Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Iris82 schreef:Dat gaat niet in orde komen tenzij je de verzekering wil oplichten en foutieve informatie gaat geven. Het zal moeten lopen via de autoverzekering van de eigenaar van de auto. Er kan gerust ingevuld worden dat zij de bestuurder is geweest, dat maakt namelijk helemaal niet uit. Tenzij ze natuurlijk geen rijbewijs heeft of een ontzegging van de rijbevoegdheid.
De verzekering zal niet verhalen op de bestuurder en verder is het ook niet mogelijk om het via een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) te verhalen, die hebben namelijk een uitsluiting voor schades met en door motorrijtuigen.
Het heeft waarschijnlijk wel gevolgen voor zijn no claim. Daar is niets aan te doen. Je krijgt van de verzekering de dagwaarde van het zadel uitgekeerd. Op het moment dat hij niet wil dat deze schade gevolgen voor zijn no claim heeeft, kan hij de schade achteraf terugbetalen aan zijn verzekeringsmaatschappij of de schade rechtstreeks aan jou vergoeden.
Eciara schreef:Ze willen het niet via de auto verzekering doen omdat het dan je no claim kost. Dus gaan kijken hoe dan en anders krijg ik gewoon geld van haar.
bijdehandje1 schreef:Smoesje, geloof ik. Het komt heel vaak voor bij geringe bedragen én bij de eerste keer schade aanrichten, dat er geen noclaim afgaat. Dit moeten zij eerst maar even goed navragen bij hun tussenpersoon. Het is sowieso meestal zo dat je niet meteen de héle no claim kwijt speelt.
Aan de andere kant, als schade bij deze mensen niet via de verzekering mag, waarom zij ze dan verzekerd?Eciara schreef:Ze willen het niet via de auto verzekering doen omdat het dan je no claim kost. Dus gaan kijken hoe dan en anders krijg ik gewoon geld van haar.
bijdehandje1 schreef:Smoesje, geloof ik. Het komt heel vaak voor bij geringe bedragen én bij de eerste keer schade aanrichten, dat er geen noclaim afgaat. Dit moeten zij eerst maar even goed navragen bij hun tussenpersoon. Het is sowieso meestal zo dat je niet meteen de héle no claim kwijt speelt.
Aan de andere kant, als schade bij deze mensen niet via de verzekering mag, waarom zij ze dan verzekerd?
Eciara schreef:Jaja hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen.
Maar een vriendin van mij heeft over mijn zadel heen gereden met haar auto, nu is dus de boom stuk.
Nou gaat zij kijken voor haar WA verzekering, maar weet iemand hoe dat allemaal te werk gaat?
En wat je terug kan krijgen enzo??
Frank schreef:Eciara schreef:Jaja hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen.
Maar een vriendin van mij heeft over mijn zadel heen gereden met haar auto, nu is dus de boom stuk.
Nou gaat zij kijken voor haar WA verzekering, maar weet iemand hoe dat allemaal te werk gaat?
En wat je terug kan krijgen enzo??
Klinkt als een slecht verzonnen verhaaltje voor je verzekering
Eciara schreef:tjady schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu afloopt of afgelopen is?
Hebben een formulier ingevuld en voor de rest nog niks gehoord.