Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat toevallig! Mijn paard moest hem niet en gaf hem af en toe een duw maar ik mag aannemen dat Gijs hier zelf niet moeilijk over doet. Gijs weet dit ook en Boris heeft een aantal maal een trap gehad hoor, maar hij blijft dit doen! _Chendo_ schreef:Wij hebben een hond die niet zo lief is tegen andere honden (Athans, dat is heel verschillend, 70 % vind ze wel lief, maar ze kan ineens uitvallen, ze zal niet doorbijten, maar kan natuurlijk wel een gemene wond van komen). Als een andere hond los loopt en naar haar toe komt en zij is aangelijnd en ze eet hem/haar op ben ik niet verantwoordelijk. Had immers mijn beestje aangelijnd en waarschuw ook altijd even. (Zijn er nog zo mensen die zeggen, "Mijn hond doet niks hoor". Nee joh, maar de mijne wel!!)
Zo vind ik het ook met de paarden. Je kan moeilijk je paard zijn achterbenen vast binden.
unamie schreef:Hier is dat soms best een probleem op het strand (vooral op Zondag)
Er heeft in het bos wel eens een hond in mijn paard dr staart gehangen
Gelukkig schrok ze alleen en nam ze een spurtje niet handig want ik had nog een 2 jarig handpaard bij me![]()
Ik ken iemand die haar paard heeft eens een hond doodgetrapt
De hond had haar paard tot bloedens toe gebeten in 1 achterbeen en toen trapte het naar achteren...
Ze werd toen niet aansprakelijk gesteld omdat de eigenaren hun hond niet aangelijnd hadden..
Lynske78 schreef:JA.
De eigenaar van een paard is in de wet ALTIJD verantwoordelijk voor de daden van zijn paard.
mamajolijn schreef:Lynske78 schreef:JA.
De eigenaar van een paard is in de wet ALTIJD verantwoordelijk voor de daden van zijn paard.
Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar dit is waar. Als eigenaar van een dier ben je altijd verantwoordelijk voor je dier. Ook de hondeneigenaar is verantwoordelijk voor zijn hond. Kijk, als de hond jouw paard bijt en daardoor trapt jouw paard, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar. De hond is dan nl begonnen.
RoosIris schreef:Wiens schuld het is laat ik maar in het midden...jouw paard heeft niet te trappen, maar de mensen horen hun hond bij zich te houden als ze een paard passeren(of andere honden, mensen, fietsers enz enz)
Ik neem aan dat je een WA verzekering hebt?
Valt onder je WA verzekering ga ik van uit. Jouw ding sloopt een ander ding dat wordt vergoed.(paarden honden vallen onder goederen)

LDRD schreef:Ben je aansprakelijk als jouw paard een hond trapt: JA
Heb je ook een schadevergoedingsverplichting: NEE
Het 'nee' behoeft even een nuance. In de door jou geschetste situatie
krijgt de eigenaar van de hond gewoon 100% eigen schuld toegerekend
en hoef jij dus geen schade te betalen terwijl je wel aansprakelijk bent.
Deze 'eigen schuld' is echter in elke situatie weer zeer sterk afhankelijk van de feitelijke
omstandigheden van het geval en kan dus niet als standaard worden
aangenomen.
En nu niet weer allemaal je verzekeraar bellen, want dan krijgen we weer
de meest gekke antwoorden.
LDRD schreef:Ben je aansprakelijk als jouw paard een hond trapt: JA
Heb je ook een schadevergoedingsverplichting: NEE
Het 'nee' behoeft even een nuance. In de door jou geschetste situatie
krijgt de eigenaar van de hond gewoon 100% eigen schuld toegerekend
en hoef jij dus geen schade te betalen terwijl je wel aansprakelijk bent.
Deze 'eigen schuld' is echter in elke situatie weer zeer sterk afhankelijk van de feitelijke
omstandigheden van het geval en kan dus niet als standaard worden
aangenomen.
En nu niet weer allemaal je verzekeraar bellen, want dan krijgen we weer
de meest gekke antwoorden.
Sylvia_E schreef:De spijker op zijn kop geslagen. Een perfecte weergave van de schulddeling in dit soort gevallen.
TOP!!
Vader van Sylvia_E
(Volmachtbeheerder Assurantiekantoor)