Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:03

@Prisca:Heb je gebivakeerd in zo'n trekkershut?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:05

Nee ik had zo sta caravan ik zat er met een vriendin en mijn 2 meiden. Was echt prima te doen. Urban heeft het echt top gehad.

Je kan daar ook op het terrein particuliere huisjes huren iets luxer.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:14

www.dopheetsdel.nl

Staan de paarden voor je huisje in de wei, en je rijdt zo van het terrein af het bos in.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:17

Prisca schreef:
Nee ik had zo sta caravan ik zat er met een vriendin en mijn 2 meiden. Was echt prima te doen. Urban heeft het echt top gehad.

Je kan daar ook op het terrein particuliere huisjes huren iets luxer.

Niet alleen luxer maar heel wat meer ruimte!
Weet uit ervaring dat zo'n trekkershut behoorlijk krapjes is :-)

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:00

heeft iemand al ervaring met camping 't keteltje in ermelo?
wij willen hier dit jaar naar toe, ben benieuwd naar jullie ervaringen :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 03:36

Ik heb toevallig vorige maand ook geinformeerd bij 't keteltje, ik kreeg netjes een email terug (ja dat is al wat!). Maar voor de rest geen ervaring mee, dus ik ben zeer benieuwd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:25

Ik ben er vorig jaar een maand geweest, met paard. Is mij goed bevallen. Paard staat er zeer goed, uitrijmogelijkheden zijn fantastisch. Het is wel een erg rustige camping met verder weinig faciliteiten, geen zwembad ofzo.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:28

Ik ben vorig jaar met een vriendin naar De kleine Tol in Otterlo geweest, je kunt er super snel op de heide komen (5 minuutjes lopen). Verder kun je kiezen of je in een pipo wagen,kamer of blokhut wilt. Echt super leuk daar!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:43

ZusJacobs schreef:
Ik ben vorig jaar met een vriendin naar De kleine Tol in Otterlo geweest, je kunt er super snel op de heide komen (5 minuutjes lopen). Verder kun je kiezen of je in een pipo wagen,kamer of blokhut wilt. Echt super leuk daar!

Ehm, voordat iedereen zich nu drie slagen in de rondte gaat zoeken, het is de kleine Pol http://www.dekleinepol.nl/ en ze hebben ook nog een appartement (ik dacht 4-persoons).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:54

ikke schreef:
ZusJacobs schreef:

Ehm, voordat iedereen zich nu drie slagen in de rondte gaat zoeken, het is de kleine Pol http://www.dekleinepol.nl/ en ze hebben ook nog een appartement (ik dacht 4-persoons).

Ah sorry, we zitten hier naast de oude tol (tuincentrum) en maak die fout telkens..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:02

De manege: www.debontewieven.nl
De camping: www.wittewieven.nl

Op de camping kun je ook in blok hutten( niet echt super luxe ofzo, maar wel 2 slaapkamers klein woonkamertje en keuken en badkamer volgensmij, het is voor 4 personen ), dus hoef je niet in een tent, er is een kantine, tennis baan, zwembad.

Op de manege zit ook een soort manege, er zijn stallen & en er is ook een stukje met 2 stallen en een klein uitloopje, er zijn een paar paddocks met gras, daar mogen ze in maar er moet wel minstens 1 iemand bij zijn als ze er in staan.. :)
Er is een grote bak, en een losgooi bak, je gaat zo door het hek, parkeer plaats over en je bent in het bos, als je over het spoor gaat, kan je super ver, ook naar een zandvlakte er is ook een hele grote plas, ( moet je maar zoeken op de zandenplas ) daar mag je niet in eigenlijk, maarja hebben wij ook gedaan :P.
daar kun je met mooi weer ook in zwemmen, het is heel lekker fris water :D

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:07

wij zijn al 2 keer met veeeel plezier naar De Kamp gegaan.
ong. 20 boxen, en 2/3 weilandjes voor de paarden. een buitenbak, en natuurlijk een huis.
er kunnen iets van 20 mensen in slapen, maar er staat nog een kleiner huisje naast, voor 6 personen ong.
je steekt een landweggetje open, en je staat al op een lang ruiterpad. :)
heel leuk!

http://www.dekampkootwijk.nl/

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:59

Bonte Wieven vind ik geen optie, aangezien je paard daar alleen naar buiten mag als je er zelf bij bent.
De Kleine Pol is erg leuk, stallen misschien wat aan de kleine kant.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:08

Tessebes schreef:
Bonte Wieven vind ik geen optie, aangezien je paard daar alleen naar buiten mag als je er zelf bij bent.
De Kleine Pol is erg leuk, stallen misschien wat aan de kleine kant.

