar en kan er mee doen wat hij wil...
Net als een handelaar niet ieder paard hoeft te verhandelen en ze ook voor zichzelf kan houden
@ts: wat men ervoor vraagt via internet hoef je er niet voor te betalen, onderhandelen mag en kun je altijd...
Een pony kopen voor weinig omdat je toch plaats hebt... bedenk dat een duurdere pony netzoveel kost in onderhoud als een goedkope pony, en zoals eerder geschreven, de meesten staan niet voor niets bij de slager, waarom de ellende van een ander kopen?

Alane schreef:Ik weet heel goed wat ik schrijf....
De slager die ook handelaar is, koopt paarden voor handel en slacht... de handels paarden komen ook op het terrein van de slager, maar verlaten die weer levend....
ALS ik een slager OPDRACHT geef om mijn paard te doden, dan hoort die slager dat te doen en daar mag ik dan ook vanuit gaan.
ALS ik mijn paard VERKOOP aan de slager, heeft hij het recht om het dier te verkopen, immers is hij dan eigenaar.

Alane schreef:Ik weet heel goed wat ik schrijf....
De slager die ook handelaar is, koopt paarden voor handel en slacht... de handels paarden komen ook op het terrein van de slager, maar verlaten die weer levend....
ALS ik een slager OPDRACHT geef om mijn paard te doden, dan hoort die slager dat te doen en daar mag ik dan ook vanuit gaan.
ALS ik mijn paard VERKOOP aan de slager, heeft hij het recht om het dier te verkopen, immers is hij dan eigenaar.
blazelover schreef:Ik ben het met de meeste eens: koop geen paardje van de slacht! en als je er perse ene wil hebben voor zo nu en dan op te kunnen rijden waarom koop je dan niet ergens anders een pony? die gezond is (oke dit weet je natuurlijk ook niet van een particulier, maar jhe hebt wel de kans om erop te rijden en kunt hem eerst nog keuren enz)
dan wordt dat paard zeker geslacht.
)
sassefras schreef:Nogmaals : Je kunt geen paarden van de slacht wegkopen als deze zijn om te slachten!
dan wordt dat paard zeker geslacht.
)[/quote]

brenniie schreef:hoe kan het dan dat er toch paarden via de achterdeur door verkocht worden?
slagers zijn ook niet altijd even eerlijk als het om geld gaat hoor..