Scheerders, waar trekken jullie de grens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Scheerders, waar trekken jullie de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:56

AMHA's kunnen prima verdoofd worden (een roesje), alleen volledige narcose kan weleens problemen opleveren, maar dat zijn ook uitzonderingen.
Die tafel waar ik het over heb is er speciaal voor gemaakt. Gebruik het zelf dus ook niet, maar k kan me voorstellen dat het makkelijk is als je 20 paardjes moet scheren oid

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:16

ik scheer paarden/pony's helemaal voor €50.00 en een model voor €35.
Ongeacht stokmaat, het is net zoveel werk of je nu een pony of paard helemaal moet doen.
Als ik echt alleen een kleine streep moet zetten reken ik 20 euro.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:18

voor een flinke kwpn'er die erg vervelend kan zijn tijdens het scheren betalen wij €50

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:22

Ze kunnen wel verdoofd worden, maar het probleem met die Duitse DA is dat ze nogal vaag zijn wat betrefd de hoeveelheid.

We hadden afgelopen jaar wel spuiten gehaald bij de DA, maar we hebben er 3 gebeld en niemand kon ons zeggen hoe veel we toe moesten dienen, en op de spuiten stond het niet. Dus dan is het risico te groot.. :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:24

heb het als vriendendienst ook een paar keer gedaan en ik vroeg gewoon E20 ongeacht de maat/model.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:25

De AMHA's die is heb geschoren zette ik op de picknicktafel of , inderdaad ging ik ook op een krukje zitten. En als ze steigeren en blijven lang boven kan je mooi het buikje scheren,haha.

O en wat dat verdoven betreft, afhankelijk van het middel[ ik gebruik sedalin] is vaak een halve spuit voldoende. Maar ik heb een Welsh wel eens een hele moeten geven.

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:22

Ik scheer regelmatig. En heb gewoon een vaste prijs.
Geen verschil tussen pony of paard... Je bent er vaak net zo lang mee bezig.
Overigens verdoof ik vaker niet als wel.

Heb meestal wel brave dieren om te doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:29

Ik vraag tussen de 35 en 45 euro. ongeacht of het een paard of een pony is. :) 35 euro als het een dier is die dichtbij staat, 45 euro als het dier ver weg staat of heel erg groot is. :)

Echter. Als het een linkmiechel is die mij het licht uit de ogen wil gaan meppen, begin ik er niet eens aan! :) Ik verwacht wel van de eigenaar dat het dier of verdoofd is, of onder controle te houden is met een praam. :) Kan dat niet, dan bedank ik. Het moet wel te doen zijn. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 22:40

ElCamino schreef:
Als ik echt alleen een kleine streep moet zetten reken ik 20 euro.

:wow:

Daar zou ik niet eens wat voor rekenen (ja, als ik er voor heen en weer zou moeten rijden, maar dat ga ik dus zowiezo al niet doen ;) )

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:44

Ik kijk er ook naar hoe braaf de dieren zijn. Als je 5 uur bezig bent met een pony van 1.20 die je het licht uit de ogen wilt slaan, of een paard van 1.80 die braaf stilstaan en je binnen 2 uur mee klaar bent. Je kan bv ook een starttarief nemen.
Zeg €25 en dan €5 pu er scheren er steeds bij tellen..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:49

Ik vind de meeste prijzen voor scheren bizar hoog hoor. Ik vind jou prijzen heel redelijk TS! snap dat het lastig is een keuze te maken, van waar trek ik de grens, maar ik zou dan gewoon de stokmaat nemen vanaf wanneer een paard in de wedstrijdsport ook voor paard gerekend wordt.

(zelf heb ik afgelopen zaterdag 55 euro moeten afrekenen voor mijn paard van 1.65, best erg vind ik, maar ja zelf kan ik het (nog) niet en heb ik het materiaal niet en dan moet je helaas toch wat)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:24

Materiaal is ook behoorlijk prijzig. Nieuwe messenset is minstens 50€ messen slijpen rond de 10€ .. Slijtage materiaal. + De tijdsduur, dan kom je er al gauw aan. :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:35

Ik vraag ook €50, ongeacht of het een pony is of een paard. Model doe ik liever niet omdat ik dat nog maar een keer heb gedaan en ben een pietje precies daarin.
Als ik ze moet verdoven met pasta komt er €5 extra bij.
Je bent toch gauw zo'n 1 1/2 uur bezig en het is een rotklus. Rare/ongemakkelijke houding, niet geheel ongevaarlijk, onderhoud materiaal.
Mensen die dat er niet aan uit willen geven, kunnen bij bv Epplejeck een machine huren en zelf gaan klunzen, geen probleem hoor :D
Opscheren/toiletteren vraag ik €15 voor.
Zet geen advertenties, heb ook geen zin om ieder weekend krom te staan. Vaste klanten kloppen trouw ieder jaar bij mij aan en daar sta ik dan ook graag voor klaar ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 05:45

