Kosten lidmaatschap ruiterclub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iLenkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:30

power1997 schreef:
Ik heb een vraagje, als je niet rijdend lid bent, wat betekend dat?

Dat je niet rijd, duh?
Je steunt gewoon de club volgens mij...

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:28

zoo het verschild behoorlijk qua kosten bij de verenigen.

ik wil ook lid worden van onze manege, en daar betaal ik 229 euro per jaar. en dan krijg ik de sleutel van de binnen bak. en dan kan ik rijden wanneer ik wil. en ik wil om de 2weken springles en die moet ik dan apart bij kopen.

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:48

€90e perjaar voor lidmaatschap, (exc verplichte verzekering van 7e)
en eventuele lessen in het winterseizoen €90,- voor paarden en €80,- voor pony's
en eventuele lessen in het zomerseizoen €50,- voor paarden en €40,- voor pony's,
uiteraad exc. startkaart en coupons kosten etc.

kYliieJ

Re: Kosten lidmaatschap ruiterclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:50

bij ons hebben ze weer wat nieuws.
het was 150 voor lidmaatschap en 1x in de week dressuurles.
als je springles wilt doen betaal je daar nog 75euro per jaar voor en heb je om de week springles.
als je de sleutel van de binnenbak wil moet je 25 euro betalen (borg)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:11

Lidmaatschapskosten hangen natuurlijk wel af van een aantal factoren: aantal leden, type accomodatie, kan onderhoud goedkoop gedaan worden, kosten instructie, ontvangt een vereniging gemeentesubsidie, enz, enz.

Over het algemeen zijn de reserves klein bij verenigingen, tis geen vetpot.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:43

ik betaal ruim 250 euro per jaar, en daarbij mag ik dus 2 x in de week lessen (1x dressuur en 1x springen) Hierbij ben ik wel lid van het KNHS want dat zit hierbij inbegrepen. Ik weet niet of jij ook automatisch lid bent van het KNHS als je rijdend lid bent op de rijvereniging?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:44

Als je niet rijdend lid bent, betekend dat dat je alleen lid bent van het KNHS. Om lid te worden van het KNHS moet je ong. 60 euro per jaar betalen. Pas dan kun je een startkaart aanvragen en officiele wedstrijden rijden.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:46

ik ben lid van een ponyclub, en betaal 100 euro per jaar.
dat valt reuze mee natuurlijk, je kan les nemen maar daar maak ik geen gebruik van, en we hebben alleen een buitenbak.(maak ik ook nooit gebruik van want heb zelf ook een buitenbak).
dus gebruik mijn lidmaatschap eigenlijk alleen om wedstrijden te rijden en dan moet je dus wel ergens lid van zijn.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 22:23

Adamootje schreef:
ik betaal ruim 250 euro per jaar, en daarbij mag ik dus 2 x in de week lessen (1x dressuur en 1x springen) Hierbij ben ik wel lid van het KNHS want dat zit hierbij inbegrepen. Ik weet niet of jij ook automatisch lid bent van het KNHS als je rijdend lid bent op de rijvereniging?

nee ik moet lidmaatschap betalen per jaar en voor de startkaart. komt dus nog ong 120 euro per jaar bij

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:54

Ik heb eens zitten neuzen in de tarievenlijst van de KNHS en per 1 januari 2011 gelden de volgende tarieven:
Basis afdracht KNHS 15,90 euro
Abonnement Paard en Sport: 29,90 euro
Startkaart paarden 44,10 euro
Startcoupons (16 stuks): 18,30 euro
Behandelingskosten: 3,10 euro (Heffing behandelingskosten per factuur inzake startkaarten en -coupons, inschrijfformulieren, inschrijfbiljetten)
Gezien de kosten van de KNHS met Paard & Sport ben je voor dat gedeelte 45,80euro kwijt (paarden).

Dit ben je dus minimaal kwijt als je wedstrijden wilt rijden (+ Paard en sport wilt ontvangen). Uit de meeste van de voorgaande posts kan ik niet precies opmaken hoeveel jullie nou daadwerkelijk aan de vereniging moeten betalen (los van alle verplichte KNHS kosten). Ik begrijp dat er een aantal verenigingen ook lessen aanbieden en dat daar soms ook voor bijbetaald moet worden, maar bij andere is het weer incl. de clubles.
Als bestuurslid van een vereniging zou ik net als de TS graag willen weten wat jullie betalen aan je vereniging voor het lidmaatschap en wat krijg je ervoor terug? Dus excl KNHS kosten lidmaatschap KNHS, startkaart, coupons....

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:12

dat zijn de kosten die ik in mijn lopeningspost vermeldde.
ik moet 155euro lidmaatschap betalen en dan mag ik 1 les in de week rijden op de club,
wanneer ik ook nog 1x in de 2 weken mee wil doen met de springles moet ik daar nog eens 75 euro extra voor gaan betalen, ik vind deze kosten toch wel hoog oplopen

daarbij komen nog de kosten voor het lidmaatschap knhs,startkaart, coupons

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:38

Nu snap ik het beter, thanks! Heb je enig idee hoeveel de instructeur.trice kost per les?
Wij hebben een instructeur die 50 euro per les kost en dat iedere week. Dat is voor onze club een kostenpost van ongeveer 2200 euro per jaar (uitgaande van 44x per jaar les). Deze kosten zijn absoluut niet in verhouding met de lidmaatschapkosten en kosten onze lcub dus jaarlijks flink wat geld. We willen proberen dit te verrekenen met de leden (een deel), maar willen nu ook weer niet torenhoge bedragen gaan vragen.

edit: er lessen gemiddeld 3 leden per keer (bedroevend aantal!)

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:41

ik betaal 142 euro per jaar.
en dan elke week springles, maar je kan ook kiezen voor de dressuurles.
en inderdaad het is heel goedkoop want ik rij vaak met ze 2en

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:52

Merel__ schreef:
ik betaal 142 euro per jaar.
en dan elke week springles, maar je kan ook kiezen voor de dressuurles.
en inderdaad het is heel goedkoop want ik rij vaak met ze 2en

Is dat incl de kosten van de KNHS of komen die er nog bovenop?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 16:27

mamabird schreef:
Nu snap ik het beter, thanks! Heb je enig idee hoeveel de instructeur.trice kost per les?
Wij hebben een instructeur die 50 euro per les kost en dat iedere week. Dat is voor onze club een kostenpost van ongeveer 2200 euro per jaar (uitgaande van 44x per jaar les). Deze kosten zijn absoluut niet in verhouding met de lidmaatschapkosten en kosten onze lcub dus jaarlijks flink wat geld. We willen proberen dit te verrekenen met de leden (een deel), maar willen nu ook weer niet torenhoge bedragen gaan vragen.

edit: er lessen gemiddeld 3 leden per keer (bedroevend aantal!)

ik wet ook dat instructeurs niet goedkoop zijn.

wij hebben geloof ik wel veel leden, maar rijden ook vaak met 3 of max 6 personen in de dressuurles...