Ja dat wel, gelukkig mogen ze in de avond wel in de paddocks, en overdag heb je een bepaald aantal uren dat ze op de weide mogen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:45

http://www.dejongestee.nl/index.html

Mooie oud-Hollandsche (let op "-sche" :D) boerderij met appartementen en kamers. Ik ben er niet geweest met paard, maar er is stalling mogelijk. Uitrijgebied is fantastisch en het is ook lekker dichtbij de Veluwse Bron, mocht je graag naar de sauna gaan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:13

Wie is er weleens naar de Woody Ranch in Uddel geweest?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:15

Ja ben ik wel eens :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:20

Ik kan jullie zeker Boutique Hotel de Sterrenberg in Otterlo aanraden!! Super de luxe kamers, lekker saunaatje, zwembadje alles! De mensen zijn ook bereid (bijna ;) ) alles voor je te doen. Ik denk dat als je hun belt dat zij wel iemand weten waar je je paard kan stallen! www.sterrenberg.nl

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 08:49

@Lieziej: er staan geen prijzen op de site van t hotel dan wordt ik altijd een wetje huiverig hoe duur t dan is.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:08

Oh krijg echt zin om alles te boeken.
Wat een mooie plekjes zeg, handig ook alles in zo,n overzicht.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:20

lieziej schreef:
Ik kan jullie zeker Boutique Hotel de Sterrenberg in Otterlo aanraden!! Super de luxe kamers, lekker saunaatje, zwembadje alles! De mensen zijn ook bereid (bijna ;) ) alles voor je te doen. Ik denk dat als je hun belt dat zij wel iemand weten waar je je paard kan stallen! http://www.sterrenberg.nl

Voor zover ik weet zit er in de directe omgeving van dat hotel geen stalling, dus dan zul je hoogstens je paard in een wei kunnen zetten. De meeste stallen zitten dan op een aardig afstandje en dan zijn er ook wel overnachtingsplekken voor mensen dichterbij die stallen te vinden.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:26

Op camping Samoza in Vierhouten kan je bungalows huren en je paard stallen (en ook huren). De omgeving is daar echt prachtig om te rijden! Ik ben er een paar jaar op vakantie geweest, en het is echt aan te raden!
www.samoza.nl www.samozamanege.nl

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:27

_Emm_ schreef:
Op camping Samoza in Vierhouten kan je bungalows huren en je paard stallen (en ook huren). De omgeving is daar echt prachtig om te rijden! Ik ben er een paar jaar op vakantie geweest, en het is echt aan te raden!
http://www.samoza.nl http://www.samozamanege.nl

Ik heb begrepen dat je daar je paard alleen in een stal kunt zetten, dat er geen weidegang is. Dan wordt mijn vakantiegevoel toch wel behoorlijk aangetast......

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:31

Toen ik er was (ondertussen alweer 4 jaar geleden) was er mogelijkheid om je paard in de paddock te zetten overdag, eventueel ook met een groepje, of je paard kon in een uitloopstal. Nu zijn er wel andere eigenaren, dus misschien dat het veranderd is, dat durf ik ook niet te zeggen.

Edit: weiland is er trouwens niet, maar er waren wel een aantal paddocks.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:44

Tja, zonder weiland is het voor mijn dus geen vakantiebestemming in de zomer. In de winter is een paddock voldoende, maar in de zomer wil ik dat mijn paard weidegang heeft, ook op vakantie. Maar goed, dat is mijn persoonlijke beleving.