van het L2 naar het M1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:11

Ja dat kan gewoon.

Als het zo goed gaat zou ik nog in het L2 blijven, het is toch ook leuk om vooraan te rijden? Misschien wordt je wel afgevaardigd voor de NL kampioenschappen.

Of heb je tijdsdruk?? Bijv je leeftijd? Of rijdt je bij de paarden? (dan zou ik gewoon lekker L2 rijden)

Armanie

Re: van het L2 naar het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:18

Nou ik wil gewoon zelf heel graag naar het M1, is weer eens een uitdaging. En anders duurt het ook zo lang in alle klasse.

Jha ik zit inderdaad met de gedachte dat ik 'zou' kunne afgevaardigd worden naar het NK

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:21

Als je te lang in de L2 blijft hangen kun je straks
met je pnt in de knoei komen.(ivm de selecties - bij ons zijn er 3 en de kring)
en als je dubbel rijd zit je al snel op 8 wpt. Mocht je door zijn kan er enige
tijd tussen de kring en de galopade zijn waar je dan niet zo
veel wedstrijden kunt rijden. het is wel fijn om in wedstrijd ritme
te blijven.....

Bovendien kun je als je nu dan over gaat naar de M1
het ook zien als een goede voorbereiding voor de selecties
waar je dan kunt knallen
(wij zijn wel over gegaan met 15 wpt van L2 naar M1 en mijn ervaring
is als je tegen de 200 pnt rijd kun je echt wel naar de M1)
De jury's zijn wel iets strenger hoor!!!! wordt meer impuls en oprichting verwacht.

Suc6 met je beslissing. ;)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:25

Tussen de L2 en de M1 zit niet zo heel erg veel verschil!

Rijd het proefje thuis eens! ;)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:29

Bedankt!

ik heb het proefje gister gereden en het ging best goed!!

Ik zit nu op 11 winstpunten, in 6 proeven, en dan heb ik over een tijdje nog eens 2 proeven in het L2, dan zou ik misschien op 15 winspunten komen en dan moet het indoor seizoen eigenlijk nog beginnen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:30

Hm dan gaat het wel heel hard :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:40

Bij ons zijn alle selecties (5 stuks) maar 1 proef, dus als dat bij jou ook is zou ik gaan voor de selecties voor de kampioenschappen.
Zeker als het zo goed gaat in het L2! je moet bij 30 pas over ;-)

Snel overstappen zou ik alleen doen als je zelf de klasse niet ziet zitten of het paard voor de verkoop hebt!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:50

jha ik heb ook 5 selecties, en alle 1 proef
maar dan heb ik nog een wedstrijd met 2 proeven

en tussen door nog wat wedstrijden. dus zech nog 10 wedstrijden dan zou het net wel of net niet uitkomen met de winstpunten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:54

janouke schreef:
jha ik heb ook 5 selecties, en alle 1 proef
maar dan heb ik nog een wedstrijd met 2 proeven

en tussen door nog wat wedstrijden. dus zech nog 10 wedstrijden dan zou het net wel of net niet uitkomen met de winstpunten

Ik zou die andere afmelden en alleen de selecties rijden + nog 1 of 2 mooie wedstrijden :j
Ik stond voor dezelfde keuze, maar ik ben blijven hangen voor de selecties.
ik heb nu 17 wp en nog 4 selecties en 1 wedstrijd met 2 proeven te gaan.
dus van uitgaande gem. 2 wp per proef heb ik 12 wp te gaan, totaal 29 :D

En als het heeeel erg goed gaat met de selecties hoef je niet alle selecties te rijden om kringkampioen te worden ;-)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:57

pieteritus schreef:
Gulpje, zie je onderschrift: rijd jij M5? :+
Dat is die met die 2 uur achterwaarts en een driedubbele pirouette om de middenhand?

Klopt ja, en de slangevolte met 55 bogen. Maar voor je op dat niveau bent...pffff! :+

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:18

Ik zit trouwens wel in hetzelfde schuitje als jou TS! Ik ben ook in 3 wedstrijden door de 10 winstputen gekomen ( ook 6 proeven :P) Maar ik wil nog niet naar de M2. Daar vind ik hem nog te jong voor. Ik heb dan ook alleen de selectiewedstrijden opgegeven nog en een wedstrijd voor een troffee hier. Verder niet meer. Zou namelijk ook graag weer kampioen willen worden. Ik zou dus eigenlijk gewoon de niet belangrijke wedstrijden afmelden en thuis vaak die L2 proefjes rijden zodat je echt élke fout opnieuw kan doen zodat je van de winter gewoon kampioen wordt in de L2! :D
Je hoeft natuurlijk niet op wedstrijd he! In de tussentijd dat je kampioen bent geworden en naar het NK moet mag je ook gewoon een klasse hoger starten. Dat heb ik van de zomer gedaan, ben ondertussen gewoon M1 gestart en heb daar totaal geen last van ondergaan. ( Was dus kampioen in de L2)
Ik zou het dus gewoon lekker zo doen. En thuis kan je altijd voor de afwisseling M1 proefjes rijden.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:25

Ik zou gewoon M gaan rijden hoor. Al was het al omdat ik het onzin vind om 10 keer op wedstrijd te gaan, en dus 200 euro aan startgeld uit te geven. (2 proeven x 10 euro) voor niks. Dan liever de eerste paar keer niet gelijk de 1e prijs winnen. Dan krijg je ten minste commentaar van de jury en weet je waar je aan kan gaan werken.

