[PG] Uzi van de Zonnehoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:52

_Jordy_ schreef:
wat bedoelen jullie met xtern?
dat iemand hem geleend heeft? of heet die stal zo?

sorry voor de vele vragen,
maar denk dat ik weet wie dit paard is en waar die nu is.

helaas is di niet uzi. we zijn dus nog steeds op zoek naar hem!

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:24

Ik heb net via via (iemand van Veldstar) gehoord dat hij daar eind september (dus al ruim 4 weken geleden) door dat familielid (de vader van Melody? van wie die was) is weggebracht naar een handelaar in Groningen (omdat hij zo steigerde onder het zadel?).. Daar heeft hij een hoefsmid het ziekenhuis in geslagen.. Toen is hij op transport gegaan naar Polen.. maar er gaan ook verhalen dat hij niet meer in leven is.. Misschien herkent iemand dit verhaal?..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:03

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:36

faithfull

Re: [PG] Uzi van de Zonnehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:29

idd de eerste zowiezo niet

en de 2e heeft een te goede springtechniek ;)
uzi komt best over een sprongetje, maar heeft ook al eens een balk gebroken door er gewoon lomp bovenop te gaan staan (A)

@abby21 dit klinkt wel als uzi, zonder de gebruiksaanwijzing zeg maar, stiegerde hij nog wel onder het zadel. En hij heeft het niet zo op hoefsmeden, het was lang zoeken naar een goede (volgens uzi een geschikte dan ;))
ik hoop heel erg dat hij daarom niet niet meer in leven is of naar polen :(

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:38

Ik hoorde gisteren van iemand die op zonnehoeve stond dat de mensen van wie dit paard was, wisten dat het een klophengst was.. Vervolgens is hij naar die manege in Lelystad gebracht waar een nietsvermoedende vader dit paard als ruin voor zijn dochtertje heeft gekocht????!!!!.. Als ik die vader zou zijn zou ik me toch vreselijk in de maling genomen voelen.. Tegen dat dochtertje zou ik willen zeggen, ga met je papa een ander paardje zoeken.. Dit paard zou toch heel ziek geworden zijn (er waren 2 ballen niet ingedaald) en dan heb je weer heel veel verdriet.. Bovendien krijgt je papa dan weer een dierenartsrekening waar hij niet blij van wordt.. Er zijn genoeg andere paardjes die niet steigeren waar je wel gewoon op kan rijden en oh oh……. die arme hoefsmid..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 11:43

abby dit verhaal klopt inderdaad wel. overigens is het dochtertje wel 20+ en in tegenoverstelling tot haar vader heeft zij wel verstand van paarden en weet zij hiermee om te gaan. zoals faithfull al aangaf "koos" uzi zo ongeveer zelf een smid uit omdat hij hier niet echt van gediend was.

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:48

Owww.. sorry.. Ik dacht dat het om een puber ging.. Omdat het paard was afgepakt.. Ik ben er niet van uit gegaan dat een vader een paard afpakt van een volwassen vrouw van 28 jaar.. Ik weet niet wie er veel verstand heeft van paarden dat zij dat van zichzelf kan/mag zeggen.. Ik heb er waarschijnlijk geen verstand van..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:52

hier op bokt zit ook iemand die de handelspaarden van veldboom rijd, mischien weet zij meer.

[RIJ-ITP] Billy jean v. Davignon @ fotoshoot

klopt het dat er 2 schimmels tegelijk op xtern stonden deze en iets van worst/unox?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:09

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:37

unox ja :D maar die leeft helaas niet meer :n

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:54

Dat paard is in opdracht van de eigenaar(!!) verkocht naar Iran.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:50

Jiviejik schreef:
Dat paard is in opdracht van de eigenaar(!!) verkocht naar Iran.

kun je mij hier via pb meer informatie over geven?

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:17

Ik zou wel willen maar meer informatie heb ik niet. Deze info heb ik van degene
die het paard in opdracht heeft verkocht. Voor meer informatie moet je contact opnemen met de vorige eigenaar. Maar ik weet niet of hij je die info kan/ wil geven.

Liberna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:24

Uzi is inderdaad in opdracht van de Eigenaar verkocht naar Iran.
Meer informatie is er niet. ( Ik spreek ook voor Jiviejik )

is het niet veel handiger om meer informatie te halen bij haar vader ? ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:30

het is de vraag of hij antwoord wil geven. maar dit is dus echt zeker?

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:48

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:39

abby21 dankjewel!