Ik betaal 40 euro voor mijn beide shetten incl reiskosten (80 km)

Ik denk dat je net zo goed 1 prijs kan aanhouden dus 40 euro voor heel paard en 25 voor model scheren. Een shet is net zo veel werk als een paard gezien de complexe vacht

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:10

Ik scheer er aardig veel ieder jaar en het is werk wat niet veel mensen willen/kunnen doen. Lichamelijk bedoel ik dan ook! Ik vraag idd 50 euro per paard en zelfs meer als ze zo lastig zijn dat je er langer mee bezig bent! Als het me te gek is begin ik er ook niet eens aan. Wil wel graag heel blijven! Vorig jaar kwam er een meisje en zij dat haar paard wel eens vervelend kon zijn met scheren.....
Als ik dichterbij kwam met het apparaat sloeg hij 2 meter hoog met zijn voorbeen zichting mij en mn apparaat...Ondanks flinke verdoving.... Heeft dus de eerste keer ook mijn bovenarm geraakt, heb toen vriendelijk bedankt! Iemand anders die op een stal alleen de jonge hengsten scheert heeft dat paard toen geprobeerd te scheren. Resultaat: Een half geschoren paard.....

Ik vraag 50 euro voor idd E ponnys en paarden
en 40 euro voor ponnys
Ben elk jaar hartstikke druk en altijd dezelfde mensen weer die aankloppen maar dan ook nog de ponny van dochter etc.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:17

Ik vind het altijd van het paard afhankelijk wat voor scheerwerk je er aan hebt. De ene pony/paard heb je nou eenmaal meer werk mee dan de ander. Als ik jou was rekende ik gewoon een uurtarief.Ik reken zelf 7.50 in het uur. Maar ik scheer verder niet zoveel, meer voor de lol. Als ik het echt als werk ging doen, dan ging ik wel meer vragen. Je hebt toch je messen slijpen om de zoveel keer, en het is veel werk en niet zonder risico`s.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:18

Stef: ik heb agfeleerd om iets voor niks te doen, de grens wordt zo vaag.... een streepje gratris, en dan een dekenmodel ??? dan scheelt alleen de hals en buik??
En dan ? Hoge streep/lage streep, alleen luchtpijp of schuin naar boven .... vindt het lastig, mensen zeuren erover dus gewoon geld vragen.
Ik moet altijd ergens heenrijden, ik woon in Zwartebroek, klanten zitten in het Gooi en in Almere, mijn auto rijdt niet op lucht, jouwe wel??

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:04

gootje12 schreef:
De AMHA's die is heb geschoren zette ik op de picknicktafel of , inderdaad ging ik ook op een krukje zitten. En als ze steigeren en blijven lang boven kan je mooi het buikje scheren,haha.

O en wat dat verdoven betreft, afhankelijk van het middel[ ik gebruik sedalin] is vaak een halve spuit voldoende. Maar ik heb een Welsh wel eens een hele moeten geven.

Ik zou een AMHA geen halve spuit geven. Mijn AMHA hengst geef ik 2 streepjes tranquigel en dan is hij flink suf (hij is ruim 33", dus niet super klein).

Maar even ontopic: ik zou ook per model rekenen, en niet per maat.

barbaravanv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:19

Is het niet handiger om een uurtarief te noemen?

Begin met een starttarief (bv 20 euro), die dient sowieso betaald te worden voor het 1e uur, en dan elk bijkomend uur 5 euro erbij?

Grote ben je ws langer mee bezig dan kleintjes, dat heb je dan ingecalculeerd in de prijs, en dikke langer dan dunne. Ook heb je dan de vergoeding voor kleine paardjes die vervelend zijn en dus heel veel tijd kosten erbij.

pucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:30

De prijzen voor het scheren die genoemd worden zijn heel schappelijk, ik betaalde tussen 75 en 120 euro om een mini te laten scheren, zat voorijkosten bij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:27

ik trek de grens bij een D pony. alles daarboven is duurder

al vindt ik het qua tijd niet veel uitmaken. de grote vlakken heb je zo gedaan. tijd zit hem in de benen en het hoofd. en dat is bij een paard soms zelfs makkelijker dan bij kleine smalle ponybeentjes