Een paard met uggs, grappig! Als je verder niet heel serieus wedstrijd rijd ofzo, zou ik me daar niet druk om maken.
HTM
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-10 19:26
Ik rijdt wel wedstrijden... Z-dressuur voor de kar en marathons, ook hiermee
Ilova
Geplaatst: 27-10-10 22:05
Dap_g schreef:
Ik vind het het mooist als ook het hoofd en de benen geschoren zijn
Ik ook, maar de vraag is als het functioneel is. Als het paard op deze plekken beter niet geschoren wordt (omdat daar geen deken op komt) ga ik deze plekken ook niet scheren voor de mooi. Het paard heeft niet voor niets een wintervacht gekregen.
sannexennas
Geplaatst: 28-10-10 19:24
Wij hebben enkel 'warmbloed' paarden en pony's die zo'n 3 keer in de maand op concour gaan. Elke scheren wij volledig, benen, hoofd alles mee.
marjolein_el
Geplaatst: 28-10-10 19:54
Als je paard onrustig wordt bij z'n hoofd zou ik niet het hoofd doen. Stel je voor dat hij ineens met ze hoofd opzij schiet en je iets raakt.
xApple
Geplaatst: 28-10-10 20:11
Die halve benen vind ik wel heel lelijk. Dan kun je beter gewoon de benen er helemaal inlaten. Dat doe ik ook, en dat ziet er vee netter uit (vind ik)
Halve benen vind ik ook niet zo mooi, mijn pony heeft nl enorm harige benen, geen gezicht als dat dan half kaal is en half harig. Ik zou benen scheren.
mellenoska
Geplaatst: 07-11-10 12:17
bij ligt het eraan welke ik ga scheren. Degene die weinig doen, scheer ik deels en krijgen ook geen deken op. Die waar ik wel veel op rij en ook wel mee naar wedstrijd ga, doe ik altijd helemaal. De sokken groeien zo weer terug en nog mooier en voller dan voor het scheren, dus dat maakt niet uit. Hoofd scheer ik ook, ze heeft maar gewoon stil te staan als ik dat wil.
De jonkies worden helemaal niet geschoren, dat vind ik niet nodig. Deze krijgen ook geen deken op inde winter. ook niet als het koud is of regent.