Liberna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:55

Als de eigenaar daar geen antwoord op wil geven, dan zit er toch duidelijk
wel een goede reden achter dat het paard verkocht is..
ik snap dat het heel vervelend is voor z'n dochter, maar misschien had ze
iets beter moeten nadenken ?
ik denk trouwens niet dat de iraanse ambassade je daarmee wilt helpen..
maar het paard is zeker daarheen verkocht ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:01

Liberna schreef:
Als de eigenaar daar geen antwoord op wil geven, dan zit er toch duidelijk
wel een goede reden achter dat het paard verkocht is..
ik snap dat het heel vervelend is voor z'n dochter, maar misschien had ze
iets beter moeten nadenken ?
ik denk trouwens niet dat de iraanse ambassade je daarmee wilt helpen..
maar het paard is zeker daarheen verkocht ;)

een discussie over of het een goede rede is of niet om het paard te verkopen zal ik maar daar laten.
dat is iets tussen hun en daar hebben wij niks mee te doen. maar om daarop die conclusie te trekken vind ik nogal naief :o . in ieder geval bedankt voor de info.

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:45

Ik denk dat er meer speelt tussen vader en dochter dan wie van ons ook weet. Of we dat nou weten van de kant van de dochter of de vader.

Zij weet dat ze waarschijnlijk niks meer kan doen om Uzi terug te krijgen, en er zullen aan beide kanten dingen zijn gebeurd die ze misschien beter niet hadden kunnen doen.

Maar de dochter wil in dit geval graag weten doe het met "haar" paard gaat. Een paard dat ze nog steeds erg lief heeft.
Ze dacht te weten waar hij was en dat hij het goed had, tot er verhalen over Engeland, Iran en zelfs slacht naar voren kwamen. Daarom is ze gaan zoeken en helpt carolalisa haar via dit forum.

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:51

Wijze woorden faithfull.. Carola zal gerust met de beste bedoelingen op zoek zijn gegaan maar.... stellen dat zij sinds eind juli dit jaar op zoek naar hem is en niet weet waar dat familielid met dat paard naar toe is gegaan, is de eerste leugen.. Iedereen wist dat Uzi bij Veldstar stond.. Suggereren dat dat familielid iets onrechtmatigs had gedaan omdat “de omstandigheden zo waren dat er geen aangifte gedaan kon worden” is de tweede leugen..

Ieder verhaal kent 3 kanten.. De ene kant.. De andere kant.. En de waarheid.. Dat Elodie graag wil weten hoe het met Uzi gaat begrijp ik.. Dat is denk ik een gepasseerd station.. Proberen het goed te maken met haar vader?.. Dat is wat ik koste wat kost zou proberen maar daar kan ik niet over oordelen..

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:43

Bij deze een reactie van mijzelf.. Er worden schijnbaar een hoop leugens verspreid.. Wat kan en logisch is gezien de situatie.. Maar ik denk niet dat mensen conclusies moeten trekken zonder dat ze de verhalen van beide kanten hebben gehoord en de e-mails en sms hebben gelezen.. Alleen is het andere feit dat dat jullie zaken niet zijn.. Mijn vader schijnt de verhalen zelf niet te verspreiden, dus komt het van een andere kant af.. Wat betekend dat jullie zijn en mijn verhaal nooit direct gehoord hebben.. (dit geld vooral voor de Veldstar mensen die wel hun conclusies klaar hebben, waarvan ik weet dat er genoeg zijn.. De paardewereld is klein..)

Goedkomen zal dit ook nooit meer, wat logisch is aangezien de feiten.. Erg genoeg vindik het al dat ik mijn vader kwijt ben.. Afgezien van het feit dat ik mijn paard kwijt ben..

Wat er ook gebeurd is, ik mis Uzi ontzettend.. Ik heb hem 2 jaar in mijn bezit gehad en hij was mijn alles.. In Iran verblijft Uzi niet.. Dus degene die dat verspreid verteld leugens.. Mensen zoals Faithfull weten wat Uzi voor mij betekend.. Die hebben mij 2 jaar met hem in de weer gezien..

Heb je vragen, val dan niet degene aan die dit topic geopend heeft, maar stel ze bij mij.. Zij is zo lief geweest dit voor me te doen..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:09

Jeetje, ik denk dat iedereen die hier meepraat eens moet gaan kijken of er achter te komen is waar Uzi is op dit moment, dit is de vraag en de exeigenaar wacht op een verlossend antwoord...

ElodieElvira: hoe weet je zo zeker dat Uzi niet in Iran verblijft? Is het dier later nog in Nederland gesignaleerd?

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:29

Binckydenice schreef:
Jeetje, ik denk dat iedereen die hier meepraat eens moet gaan kijken of er achter te komen is waar Uzi is op dit moment, dit is de vraag en de exeigenaar wacht op een verlossend antwoord...

ElodieElvira: hoe weet je zo zeker dat Uzi niet in Iran verblijft? Is het dier later nog in Nederland gesignaleerd?

Dat kan ik helaas niet zeggen.. Gezien de situatie is dat niet verstandig en is de kans groot dat ik hem echt kwijtraak.. Ik kan alleen zeggen dat mn vader en Veldboom zelf beide verschillende verhalen vertellen..