Silence3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:47

In de L2 won ik ook alles maar het M1 kom ik niet door heen dus je kan beter nog even door oefenen heb er nu ook spijt van :(
X

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 15:23

Talishe: ja ik ben het met je eens!!

Pap en Ik hebben ook besloten om naar het M1 te gaan, pap denkt dat ik in het M1 ook vrij bovenaan zal eindigen (er wordt namelijk niet zo heel goed M1 gereden bij ons in de kring).
En als dat niet zo zal zijn, ochja gewoon ff oefenen en dan komt dat ook wel weer.

Aan de ene kant vind het nog steeds heel jammer dat ik niet in de L2 blijf omdat ik nu zoveel heb gewonnen, maar je kunt niet alles willen, je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven!!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:49

janouke schreef:
Met rijden thuis en op de les doe ik altijd hogere oefeninge de oefeningen zijn geen probleem denk ik. hij kan beter schouderbinnenwaarts dan wijken.

Hetzelfde hier :DMaar ik rijd nog een paar wedstrijdjes in het L2 , omdat ik nog een paar jaar kan rijden met m'n pown....En ik nog wat dingen netter wil hebben :)

Maar als je 3 wedstrijden hebt gewonnen en gelijk al 10 wp's heb zou ik wel over gaan :) Tenzij je nog 4 jaartjes kan rijden bij de pony's..(net als ik xD )Sowieso succes met je beslissing !

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:05

Ik zou het gewoon doen! Ik ben zelf ook naar een paar wedstrijden al overgegaan.
Het verschil L2-M1 valt wel een beetje mee. Tussen de M1 en M2 is het verschil groter.
Dan kan je altijd nog wat langer in de M1 blijven

buowerR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:07

Ik vond het M1 makkelijker dan het L2. Wijken ging ons moeilijker af dan schouderbinnenwaarts!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:17

Ik zou over gaan!
Je hebt nog maar beperkt tijd omdat je al 17 bent toch?
Gewoon lekker kijken hoe hoog je kunt komen in die periode :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:39

Suus___ schreef:
Ik zou over gaan!

TS rijdt bij de paarden.....dus leeftijd maakt niets uit mbt het wel/niet overgaan naar een hogere klasse ;-)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:50

Ik vind de overgang voor mijn pony (ik rijd niet zelf) wel moeilijk. De oefeningen zijn niet zoveel moeilijker, maar uit mijn eigen ervaring bij het bijschrijven bij juryleden merk ik dat ze wel echt strenger jureren op continuiteit, gedragenheid enz.
Mijn pony heeft nu ook in weinig wedstrijden veel winstpunten in de L2, maar ik vind haar nog niet klaar om over te gaan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:05

Ow sorry dat had ik even gemist, toen ik in dr profiel keek nam ik aan dat ze bij de pony's reed ;)

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:23

ik heb dat probleem ook eens gehad,
maar ik bleef in de L2 voor de selecties, en toen had ik met een proef 3 winstpunten maar gelukkig was dat de laatste wedstrijd dus ik ging gewoon over naar de M1.
ik vindt het leuker om elke klasse naar 30 punten te rijden (behalve als je de paard heeft voor verkoop ofzo), dan kan je meerdere wedstrijden rijden en ook meer winnen.
Ik vind trouwens dat er wel een groot verschil zit tussen de L2 en de M1,
in de L2 vinden ze het wel leuk als de paard niet zo verzameld is, maar in de M1 MOET dat. Maarja, ik vind gewoon de M1 de meest irritante van de B-Z2 klassen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:33

listiglistje schreef:
Suus___ schreef:
Ik zou over gaan!

TS rijdt bij de paarden.....dus leeftijd maakt niets uit mbt het wel/niet overgaan naar een hogere klasse ;-)

Daarom zou ik L2 blijven rijden maar ik las dat ze M1 gaat starten! Veel succes!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:55

Suus: jha ik had ook ponies maar daar sprong ik alleen ZZ mee!

Atlas loopt al heel gedragen van zichzelf dus dat is geen probleem! En ook vind ik het schouderbinnenwaarts een stuk makkelijker dan wijken.
Ik denk dat moeilijkeren oefeningen ons beter liggen dan makkelijke! Ik ben namelijk van het heel precieze rijden!

Pap en ik hebben idd al besloten om het M1 te gaan rijden, we denken dat ik niets te verliezen heb! En onze planning is om volgende winter Z1 te gaan starten!!!

En als ik een tijdje in het M1 ook niets win, dat maakt ook even niets uit!

Alleen blijf ik het nog jammer vinden dat ik geen l2 op de kampioenschappen kan rijden, want ik had nog best een kansje gehad denk ik.

Merja je moet keuzes maken in je leven!

domifiranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:56

ik zou echt opletten bij de overgang :) mensen willen zo graag te hard! M1 zitten er vele bekenden helemaal vast.. en ze stoppen er zelfs daarom mee omdat ze dat niet leuk vinden ..(met de wedstrijden bedoel ik dan)